Tele2 opsigelse
Fra : hifreak

Dato : 13-09-03 20:47

Hej har lige et par spørgsmål som nogen måske kan svare på...

Kan man opsige ens abbon. i bindingsperioden, hvis man ikke får det
man betaler for med hensyn til liniehastighed, kundeservice o.s.v.
uden at man kommer til at betale resten af de antal måneder man har
bundet sig for ???

Hifreak---

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 21:13

hifreak skrev:
> [...]
> man betaler for med hensyn til liniehastighed, kundeservice o.s.v.
> uden at man kommer til at betale resten af de antal måneder man har

Hvad står der i aftalen du har med Tele2?

Mht. kundeservice o.s.v. tror jeg ikke du
skal regne med at det har nogen indflydelse
på om de har overholdt deres aftale, så læs
din aftale/betingelser igennem, og tag så
din beslutning ud fra det.

(Godt jeg nåede at *bakke ud* inden jeg
fik opkoblingen)

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Torben Christensen

Dato : 14-09-03 10:11

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir.dk> skrev i en meddelelse

> (Godt jeg nåede at *bakke ud* inden jeg
> fik opkoblingen)

Hvorfor?, det kører ellers som en drøm.

Eneste mærkbare forskel ifht. TDC er at news kører fuld hastighed 24 timer i
døgnet.

mvh. Torben

Fra : Jørgen L

Dato : 14-09-03 12:14

> Hvorfor?, det kører ellers som en drøm.

Det gør det også her det er bare som et mararidt jeg bestildte d. 30.06
og fik lovning på konvertering d. 23.07, ingen ting skete, jeg havde stadig
min tdc 256/128 så jeg slog koldt vand i blodet. så kom der et brev fra TDC
d 04.08 at de ikke kunne ændre min forbindelse før d. 03.09 ok tænkte jeg
det kan jeg da godt vente på.
Når men så kom vi til den 3 sep. og der skete, ja hvad tror i ? ingen ting,
når men jeg havde stadig min tdc opkobling så det går jo nok.
den 4 sep. der skete noget, adsl blev nedtaget så nu har jeg ikke adsl og
det virker som om at Tele2 overhoved ikke er intereseret i at få mig op
igen.
jeg har ikke kunnet få svar på noget som helst i de sidste 10 dage selv om
jeg har brugt omkring 5 timer med vente musik på mine 6-7 opkald

> Eneste mærkbare forskel ifht. TDC er at news kører fuld hastighed 24 timer
> døgnet.
Mærkbar forskel er at kun kører 64 kb og betale pr. minut

Hilsen en meget sur Tele2 kunde.

Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 14-09-03 16:37

Jørgen L wrote:

> [...]
> opkald

> Mærkbar forskel er at kun kører 64 kb og betale pr. minut

Har præcis de samme oplevelser, men idag blev jeg bedt om at sende en
klage pr. brev, så ville jeg få 3 mdr. højhastighed gratis, for den
uacceptable ventetid
--
Calle

Fra : Jørgen L

Dato : 14-09-03 22:05

> Har præcis de samme oplevelser, men idag blev jeg bedt om at sende en
> klage pr. brev, så ville jeg få 3 mdr. højhastighed gratis, for den
> [...]

Det er jeg blevet tilbudt allerede dengang det blev flyttet fra juli til
september, fordi de var for længe om at informere og levere.
men hvad hjælper det når jeg 1 har fået regning på adsl som de endnu ikke
har leveret

Hilsen Jørgen

Fra : H.S.

Dato : 15-09-03 11:49

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har præcis de samme oplevelser, men idag blev jeg bedt om at sende en
> klage pr. brev, så ville jeg få 3 mdr. højhastighed gratis, for den

Hah ! Det sagde de også til mig, jeg skrev klagen, og har derefter ikke hørt
en skid fra dem.

Fra : Cubus

Dato : 14-09-03 14:54

"Torben Christensen" <pc1dk@msn.com> skrev

> Hvorfor?, det kører ellers som en drøm.

Ja, om morgenen kl. 7 er der fuld speed. Men her er et par
hastighedstest fra omkring kl 15:45:

285/556
463/562
425/556
306/558

Og det på en linje der skulle køre 2048/512. Uploaden fejler
ikke noget som det ses.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 14-09-03 16:18

On Sun, 14 Sep 2003 15:53:53 +0200, Cubus wrote:

> Ja, om morgenen kl. 7 er der fuld speed. Men her er et par
> [...]

Hvordan måler du det?

--
Christian Jørgensen | If ignorance is bliss
http://www.razor.dk | - then knock the smile off my face ;)

Fra : Cubus

Dato : 14-09-03 16:41

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev

> Hvordan måler du det?

Jeg bruger den grafiske hastighedstest på denne side:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557&fbred=hast

Dens resultater passer fint med Tele2's
egen http://hastighed.tele2adsl.dk/

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : rene

Dato : 14-09-03 02:50

"hifreak" <hifreak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man betaler for med hensyn til liniehastighed, kundeservice o.s.v.
> uden at man kommer til at betale resten af de antal måneder man har

Hmm ved det ikke men hvis tele2 holder ikke deres del af aftalen vil jeg
mene det kunne lade sig gøre.
Men du skal også kunne bevise det.
Mit råd læs aftalen og prøv at høre forbruger styrelsen.
Men jeg må nok sige at det under mig at tele2 ikke var forberet, Så der ikke
var alle de problemer.

Mvh.
René

Ps. Tror du får svært ved det.

Fra : kc

Dato : 14-09-03 08:50

Du får nok det rigtigste bud, hvis du i stedet stillede spørgsmålet i
dk.videnskab.jura.

Ellers ville jeg gøre følgende:

1) Dokumenter, at hastigheden ikke er som lovet - fx. ved at angive
hastighed opnået på danske websteder eller bedst på Tele2s servere i
off-peakperioder (formiddag/nat).

2) Send dokumentationen til Tele2 med en absolut frist på løsningen af
problemerne - skriv at du betragter kontrakten som ophævet pga. Tele2s
misligholdelse, hvis problemerne ikke er løst inden for 2-3 ugers tid.

3) Alternativt kræv et afslag for perioden indtil forbindelseshastigheden er
som lovet.

4) Forbehold dig ret til erstatning - fx. hvis du bliver nød til at betale
oprettelse og højere pris hos anden leverandør i en periode.

KC

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-03 09:03

"kc" <a@a.invalid> wrote in message
> [...]
> misligholdelse, hvis problemerne ikke er løst inden for 2-3 ugers tid.
>
> 3) Alternativt kræv et afslag for perioden indtil forbindelseshastigheden

Ja helt klart enig.. Det må være den måde man kan få tingene løst og tingene
på plads.. samtidigt med at man på en måde har et samarbejde kørende.
istedet for bare at smide udbyderen på porten med det samme.

> 4) Forbehold dig ret til erstatning - fx. hvis du bliver nød til at betale
> oprettelse og højere pris hos anden leverandør i en periode.

Øh okay, det tror jeg nu næppe man kan kræve... Men okay, så vil jeg kræve
GPRS forbrug på 40MB selvom det har været gratis hos telmore

Fra : rene

Dato : 14-09-03 16:41

"kc" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
> Du får nok det rigtigste bud, hvis du i stedet stillede spørgsmålet i
> dk.videnskab.jura.

idd Kc
men jeg kunne nu godt lide dit svar

René

Fra : Reno Raines

Dato : 16-09-03 21:42

> [...]
> man betaler for med hensyn til liniehastighed, kundeservice o.s.v.
> uden at man kommer til at betale resten af de antal måneder man har

Lad mig omformulere: Kan man opsige sit Tele2 abonnement? Pga. grotesk
dårlige erfaringer med selskabet besluttede jeg at opsige abonnementet. De
modtog skriftlig opsigelse 1/7-03 og da der er en måneds opsigelse burde det
være lukket fra 1/8-03. Jeg var ude over 6 mdr. bindingsperioden. Tiltrods
for det nu er den 16/9-03 virker forbindelsen stadig. Jeg har rykket et utal
af gange på tlf., fax, alm brev., rekom. brev, men alt ignoreres. Har
ligeledes modtaget skriftlig bekræftigelse (dog først gældende fra d. 1/9
?!) på opsigelsen.
INTET fungerer for det det selskab!!

mvh

RR

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 25-09-03 10:29

Hej Reno + i andre

Jeg står også og skal klage over Tele2 min er dog ude på
overdrevet....

Bad i starten af juli om Tele2 Abb.
Dette fik jeg først udsat til den 2 september.
Derefter dumpede der den 2 september et brev ind af døren hvor TDC
siger at det sørme bliver udsat til den 10 september.
Efter den 10 september oplever man at forbindelsen i en uges tid kører
ved halv kraft (var lovet 2 Mbit)

Nå men vi står og skal flytte i slutningen af denne måned, jeg
kontakter derfro Tele2 den 10 september og siger at vi skal flytte en
adsl forbindelse. Her oplyser man at det tager 4 uger, vi aftaler så
den 15 september som flyttedato.

Idag ringer jeg så og spørger om jeg kan få en dato på flytningen og
får at vide, at den kan de ikke give mig.

Jeg får oplyst at, årsagen er at jeg har bedt om at få mit fastnet
abb. flyttet til Tele2 og det skal først flyttes før de kan foretage
flytning af min ADSL forbindelse til den nye adresse.

Og der vil gå yderligere 4 uger før mit abb. er på plads, først
derefter kan de flytte min adsl forbindelse, som tager 4-6 uger.

Så spørger jeg så hvorfor de ikke har oplyst det til mig da jeg bad om
en flytning af abb., eneste svar var at det kunne han ikke fortælle
mig, supporteren i den anden ende(hos tele2adsl).

Det eneste han kunne sige, var at jeg selv kunne bede tdc om at flytte
min fastnet (telefon) og når jeg havde denne dato kunne jeg ringe
retur til tele2adsl og fortælle dem datoen, så ville de kunne se hvad
de kunne gøre....

Nu er spørgsmålet hvordan i alverden jeg kommer ud af dette selskab,
for jeg er mener ikke man kan binde kunden på et abb. hvor man lover
en flyttedato (den 10 september) og alligevel ikke kan levere den
samtidig med at man i 3 uger INTET foretager sig ej heller informerer
kunden første gang om at der vil gå noget ekstra tid p.g.a.
telefonforbindelsen også skal flyttes..., dette får jeg først oplyst
da jeg ringer idag den 25.09.

Jeg spurgte endda om der var nogle ting jeg skulle være opmærksom på
og om den dato jeg har fået lovet kunne holde. Og jeg fik endda at det
blev den 15 september + 4 uger.....(da jeg snakkede med dem 1. gang).

Hvad skal jeg gøre for at slippe ud af dette selskab, altså sådan så
jeg kan betragte abb. som misligeholdt ??

For mig at se er der 5 klagepunkter :

1) lovet levering i starten af juli
2) ny levering 2. september
3) i midten af september kører forbindelsen med ½ hastighed
4) lovet flytning den 10 september til 15 september + 4 uger frem, som
ikke sker
5) yderligere udsættelse p.g.a. flytning af fastnet (telefon) og jeg
kan ikke få en dato på denne. Men ca. 4 uger + 4-6 uger på adsl
6) Supporten er 60-90 minutter og når man så kommer igennem for man
sådan en uforskammet behandling at det ender med at de smider røret
på.

Det må da siges at være misligehold af kontrakt ??

Oveni hatten har jeg undersøgt det hos TDC, de kan flytte telefon
indenfor 1 uge og oprette adsl 4 dage senere...., det bør vel også et
eller andet sted fremgå ?

Mogens J.

Fra : Calle.

Dato : 25-09-03 10:52

Mogens Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Oveni hatten har jeg undersøgt det hos TDC, de kan flytte telefon
> indenfor 1 uge og oprette adsl 4 dage senere...., det bør vel også et

Jeg blev lovet 8 juli, fik brev om at det blev flyttet til 2 september. det
eneste der er sket er at min IP fra TDC forsvandt, og at jeg har fået en
regning fra TELE2 på den ADSL jeg aldrig har fået.
Det er et rigtigt skodfirma

--
Calle

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-03 13:09

Calle. FAKE@FAKE.FAKE skrev dette:

> [...]
> september. det eneste der er sket er at min IP fra TDC forsvandt, og
> at jeg har fået en regning fra TELE2 på den ADSL jeg aldrig har

Jeg har også fået en regning fra Tele2 - på 2 dage mindre end jeg har
haft opkobling!

og på min 512/128 linie downloder jeg nu med mellem 60,1 og 61,2
kB/sec

Har lige kørt flere test på det!

Jo det er da et skodfirma når de leverer så stor hastighed på en
512-linie og endda opkræver 2 dage for lidt, - så jeg kan godt følge
dig.

Og så har jeg forøvrigt aldrig, på min telefonregning, blevet opkrævet
for mere end den tid jeg har talt med supporten, selv om jeg et par
gange har måttet vente op i nærheden af en halv time inden jeg kom
igennem!

Jo det er sandelig et skodfirma, der vil noget, må man sige!

Men endelig blev jeg Tele2-kunde og der forbliver jeg nok i meget lang
tid!

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Reno Raines

Dato : 26-09-03 11:13

> Jo det er da et skodfirma når de leverer så stor hastighed på en
> 512-linie og endda opkræver 2 dage for lidt, - så jeg kan godt følge
> dig.

Jeg tror de fleste efterhånden har hørt at du har gode erfaringer med Tele2.
Det er korrekt at begge sider i en given sag skal frembringes, men omvendt
så er det ikke særligt konstruktivt, hvis 99% af indlæggene i denne gruppe
var rene "rygklapper"-indlæg. Derfor synes jeg det er naturligt at fokusere
på de steder hvor der er problemer.

mvh

RR

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-03 11:29

Reno Raines No@Mails.dk skrev dette:

> [...]
> indlæggene i denne gruppe var rene "rygklapper"-indlæg. Derfor synes
> jeg det er naturligt at fokusere på de steder hvor der er problemer.

Jep, man skal blot gøre det seriøst!

Og så skal man jo heller ikke glemme at det som regel er de utilfredse
der som regel siger noget. De tilfredse er jo tilfredse, og siger
dermed ikke rigtig noget!

Og de utilfredse kan og vil omfatte to grupper:
1) de der er utilfreds med rette
2) de der er utilfreds med urette

Og jeg er helt enig i at det er utilfredsstillende med et prodikt der
ikke lever op til hvad der var lovet. Og det skal naturligvis rettes,
alt andet duer ikke.

Og jeg er da også helt enig i at de der ikke får hvad de er belvet
lovet naturligvis bør have en eller anden form for kompensation.

Og man skal naturligvis heller ikke betale for en periode hvor man
slet ikke har haft linien i funktion (hvad årsagen så end måtte være).

Og man skal da heller ikke betale for en 2048/512 hvis man kun får
leveret 64/8 linie!

Og så føler jeg mig helt overbevist om, at hvis man kan sandsynliggøre
uden berettiget tvivl at man kun har fået leveret den eller den
hastighed, og henvender sig seriøst og sagligt, så vil man også kunne
få en fornuftig kompensation / nedslag i regningsbeløbet for den
periode hvor man ikke har fået hvad man var lovet.

Man kommer nu engang altså længst med en pæn og høflig optræden, selv
om man koger indvendig af raseri. Har selv prøvet det i praksis da jeg
var kunde hos et andet selskab inden jeg lavede en succesfuld skift
til Tele2. - Og ja, det er ingen hemmelighed at jeg faktisk får lidt
mere end det jeg betaler for, så jeg er faktisk meget glad for mit
skifte. Jeg var ellers ved at blive temmelig nervøs efter al den
negative omtale.

Og så har jeg altså ventet fra 15/5 (hvor jeg afgav min bestilling) og
indtil 15/9 hvor linien blev installeret og brugsklar. Så jeg har
ventet i 4 måneder på min linie. Om og hvilken kompensation jeg
eventuel får for den lange ventetid ved jeg endnu ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 21:16

> ...ventet i 4 måneder på min linie. Om og hvilken kompensation jeg
> eventuel får for den lange ventetid ved jeg endnu ikke.

Kan slet ikke vente til at høre det :)
Er du flink at poste det her?

/Jan

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-03 21:39

Jan G. Nielsen diddl.snabelabe.webhiker.dk skrev dette:

> Kan slet ikke vente til at høre det :)
> Er du flink at poste det her?

Tja, nu får jeg så kompensation på en helt anden måde.

jeg skal flytte inden min bindingsperiode på 6 måneder er udløbet!

Min fastnettelefon og adsl-linie skal blive i lejligheden, men jeg
skal have både fastnet og adsl det nye sted. Altså der skal oprettes
en ny fastnet telefonforbindelse, samt der skal oprettes en ny
adsl-linie.

Dette kommer næsten ikke til at koste mig noget i oprettelse. Jeg
kommer til at spare mindst lige så meget som jeg har betalt i merpris
til Tiscali for 4 måneders adsl i forhold til prisen hos Tele2:
585-340 x 2,5 måned (normal ventetid = 4-6 uger).

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 19:53

> Tja, nu får jeg så kompensation på en helt anden måde.
> jeg skal flytte inden min bindingsperiode på 6 måneder er udløbet!

Ja, og der er du heldig. Det er de nemlig IKKE forpligtigede til. Men undrer
mig ikke at de heller ikke har styr på det.

/Jan

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-09-03 22:55

> Ja, og der er du heldig. Det er de nemlig IKKE forpligtigede til.
Men
> undrer mig ikke at de heller ikke har styr på det.

og det sidste nye er, med deres nye kampangne, at oprettelsen af adsl
er gratis, og oprettelse af nyt telefon på den nye adresse bliver også
stort set gratis med den kompensation jeg er blevet lovet!

Alt i alt en meget fin service og behandling jeg har fået. - Jeg kan
ikke andet end være ganske godt tilfreds.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 22:43

> og det sidste nye er, med deres nye kampangne, at oprettelsen af adsl
> er gratis, og oprettelse af nyt telefon på den nye adresse bliver også
> stort set gratis med den kompensation jeg er blevet lovet!

Du er blevet LOVET! Ja, du har jo ikke fået den endnu. Husk det nu.

/Jan

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-10-03 23:25

> Du er blevet LOVET! Ja, du har jo ikke fået den endnu. Husk det nu.

Jeg har fået det bekræftet,så den er god nok

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/