Guldkorn
Fra : Nette

Dato : 15-09-03 23:26

Familiens yngste på 3½ år er vegetar, og er sådan set aldrig blevet
præsenteret for pølser, end ikke vegetarpølser.

Vores nære omgangskreds synes, det er forfærdeligt, at vi lærer den lille,
at det der bliver lavet på toilettet er LORT, de kalder det selv for PØLSER.
Det gør de vidst også i børnehaven.

Nå, søndag eftermiddag ved kaffebordet:

Mor:"Faaar. Kom lige!!"
Far kommer ind: "Ja??"
Mor: "Pølse"
Far vender tilbage tilkøkkenet : "Ha ha".
Fem minutter efter:
Mor: "Faaar?"
Far kommer igen ind: "Ja?"
Mor: " Pølse".
Den lille skriger af grin.
Far går ud igen og ungen ser på mor og siger:" Mor?"
Mor:" Ja?"
Ungen storgriner og skriger:" LOOOORT"....

Og hvad siger man så? Vi brugte flere timer på at overbevise ungen om at
pølser var noget man spiste og at LORT var noget man lavede på toilettet.
Men vi fik aldrig ungen overbevist. Så gæt hvad vi skal have at spise i
morgen????

Morale: Husk at kalde tingene ved deres rette navn, det andet kan give stor
forvirring *G*

Nette

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-09-03 07:57

In an article of 16 Sep 2003 Nette wrote:

> Morale: Husk at kalde tingene ved deres rette navn, det andet kan give stor
> forvirring *G*

Vrøvl, for sproget er ikke så entydigt. En ting kan have flere forskellige
navne, og ord kan have forskellige betydninger. Pølser er både noget, man
spiser, og noget, man laver på toilettet.

Moralen er nærmere, at man skal lade være med at lade børnene være vegetar,
for så får de bare et indskrænket ordforråd. Hvis der overhovedet skal være
en morale.

--
Uffe Holst

Fra : Nette

Dato : 16-09-03 09:42

"Uffe Holst" skrev i en meddelelse
> Vrøvl, for sproget er ikke så entydigt. En ting kan have flere forskellige
> navne, og ord kan have forskellige betydninger. Pølser er både noget, man
> spiser, og noget, man laver på toilettet.

Naaa, jeg mener at forskellen på det man kommer i munden og det der kommer
ud af enden er alt for stor, til at det kan hedde det samme.

> Moralen er nærmere, at man skal lade være med at lade børnene være
vegetar,
> for så får de bare et indskrænket ordforråd.

*LOL* Sådan noget sludder. Så er der mange andre ingredienser i madlavningen
som de kender og bliver præsenteret for, men som 3 årige kødspisere ikke
kender.

>Hvis der overhovedet skal være en morale.

Hvem siger, der skal være det, når det drejer sig om et guldkorn? Men een
ting er sikkert, et guldkorn skal læses med et smil på læben.

Nette

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-09-03 12:44

> Hvem siger, der skal være det, når det drejer sig om et guldkorn?

Det er der vel ingen, der siger. Men det var dig, der dragede en morale
af guldkornet.

--
Uffe Holst

Fra : Nette

Dato : 17-09-03 08:16

> Det er der vel ingen, der siger. Men det var dig, der dragede en morale
> af guldkornet.

Bre glem det, kan se andre ikke har draget samme hensigt med mit indlæg som
du har. DET er da en fortrøstning.

Nette

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-09-03 08:28

Et andet guldkorn.

Vores datter på 2 faldt i sidste uge ned af rutshebanen i dagplejen.
Vi måtte en tur på skadestuen for at få af vide at hun desværre havde
brækket kravebenet.

Mens vi så sidder og venter på at komme til røntgen, sidder der en
ældre dame ved siden af, som har brækket armen. Vores datter spørger
hende så "Du osse faldet rutshebane?".

Det gav lige lidt humor på skadestuen, mens vi ventede.

Fra : Nette

Dato : 16-09-03 09:35

"Brian B. Christensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> hende så "Du osse faldet rutshebane?".
>
> Det gav lige lidt humor på skadestuen, mens vi ventede.

*LOL* Det tror jeg gerne. Men logik er det da...

Nette

Fra : JSM

Dato : 16-09-03 11:45

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pølser var noget man spiste og at LORT var noget man lavede på toilettet.
> Men vi fik aldrig ungen overbevist. Så gæt hvad vi skal have at spise i

Ungen er vegetar, så pølser kan det ikke være....

mvh
Jesper

Mental note til mig selv. Hvis en der hedder Nette inviterer på middag i
morgen så sørg for at have en rigtig god undskyldning parat

Fra : Hald

Dato : 17-09-03 07:56

Et andet guldkorn:

Min datter Anna ( 6 år) ville på besøg hos en legekammerat, jeg sagde nej
fordi jeg ikke havde mulighed for at hente hende hjem senere. Barnets
løsning var at så kunne vi jo give den anden Mor vores INTERESSE med. Stor
var forvirringen jeg spurgte om Interesse mon kunne ligge i bagagerummet,
hvortil ungen ryster på hovedet og siger, nej Mor sådan et stykke papir hvor
der står hvor vi bor.
Ja voksne er dumme.
Nina.
Der laver pølser på toilettet og siger Lort når jeg klipper mig i fingeren.

Fra : Brian K

Dato : 21-10-03 14:53

Hej

Min datter havde en veninde med hjem fra SFO idag.

De skulle lave armbånd til deres opsætning at "princessen på ærten", det
involverede naturligvis papir, lim og GLIMMER (elsker alle forældre ikke når
børn leger med glimmer ?)

Nå men de bliver færdige i løbet af en times tid......

De vil gerne se en videofilm (og i betragtning af vejret udenfor....så skidt
pyt da)......

2 minutter inde i filmen...opdager jeg at de ikke har ryddet op efter sig på
spisebordet...hvilket gør at jeg naturligvis er nødtil at sige "nu skal jeg
nok rydde op efter jer! (ironisk ment naturligvis), min datters eneste svar
var:

Tak far..for det bliver jo også lidt svært for os at både se film og rydde
op !

Efter den kommentar......var der vel ikke andet for end at jeg selv ryddede
op

Mvh
Brian

Fra : Charlotte

Dato : 21-10-03 15:23

On 21/10/03 15:53, in article bn3dod$1mrp$1@news.cybercity.dk, "Brian K"
wrote:

> [...]
> op !
>
> Efter den kommentar......var der vel ikke andet for end at jeg selv ryddede

Hvad har man ellers en far til ?

Charlotte

Fra : Brian K

Dato : 21-10-03 22:07

"Charlotte" <Tullepost@FJERNparadis.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har man ellers en far til ?

Hej

ja....

Hvilket minder mig om en dag for længe siden (da vores datter var ca. 3 1/2
år gammel).
Jeg havde siddet om aftenen (efter hun var lagt i seng) og spist en pose
matadormix, naturligvis havde jeg pakket posen HELT sammen og presset den
helt ned i bunden af skraldespanden (man har vel lært at slette ALLE
beviser), det jeg ikke havde bemærket var at det lille hjørne af posen som
man altid starter med at rive af...for at åbne posen... var smuttet ned på
gulvet (vi snakker om et stykke på 1 x 1 cm !)...så næste morgen blev jeg
vækket med at vores datter stod med dette stykke plastik ca 1 cm fra mit
hoved og sagde med MEGET sur mine "HVOR ER RESTEN AF POSEN??" (10 minutter
senere var jeg på vej over til købmanden for at købe en ny pose matadormix!)

Mvh
Brian

Fra : Charlotte

Dato : 21-10-03 23:43

On 21/10/03 23:07, in article bn475v$2v6r$1@news.cybercity.dk, "Brian K"
wrote:

> [...]
> senere var jeg på vej over til købmanden for at købe en ny pose matadormix!)

Hun har opdraget dig godt *lol*

Charlotte

Fra : Nette

Dato : 21-10-03 16:26

"Brian K" skrev i en meddelelse news:bn3dod$1mrp$1@news.cybercity.dk...
> Efter den kommentar......var der vel ikke andet for end at jeg selv
ryddede
> op

*LOL* Man kan få det lige som man vil*G*

Det minder mig om en episode forleden: "Gider du ikke godt stille dine sko
ud i gangen sådan vi ikke vælter over dem". Svar:"Nej!"
På et eller andet tidspunkt MÅ jeg lære ikke at stille kravene som
spørgsmål*G*

Nette

Fra : Brian K

Dato : 21-10-03 22:02

"Nette" <nettesnetpost(fjerndette)@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På et eller andet tidspunkt MÅ jeg lære ikke at stille kravene som
> spørgsmål*G*

Hej

og dermed gå glip af små guldkorn som disse...nej ikke tale om

mvh
brian