Mudderfisk
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 14-09-03 11:23

Hej alle

Jeg har nu været i P&T et par gange og fået fisk med hjem der smager af
mudder
Jeg mener at have set hvad man kan gøre, men det er smuttet, er der nogle
der har et
råd til hvad man kan gøre.

Knæk og Bræk

Ivan

Fra : Peter Noes

Dato : 14-09-03 11:55

Hej Ivan

Jeg hørte et råd fra en erfaren P & T mand der sagde til mig at man skal
lægge fisken i kærnemælk i 3-4 timer og derefter skylle mælken væk. Har ikke
prøvet det endnu, men det kunne jo være det virkede.

VH
Peter

Fra : Jens og Jannie

Dato : 14-09-03 16:29

Peter Noes wrote:
> [...]
> skal lægge fisken i kærnemælk i 3-4 timer og derefter skylle mælken
> væk. Har ikke prøvet det endnu, men det kunne jo være det virkede.

Kærnemælk bruger man også til skarv, ræv og andre uspiselige ting, i p&t er
det som regel en laksefisk af en art, og hvis de smager af muder så find et
andet sted at fiske, ål derimod kan fra naturens side smage meget mudret,
men dem lader man jo bare gå i frisk vand en tid.

Jens

Fra : DL

Dato : 14-09-03 12:21

> [...]
> mudder
> Jeg mener at have set hvad man kan gøre, men det er smuttet, er der nogle

Hæld den fisken igennem aktiv kul, ( fås hos Matas),
2 gange så skulle den sag være ordnet.

DL

Fra : Michael Edvardsen

Dato : 14-09-03 13:44

Hvis du fisker ude i det store P&T så skulle dette problem være løst.

Knæk og bræk
Michael

Fra : Mich@el

Dato : 14-09-03 14:50

Hej Ivan

Ivan Nielsen skriver:

> [...]
> mudder
> Jeg mener at have set hvad man kan gøre, men det er smuttet, er der nogle

Tag på kysten i stedet.

Mvh.
Michael

Fra : Mars

Dato : 14-09-03 16:02

Hej

Det er et kendt fænomen at PT fisk smager af mudder. Jeg har ladet mig
fortælle at det skyldes blåalger i dambrugene som fisken optager og derved
smager mildest talt grimt.

Hvis du ryger fisken er smagen af mudder ikke så kendt.

Ms

Fra : Rysse

Dato : 14-09-03 21:54

Prøv dette link: http://home1.inet.tele.dk/e-ploug/muddersmag.htm