Regal foder
Fra : Søren Voigt

Dato : 14-09-03 19:01

Nu har tråden gået frem og tilbage. Senest har direktør Steen Hauerbach ført
sig frem i gruppen med et angiveligt tabt indlæg. Jeg vil på sin vis gerne
købe dette foder, men nok ikke lige førend man har hørt fra Steen Hauerbach
hvad svarene er på de spørgsmål som jeg rejste:

a) Kan du ikke be- eller afkræfte at foderet er GMO-frit - det vil sige
garanteret frit for genmodificerede organismer? Ikke noget med 0,x% - for
det siger alle jo (uden dermed at kunne kalde deres foder GMO-frit) - men
virkelig ***frit*** for GMO. Grænsen for hvornår GMO skal deklareres er 1%,
men under 1% må man stadig ikke kalde sit foder for GMO-frit med mindre det
virkelig _er_ garanteret helt frit for GMO.

b) Kan du ikke forklare os hvorfor hverken den amerikanske eller den danske
hjemmeside indeholder den information om produktet som du tilbyder at sende
hvis jeg oplyser min adresse til dig? Hvorfor er I så hemmelighedsfulde med
jeres produkt?

c) Hvorfor er Regal så dyrt? Har foderet nogle særlige egenskaber eller er
det fragt og konkurrencerne på www.regalpetfoods.com jeg skal betale for?

d) Gør det indtryk på dig, at flere indlæg i gruppen (f.eks.

http://www.google.com/groups?q=regal+group:dk.fritid.dyr.hund&hl=en&lr=&
ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=TrFo9.84385%24Qk5.3792479%40news010.worldonline.d
k&rnum=8

og

http://www.google.com/groups?q=regal+group:dk.fritid.dyr.hund&hl=en&lr=&
ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3f185a0d%240%2448893%24edfadb0f%40dtext02.news.te
le.dk&rnum=6

er meget kritiske overfor Regal Petfoods for slet ikke at nævne de indlæg
der var i tråden "Til Søren Voigt og Punish" hvor flere personer havde meget
kritiske bemærkninger til produktet)?

e) Og så svarede du alrdig på mit spørgsmål i tråden "Regal foder". "Hvad
kan retfærdiggøre at transportere hundefoder over Atlanterhavet? Ca. 8%
(formentlig snarere 10% i Regal) af et moderne fuldkostprodukt er vand (jeg
ved godt at Regal ikke ønsker at deklarere vandindholdet i sit produkt, men
det gør jo kun spørgsmålet endnu mere relevant). Det vil sige hver gang vi
transporterer en 15 kg. sæk over fra USA har vi fragtet rundt med over 1
liter vand. Hvordan kan det være bæredygtigt?

f) Hvad mener du helt præcist når du i dit indlæg i gruppen kalder produktet
for "naturligt"?

g) Hvad er i hovedtræk indholdet af det famøse 24-siders dokument som man
kun kan få hvis man sender dig sin postadresse?

Mvh
Søren Voigt