glTexSubImage2D
Fra : Klaus Petersen

Dato : 13-09-03 21:01

Hej NG.

Sidder lige og døjer lige med glTexSubImage2D.

Den vil ikke kopiere mine rå billededata (24 bit) ind korrekt.
Tilsyneladende har den et problem med opløsninger, hvor bredde * 3 ikke går
op i 4,
for 150 x 227 ( 450 bytes * 227 ) virker ikke, mens 100 x 100 ( 300 bytes *
100 ) gør.

Ved nogen om der skulle være en krav om 4-byte-alignment på glTexSubImage?

Kan man slå det fra ligesom man kan det med glTexImage2D? (via.
glPixelStorei)

Platformen er XP.

Fra : guppy

Dato : 15-09-03 14:39

Hvor har du lige glTexSubImage2D fra? det tætteste jeg kommer på er den alm
glTexImage2D (http://www.mevis.de/~uwe/opengl/glTexImage2D.html) som du også
selv nævner - er det en extension eller noget?

Fra : Klaus Petersen

Dato : 15-09-03 22:05

> [...]
også
> selv nævner - er det en extension eller noget?

Nej .. det er skam med i OpenGL specifikationen - fra 1.1 tror jeg nok.

Det er en funktion beregnet til at erstatte grafisk data helt eller delvist
i et texture.

Den er at finde i den røde bog hvis du har den.

Jeg har dog i mellemtiden fundet ud af, at der som standard er et krav om
four-byte-alignment på texel rækker og at man via. glPixelStorei kan slå
udpakning til, som fjerner kravet.

Fra : guppy

Dato : 15-09-03 23:32

hrmm.. ser ud til at min Red book er en smule forældet...
http://tc1.chemie.uni-bielefeld.de/doc/OpenGL/hp/Reference/glTexSubImage2D.h
tml

men der er referencen...
/Morten