Sær computer
Fra : Morten Brøgger

Dato : 15-09-03 19:46

Hej

Jeg har en del problemer med min computer og (især)win98, som kører
virkeligt dårligt. Den skriver den klassiske "programmet har udført..."
adskillige gange, og bl.a. windows mediaplayer og winamp har ofte meget
svært ved at starte op.
Jeg har tidligere også haft RH 9.0 og Mandrake 9.1 på maskinen, men de er
begge afinstalleret, da der også var problemer med dem (computeren frøs!)
Her i weekenden installerede jeg win98 på en ny formatteret HD men
problemerne er faktisk de samme som før.
Det er så nu, jeg er begyndt og tænke på om der måske er en eller anden fejl
i hardwaren. I så fald, hvor mener I det er mest sandsynligt at fejlen
ligger ? (fejl 40 undtaget )))
Maskinen ser sådan ud:
bundkort ecs K7S5A, onboard lyd
512 MB kingston i en klods
64 MB geforce 4 mx 440
45 GB IBM HD
60 GB Seagate HD
floppy
creative CDRW
DVD drev
400 w strømfors
TV kort
3com netkort

På forhånd tak

m.v.h.

Morten Brøgger

Fra : Max Andersen

Dato : 15-09-03 19:58

"Morten Brøgger" <morten.broegger@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her i weekenden installerede jeg win98 på en ny formatteret HD men
> problemerne er faktisk de samme som før.

Prøv BIOS-opdatering og evt. en anden RAM-klods.

Max

Fra : Max Andersen

Dato : 15-09-03 20:01

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv BIOS-opdatering og evt. en anden RAM-klods.

Fandt lige et link til BIOS opdatering....
http://www.ecsusa.com/downloads/bios.html

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 15-09-03 20:07

On Mon, 15 Sep 2003 20:45:54 +0200, Morten Brøgger wrote:

> Hej
>
> Jeg har en del problemer med min computer og
> Det er så nu, jeg er begyndt og tænke på om der måske er en eller anden fejl
> i hardwaren.

Så kunne du jo prøve i dk.edb.hardware :)

--
/Kasper

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 15-09-03 20:13

Morten Brøgger wrote:

> Det er så nu, jeg er begyndt og tænke på om der måske er en eller
> anden fejl i hardwaren. I så fald, hvor mener I det er mest
> sandsynligt at fejlen ligger ? (fejl 40 undtaget )))

Lyder som en fejlramt ram-klods, prøv at tjekke rammen med memtest86:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.