GZIP ....filer større end 4 GB?
Fra : jesper.kiar@ementor.~

Dato : 15-09-03 14:08

Hej

Er der nogen som ved om Java understøtter GZIP filer større end 4 GB i
deres java.util.zip?

Hvis ja eventuelt fra hvilken version?

mvh
Jesper

Fra : Michael Banzon

Dato : 15-09-03 19:08

<jesper.kiar@ementor.dk> skrev...
> Er der nogen som ved om Java understøtter GZIP filer større end 4 GB i
> deres java.util.zip?

Jeg må indrømme - jeg ved det ikke... men da size()-metoden i
java.io.File-klassen returnerer en long, vil jeg umiddelbart
tro at det er host-systemet der bestemmer hvor storre filer
der er understøttet... ???

Nogle andre der har bud???

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Michael Berg

Dato : 16-09-03 21:38

Hej,

Jeg mener at Zip formatet i sig selv har en begrænsning på 2 GB (pakket
altså). Det er i hvert fald det maksimale min WinCommander vil være med til.
Så må man jo spørge sig selv hvor tæt java klasserne følger WinZip's
opdateringer af formatet, men de er næppe helt up to date.

Du kan jo prøve at lave et lille java program der pakker en 4-5 divx'er
sammen i en jar eller zip fil. Sæt den igang i aften når du går i seng og se
så hvilket resultat du står med i morgen tidlig..

Mvh Michael
www.bergconsult.com

Fra : diverse@jezzper.dk

Dato : 17-09-03 00:28

Hej

Zip formatet (udviklet af Pkware) har en begrænsning på 4 GB for hele
bibliotekt og en enkelt fil i en ZIP fil har muligvis kan muligvis en
begrænsning på 2 GB

Pkware har lavet et nyt format zip64 som ikke længere har denne
begrænsning men jeg vil helst have et åbent format.

Da GZIP ( baseret på zlib bibliotek)er et åbent format og da jeg kun skal
have en fil i hver GZIP fil er dette fint. GZIP havde også en begrænsning
på 4 GB indtil en patchet version 1.2.4

Jeg ville blot vide om der var nogen som kendte til om java.util.zip (også
baseret på zlib) var ajourført gennem tiderne eller det blot er som
oprindeligt i version 1.1 af Java.

Jeg er ved at lave en test så jeg finder vel ud af snart om begrænsningen
er 4 GB.

mvh
Jesper (jesper.kiaer@ementor.dk)

Fra : Michael Banzon

Dato : 17-09-03 07:21

<diverse@jezzper.dk> skrev...
> Jeg er ved at lave en test så jeg finder vel ud af snart om
> begrænsningen er 4 GB.

Når du finder ud af noget, poster du det så ikke lige her??

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : diverse@jezzper.dk

Dato : 17-09-03 19:13

Hej

Så har jeg lavet en test.

Jeg har pakket en 5,7 GB stor fil med GZIP og den var efterfølgende 4,4
GB. Dvs både GZIP filen og den pakkede fil var større end de magiske 4
GB.

mv
jesper

Fra : Michael Banzon

Dato : 17-09-03 17:31

<diverse@jezzper.dk> skrev...
> Så har jeg lavet en test.

Det lyder rigtig godt
På hvilken arkitektur kørte du din test??

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : diverse@jezzper.dk

Dato : 17-09-03 23:48

Hej

Jeg har testet det på 1.31 og 1.42_01

mvh
Jesper

Fra : Michael Banzon

Dato : 18-09-03 06:24

<diverse@jezzper.dk> skrev...
> Jeg har testet det på 1.31 og 1.42_01

Ja, ok, men på hvilket operativsystem??

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : jbk@jezzper.dk

Dato : 18-09-03 09:37

nååh det var på win2000.

Jeg tester på et tidspunkt på Linux 2.4, men jeg har ikke tid pt. Linux
2.2 har en max på 2 GB.

mvh
Jesper