Patron til elgjagt ?
Fra : Kim Kappel

Dato : 13-09-03 23:34

Jeg er så heldig at blive inviteret til elgjagt i Sverige i uge 43.

Jeg har to forskellige type patroner i cal. 30.06...

Norma nosler partition 9,7 g og Imperial KKSP 220 gr. blødnæset.

Er Normas ok eller skal jeg vælge den noget tungere Imperial ?

MVH Kim

Fra : N/A

Dato : 15-09-03 12:53

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 15-09-03 12:53

On Mon, 15 Sep 2003 08:30:27 +0200, "Nielsen \( Stensgaard \)"
<Claus@mail.dk> wrote:

>Godt nok er Nosleren meget hård , men jeg ville vælge vægten i den anden og
>jeg kender den godt og det er et udmærket valg ,,,,Claus.N

Nosleren er vel regnet for å være en av de mer ekspansjonsvillige av
premiumpatronene... Den er fortsatt et godt valg til skandinavisk
storvilt, men å si at den er meget hård er å overdrive...