MSSQL: SP eller function
Fra : Steen Andreassen

Dato : 14-09-03 19:56

Hejsa...

Jeg er grøn med hensyn til SQL programmering, og vil derfor gerne have et
godt råd.

Jeg har forsøgt at læse mig til svaret, men kan ikke lige gennemskue hvad
der er smartest.

Når man skal indsætte data i en tabel, og vil anvende Transactions
funktionen, er det så en fordel at programmere det i en funktion, eller i en
stored procedure ?

Jeg skal have 6-7 parametre med i kaldet, og databasen er en SQL2000. Der
skal checkes op imod 3 andre tabeller, for at checke om værdierne er
lovlige.

På forhånd tak.

/Steen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 15-09-03 09:02

> [...]
>
> Jeg skal have 6-7 parametre med i kaldet, og databasen er en SQL2000. Der
> skal checkes op imod 3 andre tabeller, for at checke om værdierne er

Jeg vil klart anvende en SP. Funktioner bruges generelt kun som
"funktioner". Altså til at returnere en værdi baseret på et input, du kan
således let bruge en funktion i dine SQL statements ligesom de indbyggede
(SUM, AVG, osv.).

Mvh Mark
--
www.improve.dk