/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
2 Netkort 1 IP?
Fra : Dxl


Dato : 30-11-00 12:57

Hej...
Er det muligt at have 2 netkort på samme IP adr.? så man får dobbelt
båndbredde med 1 IP adr... jeg skal bruge det til er en file/FTP server i et
100Mbit netværk..
jeg har hørt at man kan i Linux, men kan man også i win2k?

Mvh Morten



 
 
Capt´n Mauser (30-11-2000)
Kommentar
Fra : Capt´n Mauser


Dato : 30-11-00 13:50

Jeg ved det kan lade sig gøre, hvordan ved jeg ikke.
Det er noget med at kortene skal "bundles" og om alle kort kan det eller du
skal ha´ noget specielt ved jeg ikke.



Henning Fuchs (30-11-2000)
Kommentar
Fra : Henning Fuchs


Dato : 30-11-00 19:28

Nej.. Det kan du ikke... Men du kan købe netkort med 2 eller 4 UTP-stik...
Så kan du køre 200 eller 400 Mb/s

"Dxl" <dxl@pmail.net> wrote in message
news:905i4v$110j$1@news.cybercity.dk...
> Hej...
> Er det muligt at have 2 netkort på samme IP adr.? så man får dobbelt
> båndbredde med 1 IP adr... jeg skal bruge det til er en file/FTP server i
et
> 100Mbit netværk..
> jeg har hørt at man kan i Linux, men kan man også i win2k?
>
> Mvh Morten
>
>



Anders Houmark (15-12-2000)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 15-12-00 13:52


Henning Fuchs skrev i meddelelsen <90669m$2egn$1@news.cybercity.dk>...
>Nej.. Det kan du ikke...

Jov det kan man nemlig.


jeg var til comouter træf for noget tid siden, og der kørte nogle af mine
venner en ftp server som havde 2 netkort ( selvfølgelig de gode og dejlige
Intel kort :).. har selv sådan et heh ). nå¨men netkortene kørte på samme ip
adresse, jeg kan ikke huske om det var portnummeret på serveren, eller
brugernavnet på ftå'en som gjorde at man skiftede ftp, men jeg ved
ihvertfald at der var to slags brugere:
1: som loggede ind med anonym login, og det var så begrænset til x antal
brugere.
2: os som havde fået user/pass til serveren og havde vores eget netkort. Vi
kunne så altid komme ind på serveren

--
Mvh Anders Houmark
http://hjem.get2net.dk/houmark/
Jeg elsker hunde.... de smager ligesom kylling!





Asbjorn Hojmark (30-11-2000)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-11-00 22:23

On Thu, 30 Nov 2000 12:57:06 +0100, "Dxl" <dxl@pmail.net> wrote:

> Er det muligt at have 2 netkort på samme IP adr.?

Ja, hvis de to kort og den switch, de er forbundet til forstår
port aggregation (channeling) som fx. Ciscos Fast EtherChannel
eller IEEE 802.3ag. Det kan fx. Intels PRO/100+ Server-kort.

> jeg har hørt at man kan i Linux, men kan man også i win2k?

Ja. Netkortene skal understøtte det, men driverne naturligvis
også.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Jonathan Stein (01-12-2000)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 01-12-00 00:21

Asbjorn Hojmark wrote:

> Ja. Netkortene skal understøtte det, men driverne naturligvis
> også.

Der er vel ikke noget i vejen for at lave Round-Robin ARP, så to netkort med
forskellige MAC-adresser svarer på samme IP?
Det er selvfølgelig ikke den forkromede løsning, men den kan laves uden
specielle kort/drivere. Jeg ved ikke om, om det er det, Linux kan - og om det
evt. kan gøres med Windows.

M.v.h.

Jonathan





Asbjorn Hojmark (01-12-2000)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 01-12-00 06:54

On Thu, 30 Nov 2000 23:20:37 GMT, Jonathan Stein
<jstein@image.dk> wrote:

>> Ja. Netkortene skal understøtte det, men driverne naturligvis
>> også.

> Der er vel ikke noget i vejen for at lave Round-Robin ARP, så
> to netkort med forskellige MAC-adresser svarer på samme IP?

Der er ikke andet galt, end at det ikke fungerer særlig godt.
Load-balanceringen bliver simpelthen ikke særlig jævn, og en del
systemer vil blive lidt forvirret over at en IP-adresse skifte
MAC-adresse hele tiden.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Jonathan Stein (01-12-2000)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 01-12-00 15:42

Asbjorn Hojmark wrote:

> > Der er vel ikke noget i vejen for at lave Round-Robin ARP, så
> > to netkort med forskellige MAC-adresser svarer på samme IP?
>
> Der er ikke andet galt, end at det ikke fungerer særlig godt.
> Load-balanceringen bliver simpelthen ikke særlig jævn, og en del
> systemer vil blive lidt forvirret over at en IP-adresse skifte
> MAC-adresse hele tiden.

Det er vel bedst på systemer med mange samtidige brugere. Hvis man på den
anden side har et setup med en server, der kan udnytte mere end 100 Mbit/s, er
netkort, der understøtter FEC el.l. formentlig ikke et problem, så det er nok
mest teoretisk...

M.v.h.

Jonathan





Lars Kim Lund (01-12-2000)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 01-12-00 16:02

Hej Jonathan Stein <jstein@image.dk>

> Det er vel bedst på systemer med mange samtidige brugere. Hvis man på den
>anden side har et setup med en server, der kan udnytte mere end 100 Mbit/s, er
>netkort, der understøtter FEC el.l. formentlig ikke et problem, så det er nok
>mest teoretisk...

Eller gigabit. Det er faktisk blevet til at betale.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste