Afvikle streng
Fra : Jimmy

Dato : 13-09-03 14:28

Hej

Jeg har følgende kode:

-----
function test ()
{
echo "Test";
}

$Streng = "test ()";
-----

Jeg ønsker du at afvikle strengen, altså kalde funktionen "test ()".

Jeg kiggede på eval(), men den lader ikke til at kunne hjælpe mig.

Nogen der har en ide?

mvh
JImmy

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 13-09-03 15:16

On Sat, 13 Sep 2003 15:28:09 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har følgende kode:
>

>-----
>function test ()
> {
> echo "Test";
> }
>

>$Streng = "test ()";
>-----

$streng = test();

mvh.
Hasse R: Hansen
'
mvh.
Hasse R. Hansen

Fra : Jimmy

Dato : 13-09-03 15:34

"Hasse R. Hansen" <hasse@REMOVEramlev.dk> wrote in message
> On Sat, 13 Sep 2003 15:28:09 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>

> $streng = test();

Jeg oversimplificerede vist. Beklager.

Jeg har en funktion, som skal kalde en anden funktion, hvis navn den får via
sine egne parametre.

-----
Test ("Printer ()");

function Test ($Var_Function)
{
# Run $Var_Function;
}

function Printer ()
{
echo "Hej";
}
-----

Hvordan klarer jeg den?

Mvh
Jimmy

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 13-09-03 15:52

> [...]
>

> $Streng = "test ()";
> -----
>

> Jeg ønsker du at afvikle strengen, altså kalde funktionen "test ()".
Jeg mener at have set at følgende skulle virke:
<?php
$str = "test";
$str();
?>

Martin

Fra : Jimmy

Dato : 13-09-03 15:59

"Martin C. Petersen" <mcp@phys.au.dk> wrote in message

> Jeg mener at have set at følgende skulle virke:
> <?php
> $str = "test";
> $str();
> ?>

Det gør det også.
Tak for hjælpen.

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 13-09-03 16:58

"Martin C. Petersen" <mcp@phys.au.dk> wrote in message

> <?php
> $str = "test";
> $str();
> ?>

Nogle funktioner tager en række parametre, som ikke umiddelbart lader sig
overføre.

Jeg har f.eks. en funktion - Vejledning ($Typen, $Antal_Pr_Side) - hvor jeg
har prøvet at sende parametrene til den med som et array, men når jeg laver
en implode på det opfatter php det som om jeg kun sender eet argument til
funktionen.

Se nedenfor:

-----
Run_Function ($Tekst, $Function, $Parametre)
{
echo $Tekst ."<br>";
$Function (implode (",", $Parametre);
}

Vejledning ($Typen, $Antal_Pr_Side)
{
}
-----

Jeg ønsker ikke at ændre funktionen Vejledning så den tager et array som
argument.

Har jeg så nogle muligheder, når jeg skal have overført x antal argumenter
til den?

Mvh
Jimmy

PS Ved godt det virker rodet det her, men der er et formål

Fra : Per Thomsen

Dato : 13-09-03 17:49

Jimmy wrote:
[snip]
> [...]
> en implode på det opfatter php det som om jeg kun sender eet argument til
Det gør du også. Du sender en streng med nogle værdier adskilst af
kommaer - men der er kun én streng.

> Se nedenfor:
>
> -----
> Run_Function ($Tekst, $Function, $Parametre)
> [...]

//Prøv denne i stedet for:
   eval ( $Function.'('.implode(',', $Parametre ).');');

> }

[klip]
MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 13-09-03 18:01

"Per Thomsen" <pert@pert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommaer - men der er kun én streng.

> //Prøv denne i stedet for:
> eval ( $Function.'('.implode(',', $Parametre ).');');
Det dur så kun hvis alle elementer i $Parametre er tal eller bool'ske
værdier (og måske flere typer).

For også at understøtte strenge og array's kunne man måske gøre sådan:
<?php
function getRep ($x)
{
return var_export($x,TRUE);
}

eval($Function."(".implode(",",array_map("getRep",$Parametre)).");");
?>

Fra : Jimmy

Dato : 13-09-03 18:14

> [...]

> return var_export($x,TRUE);
> }
>
> eval($Function."(".implode(",",array_map("getRep",$Parametre)).");");

Det virker væsentligt bedre, men den smider single quotes omkring
eniteterne, hvilket gør, at jeg ikke kan "pass variables by reference".

Jeg tror jeg ser om jeg ikke kan lave et helt andet setup, da det her vist
bliver for komplekst.

Tak for hjælpen.

Mvh
Jimmy

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 13-09-03 19:27

On Sat, 13 Sep 2003 17:58:29 +0200, Jimmy wrote:
> "Martin C. Petersen" <mcp@phys.au.dk> wrote in message
> Nogle funktioner tager en række parametre, som ikke umiddelbart lader sig
> overføre.

Kan følgende ikke bruges?
mixed call_user_func ( callback function [, mixed parameter [, mixed
....]])

http://dk2.php.net/manual/en/function.call-user-func.php

Udmiddelbart virker det lidt voldsomt at bruge eval til at kalde en enkelt
funktion.

--
Dennis Møllegaard Pedersen, Denmark
replace eater with my firstname eater@moellegaard.dk

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 15-09-03 14:46

Jimmy wrote:

> Har jeg så nogle muligheder, når jeg skal have overført x antal
argumenter
> til den?

Prøv at kig på http://dk2.php.net/func_num_args ved ikke helt om det er
det du vil..