Min tidligere tråd køb af Rottweiler.
Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 14-09-03 06:44

Først.....tak for svar på tråden.....

Jeg/vi har igår været nede ved Kennel Febæk.
De er de sødeste mennesker, som er meget gæstfrie, man føler sig velkommen
med det samme med træder ind på matriklen.
Man var tryg idet man trådte inden for døren, selv vores dreng på 6 år følte
sig hjemme med det samme.....måske lidt for meget hjemme

De har hvalpe som er født den 9/9......de er meget lidt brugte.....mit store
stærke "mandehjerte" blev lige meget lille og jeg blev ligesom en "mormor"
der ser sit barnebarn første gang.......hvor er de dejlige.
Deres mor er en meget rolig og venlig tæve, der var mere end glad for børn.
Hun var fantastisk, en så sød hund
Vi fik lov til at se hvalpene sammen med hende....og hun var bare SÅ stolt.

Jeg/vi var slet ikke i tvivl efter og under besøget, vi vil gerne have en af
deres hvalpe. Vi er virkelig overvældet af deres venlighed og store viden
omkring hunde/Rottweilere.
Vi har sagt ja til en hanhund og skal ned og se dem igen om 14 dage.
*tripper rundt for at få 14 dage til at gå*

Jeg kan kun sige dette var en oplevelse ud over det sædvanlige. Hvor er vi
bare glade for at vi endelig har fundet hunden vi skal have.
Vi har selvfølgelig ikke valgt endnu, men det kommer om 4-5 uger.

Der er virkelig lykke i vores lille hjem nu
Jeg skal endelig have hund igen, og det bliver en Rotte som jeg har drømt om
i lang tid. *jubler*

Søren B Rasmussen

Fra : Claus

Dato : 14-09-03 07:05

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
følte
> sig hjemme med det samme.....måske lidt for meget hjemme

Vi kammerat havde for nogle år siden en dejlig hanhund fra Febæk, den duede
både til træning og familie hund.

Hvad hedder forældrene til hvalpen. ?

Claus

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 14-09-03 10:37

> Vi kammerat havde for nogle år siden en dejlig hanhund fra Febæk, den
duede
> både til træning og familie hund.
>
> Hvad hedder forældrene til hvalpen. ?
>
> Claus

Det bliver da bedre og bedre, at der med det samme kommer positive svar når
man fortæller hvor man har bestemt sig at få en hund fra.

Tæven er Febæks Pipi og Han-hunden er Barni Od Dragicevica, som er blevet
brugt af Febæks vist nok 2 gange før.

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Jane

Dato : 14-09-03 07:34

Tillykke med din snart nye hund, har selv købt hvalp hos Febæk og de er
begge 2 vældig søde.
Jeg har Febæks Zoya, en utrolig flot og dejlig hund som vi er meget glade
for.
Du må hilse dem fra Jan og Jane Mailund når du ser dem igen.
Hilsen Jane

www.kennelmailunds.webbyen.dk

Fra : Mari

Dato : 15-09-03 19:38

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
[klip] man føler sig velkommen med det samme med træder ind på
matriklen.
[klip] Deres mor er en meget rolig og venlig tæve, der var mere end glad
for børn.

Det er jo PRÆCIS det, der gør at man trygt kan vælge en hvalp
fra en sådan opdrætter. Og det endda selvom hvalpenskulle vise sig
senere at få påvist en skavank, som ikke var afdækket, da den flyttede
hjemmefra.
Det er jo netop sådanne mennesker, man altid vil kunne snakke med,
når der opstår noget uforudset hen ad vejen......... (skriv alligevel en
købsaftale, hvori I aftaler, hvad der skal ske, hvis hunden har arveligt
betingede skavanker inden for de første to år) DKK har formularer.

Så.... tillykke både med valget af DIN opdrætter - og DIN hvalp.
Jeg kender ikke denne kennel - men kemien skal passe, og det gør
den for jer - og derfor er den et rigtigt valg.

/Mari

Fra : T*

Dato : 16-09-03 08:52

Dejligt at høre at I blev så positivt glade for jeres besøg.Jeg har kun godt
at sige om Febæk, de er utroligt ansvarsfulde opdrættere som focuserer meget
på hundes mentale stabilitet. Tillykke med med beslutningen.

Knus