Hus i Horsens
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-09-03 17:47

Forleden besøgte jeg for første gang Horsens. Sig mig, den store, smukke,
murede, ældre bygning på adressen Vitus Berings Plads 1 - hvor der i dag
bor en masse advokater, var det vist - hvad har det hus oprindelig været?

--
Forbindtligst:
Jørgen Grandt / Mails til mig er minus 'men'

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-09-03 18:50

Sun, 14 Sep 2003 18:47:12 +0200, skrev Jørgen Grandt:

> [...]
>bor en masse advokater, var det vist - hvad har det hus oprindelig været?

Der er en lille smule på side 4 i følgende dokument:
http://www.industrimuseet.dk/site_dk/pdf/Fabrikvej.pdf

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 30-10-03 14:26

Hej Jørgen.

Der har(næsten) altid været advokater i den flotte bygning. For mange år
siden var det en Lansretssagfører
ved navn Lorentz Christian Lorentzen der havde sin praksis der - og privat
bolig ovenover (2. sal) !!!
(han flyttede ind i 1917 eller 18) Kom fra Bjerre.
Han levede fra 18/7 1871 til - (pinsen)1956

1. sal boede der en læge.
I kælderen boede der en møbelpolstrer
Omme i Vognporten var der malerværksted. (Valdemar Møller.)Der er skrevet i
muren over porten.

Venlig hilsen

Jette-Kirsten Larsen
F. Lorentzen