3310, sikkerhedskode?
Fra : Christian Gundersen

Dato : 13-09-03 11:23

Her er et spørgsmål til eksperterne...

Jeg har en 3310, der er unlocked, oprindeligt låst til debitel, men så fik
jeg den låst op, og der sidder nu et orange kort i.

Problemet er at jeg nu har skiftet abonoment, og gerne vil sætte et andet
kort i. Men så beder den om sikkerhedskoden. Jeg har ikke ændret på koden,
så den må være 12345, hvilket flere programmer (kombineret med datakabel) og
så siger...

Men telefonen vil ikke accpetere koden når jeg skifter kort?! Først beder
den om pinkoden, hvilket den accepterer, så sikkerhedskoden (der skulle være
12345), men den bliver afvist?

Er telefonen, på trods af unlock, blevet låst til det simkort, der blev sat
i første gang?

Hvad kan jeg gøre?

Mvh

Christian Gundersen
cvg@cvg.dk

Fra : Per Sørensen

Dato : 13-09-03 15:35

Gå til en unlocker og få den resat med kabel:)

--
Med venlig hilsen Per Sørensen
Email : djubi@djubi.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-09-03 16:38

Christian Gundersen skrev:

>Men telefonen vil ikke accpetere koden når jeg skifter kort?! Først beder
>den om pinkoden, hvilket den accepterer, så sikkerhedskoden (der skulle være
>12345), men den bliver afvist?

Prøv at lade telefonen ligge i 10 minutters tid (eller mere), når den
spørger efter sikkerhedskoden. Efter tiden er gået, så prøv at
indtaste koden - hvorfor det virker ved jeg ikke, men jeg har selv
brugt dette trick flere gange.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : Christian Gundersen

Dato : 16-09-03 19:21

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> spørger efter sikkerhedskoden. Efter tiden er gået, så prøv at
> indtaste koden - hvorfor det virker ved jeg ikke, men jeg har selv

Tak!
Det virkede bare perfekt...

[cvg]

Fra : StefanOtt

Dato : 30-11-03 22:47

"Lasse Hedegaard" skrev d. 13-09-03 16:38 dette indlæg :

> [...]
>
> --
> http://www.simlock.dk/
> - også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Ser man det! Du har jo fuldstændig ret - vi havde skiftet abonnement og
fuldstændig glemt at der også var en sikkerhedskode slået til. Problemet
var at selvom vi kendte koden, ville telefonen ikke acceptere den. Vi
fulgte dit råd, og voila - telefonen accepterede koden!
Det er i øvrigt en Nokia 3310 - om det virker på samme måde ved andre
telefoner kan jeg ikke sige.

Venlig hilsen
Stefan Hansen

http://www.kandu.dk/