VC++ ATL COM methods
Fra : Soeren

Dato : 15-09-03 20:15

Jeg er en erfaren C++ programmør, der dog aldrig har lavet et COM objekt
før. Jeg har nu fundet ud af, hvordan man laver et simpelt ATL objekt.

Men når jeg skal indføre en ny metode, stilles jeg over for et krav om at
skulle angive parametre efter en meget mystisk syntaks. Jeg skal
implementere

int method1( char*, int )
char* method2( char*, int )
char* method3( char* )

Er der nogen, som kan pege mig i retning af en beskrivelse af, hvordan disse
beskrives i 'Add method to Interface' dialogen ?? Da der er tale om et COM
objekt antager jeg, at jeg skal bruge en String klasse af en art i stedet
for char*.

Jeg har også brug for information om, hvorvidt proxy/stub information skal
genereres i samme dll og hvordan man deploy'er et sådan COM objekt. Det skal
bruges i et Delphi miljø.

På forhånd tak

Med venlig hilsen / Best regards

Søren Dalby