Postfix og virtuelle brugere
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-09-03 13:04

Hej

Jeg har en Postfix 2, hvor jeg kører spamassassin på. Jeg jeg vil så
gerne oprette et par virtuelle brugere man kan sende mail til for at
oplære dens bayesian filter.

Den fungerer egentlig udelukkende som transport, men jeg har så i
virtual oprettet to brugere spam og ham:

spam@mail.eksempel.dk spam
ham@mail.eksempel.dk ham

Derefter har jeg i /etc/aliases oprettet følgende:

spam: |/home/spamass/learn-spam.sh
ham: |/home/spamass/learn-ham.sh

Herefter har jeg naturligvis kørt postmap, newaliases, reload af
Postfix og så videre i vildskab.

Nu er problemet så at når jeg sender en mail til ham@mail.eksempel.dk,
så kan jeg se i min logfil at den bliver "oversat" til
ham@hostnavn.eksempel.dk, men så bouncer mailen med fejlen "user
unknown in virtual alias table". Hvorfor?

--
Jacob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-09-03 14:01

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> [...]
> ham@hostnavn.eksempel.dk, men så bouncer mailen med fejlen "user
> unknown in virtual alias table". Hvorfor?

Er mail.eksempel.dk et CNAME ?

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-09-03 14:07

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Er mail.eksempel.dk et CNAME ?

Nej.

Det lader til at jeg har løst problemet ved at tilføje
hostnavn.eksempel.dk til mydestination, hvilket jo er logisk nok. Jeg
havde vist set mig blind på alt det der virtual, aliases og så videre.

--
Jacob