Hundebure til bilen.
Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 13-09-03 17:59

Hejsa gruppe!
Jeg har netop købt en anden bil, en opel kadett på gule plader, og vil
gerne have nogle bure til bilen. Jeg har i forvejen to udstillingsbure
som jeg bruger i bilen, men da min schnauzerhan er blevet lidt større
end forventet (!), skal jeg have lavet noget større.
Er der nogen der kan anbefale en bestemt type bure? Der skal være god
plads, da hundene ofte er i burene i lang tid. Det skal ikke være
plastic transportbokse.
Jeg har forestillet mig at det skal være et dobbeltbur, med en slags
plade i midten.
Forslag modtages med tak, også hvis nogle kender til nogen der laver
"skræddersyede" bure.

Mvh

Mette

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 13-09-03 18:53

I stedet for et bur har jeg lavet en slags kasse i spånplade, ca. 40
cm høj, i bilens varerums fulde bredde, og 0,7 m i længden. Kassen har
en dør i hver side svarende til sidedørene i varerummet (jeg har selv
en van, 5-dørs). Der er så monteret et hundegitter på kassens forende
og bagende. Hunden får derved rigtig god plads iden den har bilens
fulde bredde og højde til rådighed og i længde så meget man synes man
kan undvære, og bag hundeburet har jeg selv et varerum svarende til en
normal stationcar. Jeg synes selv det er en rigtig god løsning.

Mvh
Søren

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 13-09-03 21:24

"Mette N. Sørensen" <mealbas@hotmail.com> wrote in message

> Forslag modtages med tak, også hvis nogle kender til nogen der laver
> "skræddersyede" bure.
>
> Mvh
>
> Mette

Hej Mette

Jeg kender en her i Århusområdet, der laver rigtig gode skræddersyede bure,
der ikke er alt for dyre.

Hvis du sender en mail til mig på pipo@kantorvaenget.dk , så skal jeg nok
sende dig en mail adresse og et tlf nr til ham.

-Trine

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 13-09-03 23:22

Hej Mette,

Vi har et dobbeltbur fra Hakon Profil, som er lavet på mål til vores Toyoto
Sportsvan.

Der er en plade i midten til adskillesen af burene, som kan tages ud.

Jeg mener, at vi gav omkring 3.300 kr for buret inkl. transport fra Jylland
til Sjælland, hvilket jeg egentlig ikke synes er så galt for et
skræddetsyet bur.

Du kan finde dem på www.hakon-profil.dk

Ellers prøv at kigge i HUNDEN - der mener jeg at der plejer at være flere
forskellige.

MVH

Iben
www.kelpie.dk