Send mail via localhost
Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 15-09-03 22:25

Hej NG

Jeg har en gæstebog som sender mig en mail, hver gang der er en der skriver
en hilsen. Det virker fint når jeg er online. Men når jeg er offline og
tester mit website lokalt på min maskine (apache på windows), så får jeg
følgende fejlmeddelelse:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at
"localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini
or use ini_set() in guestbook.inc.php on line 104

Min php.ini ser således ud mht SMTP:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
; For Win32 only.
sendmail_from = thv@sopper.dk
; For Unix only. You may supply arguments as well (default:
"sendmail -t -i").
;sendmail_path =

Og min mail-funktion i gæstebogsscriptet ser således ud:
mail($mail_modtager, $mail_emne, $mail_indhold, "FROM:
$mail_afsender\nX-Mailer: PHP/" . phpversion());

Hvad skal jeg gøre for at jeg dels ikke får fejl, når jeg tester på
localhost, dels at jeg rent faktisk modtager mailen når jeg er offline?

Venlig hilsen
Torben Heikel Vinther

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 15-09-03 23:23

for at sende mail lokalt på din maskine skal du have installeret en smtp
server. ikke noget jeg vil anbefale for en workstation

/Lasse

Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 15-09-03 23:38

Hvor kan jeg læse om at installere en SMTP-server på en lokal maskine med
apache på windows?
Og hvis det ikke kan anbefales at installere det på en workstation, hvordan
tester I så jeres mail-script, når/hvis I udvikler på localhost ligesom jeg?

/Torben

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 15-09-03 23:45

anvender en linux server. Du kan godt installere en smtp men den vil sikkert
bare åbne potentielle sikkerhedshuller, som om windows ikke har nok i
forvejen.

Du kan jo bare teste det på din udbyders server. De plejer ikke at have
noget i mod den slags ellers skal de nok fortælle dig det ;)

Hvis du vil have en smtp kan f.eks. på download.com og søge på smtp i
windows så kommer der sikkert nogen der kan bruges til et eller andet

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 16-09-03 00:41

Torben Heikel Vinther wrote:
> [...]
> tester I så jeres mail-script, når/hvis I udvikler på localhost ligesom jeg?

Retter
SMTP = localhost
til
SMTP = dinsmtp.udbyder.dk (f.eks. mail1.stofanet.dk i mit tilfælde)

Så sender den mailen gennem din udbyders smtp. Så i dit tilfælde er det
nok smtp.worldonline.dk du skal bruge.

Mvh
Rasmus Hansen