Potteplanter og små børn
Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 15-09-03 09:26

Min søn er - langt om længe - ved at blive lidt mobil. Derfor har jeg nu
fjernet de potteplanter jeg holder mest af, udenfor hans rækkevidde.

Men selvom han gerne må rasere resten når jeg på et tidspunkt ikke lige er
der, så er jeg lidt bekymret for om de er giftige. Findes der en oversigt
på nettet eller i bogform over giftige potteplanter?

Kan man mon få fat i en ugiftig potteplante som smager grimt? Min mor har
fortalt hun benyttede sig af kaktusser over for min pilfingrede storebror,
men det kan jeg altså ikke nænne !

--ingermarie

Fra : Lykke

Dato : 15-09-03 12:01

lademann har en gammel bog/leksikon med navnet giftige planter og nr. 35 i
leksikonrækken.
den er jo nok ude af markedet, men prøv antikvaren eller ghvad disse
butikker kalder sig.
jeg vidste f.eks ikke at dele af julestjernen og alpeviolen er giftige.

Fra : Meta Dam

Dato : 15-09-03 13:27

> Findes der
> en oversigt på nettet eller i bogform over giftige potteplanter?

Forbrugerråder har fornyligt udgivet bogen "Farligt ufarligt". I bogen er
der en længre liste over stueplanter. Bogen koster 175 kr. men kan også
lånes på biblioteket.

Der står også lidt på
http://www.fi.dk/boern/sikkerhed/boernesikkerhed/udenfor/giftige_planter/

Venlig hilsen