WIN32 Program i stil med "Hyperterminal"
Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 13-09-03 15:32

Hej gruppe

Jeg sidder og roder lidt med at lave et 2 x hyperterminal program i
Win32. Grunden til Win32 er at jeg vil gøre det så portabelt så
muligt. Ligeledes vil jeg holde det i 100% C kode. Jeg benytter mig af
Developer Studio 6, men dog kun editor og compiler (samt libs . Det
skal køre på Windows 9x/NT/2K.

Programmet skal dybest set være et normalt vindue, med en menu linie,
en tool bar, og så 2 vinduer i stil med det som findes i Hyperterminal
programmet. Jeg vil nemlig lave et terminal program som kan håndterer
2 COM porte på een gang. Spørg mig ikke hvad det skal bruges til, da
det mest er for øvelsens skyld.

Mit spørgsmål er nu:

Hvordan laver jeg de 2 "child" vinduer som skal kunne "stå oven på
hinanden" (se i dk.binaer gruppen, hvor jeg har postet et JPG af hvad
jeg mener. Se efter: "TWICEHYPER.JPG" ).

Jeg kan ikke rigtig hitte ud af om jeg skal benytte mig af MDI
principper, eller hur. Skal jeg bare lave 2 static's eller hva'? Jeg
skal have 100% kontrol over cursoren (Caret'en) i det nederste vindue.

Håber nogle kan give mig et hint eller noget.

/Thomas

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-09-03 19:48

Thomas Lykkeberg wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg sidder og roder lidt med at lave et 2 x hyperterminal program i
> Win32. Grunden til Win32 er at jeg vil gøre det så portabelt så
> muligt.
Jeg går ud fra at du med portabelt mener portabelt til andre compilere
på Windows platformen.

> [...]
> principper, eller hur. Skal jeg bare lave 2 static's eller hva'? Jeg
> skal have 100% kontrol over cursoren (Caret'en) i det nederste vindue.

Jeg tror ikke at du skal begynde at rode noget MDI ind i projectet, jeg
tror at det vil komplicere i stedet for at forenkle.

I stedet vil jeg foreslå at du blot laver to vinduer der dækker client
området af main vinduet og lader main vinduet flytte rundt med disse
to vinduer når main frame ændrer størrelse.

Jeg kunne ikke finde dit billede i dk.binaer gruppen, men jeg går ud
fra at du vil dele main vinduet med en vandret linie og så have det
ene over linien og det andet under.

/b

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 13-09-03 21:03

On Sat, 13 Sep 2003 20:48:06 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg går ud fra at du med portabelt mener portabelt til andre compilere
>på Windows platformen.
Præcis!

>Jeg tror ikke at du skal begynde at rode noget MDI ind i projectet, jeg
>tror at det vil komplicere i stedet for at forenkle.
Også min tanke, men jeg ville godt have det beskræftet, da jheg ikke
er den helt store "haj" på det her område.

>I stedet vil jeg foreslå at du blot laver to vinduer der dækker client
>området af main vinduet og lader main vinduhet flytte rundt med disse
>to vinduer når main frame ændrer størrelse.
Lyder som en god ide. Jeg vil forsøge mig med det i løbet af
week-enden, så må vi se om jeg kan hitte ud af det

>Jeg kunne ikke finde dit billede i dk.binaer hhgruppen, men jeg går ud
>fra at du vil dele main vinduet med en vandret linie og så have det
>ene over linien og det andet under.
Og igen, præcis!