God og billig kattesygeforsikring?
Fra : Pia von Essen

Dato : 13-09-03 23:32

Hej gruppe!
Er der nogen her der kan give nogle gode råd om, hvor det er bedst og evt.
billigst at tegne en kattesygeforsikring?

Pia

Fra : Dorthe Koch

Dato : 14-09-03 09:57

> Hej gruppe!
> Er der nogen her der kan give nogle gode råd om, hvor det er bedst og evt.
> billigst at tegne en kattesygeforsikring?
>
> Pia

Hej Pia,

For nogle måneder stillede jeg samme spørgsmål. Efter forgæves at have
kontaktet adskillige forsikringsselskaber og anbefalede links, fik jeg
rådet at kontakte Kattens Værn (tlf. 38 88 12 00 -
www.kattens-vaern.dk), gennem hvem jeg tegnede forsikringen hos Dahlberg
Assurance, Christians Brygge 28, 1559 Kbh. V. (tlf. 33 11 48 28).
Forsikringen koster kr. 600 pr. år, har en selvrisiko på kr. 750 og en
årlig forsikringssum på kr. 8.500. Der er 30 karensdage fra
oprettelsesdatoen, og de dækker kun, hvis katten er vaccineret og årligt
revaccineret.

Efter mit lille hospitalseventyr med Mikkel i sidste uge, er jeg SÅ glad
for at jeg valgte at være overforsigtig (Mange lo ad mig - han er todst
alt "bare" en huskat).

Håber det hjælper dig på vej.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stine Hilskov

Dato : 14-09-03 10:20

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Pia

Jeg har en forsikring hos provinzial forsikring i Rødovre. Fik brocuren hos
min dyrlæge.

Den koster 835 kr årligt og har en selvrisiko på 650 kr ca. og en årlig
forsikringssum på 17 500 kr.

Hilsen Stine

Fra : Dorthe Koch

Dato : 14-09-03 10:40

> [...]
> min dyrlæge.
>
> Den koster 835 kr årligt og har en selvrisiko på 650 kr ca. og en årlig

Naah, det ku' godt se ud som om jeg ikke har gjort benarbejdet grundigt
nok...! Den må jeg vist hellere se nærmere på. Klogere kan man altid
blive, ik' !

Har du haft brug for dem - hvis, hvordan var behandlingsforløbet ved dit
krav ?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-09-03 13:27

In article <zoW8b.168$up4.101@news.get2net.dk>, Stine Hilskov
<stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> wrote:

> [...]
> min dyrlæge.
>
> Den koster 835 kr årligt og har en selvrisiko på 650 kr ca. og en årlig

Og endnu en mulighed er FDB forsikring - dog skal du have din
husstandforsikring der (_meget_ rimelig, i øvrigt) for at tegne
sygeforsikring. Dyresygekassen koster godt 500 kr om året for katte
(kan desværre ikke huske den nøjagtige pris mere..) De forsikrer i
øvrigt alle slags kæledyr. .-)

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 14-09-03 17:36

> [...]
> min dyrlæge.
>
> Den koster 835 kr årligt og har en selvrisiko på 650 kr ca. og en årlig

Dækker den så alle katte husstanden ?

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-09-03 18:51

In article <3f6498d38278b@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Hrönn Samsonardóttir
<bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote:

> Dækker den så alle katte husstanden ?

Nej, det er pr. police - og man tegner 1 forsikring pr kat, der skal
være øremærket og vaccineres 1 gang årligt - og selvfølgelig rask på
tegningstidspunktet. Præmien er steget meget i år
I sin tid (ved ikke om det gælder mere) fik man nedslag i præmien hvis
man var medlem af kattens værn eller dyrenes beskyttelse, svarende til
prisen på medlemsskabet.

Fra : Jørgen

Dato : 14-09-03 19:05

Prøv at søge på www.altavista.com
"forsikring" "kat"

Der kommer en del, sidder selv lige og læser om det...

Fra : Stine Hilskov

Dato : 15-09-03 19:03

Hej Pia.

Nej jeg har heldigvis ikke haft brug for forsikringen, men min dyrlæge har
god erfaring med den. Det er den hun anbefaler sine kunder, selvom den er en
anelse dyrere en den fra KV.
Man sender bare regningerne til selskabet, og så regner de resten ud. Man
skal selv ligge beløbet ud. Men ifølge min dyrlæge er det ikke noget problem
at få dem til at betale det man er berettiget til.

Jeg fik tegnet den, da min tidligere hankat Figaro, faldt ned og brækkede
begge knogler i forpoten, og kunne kun komme sig, hvis han blev opereret for
5000 kr!!!
Vi måtte desværre aflive ham...

Hilsen Stine