Netværksproblem mellem XP og Win98 (2. for~
Fra : Andersen

Dato : 13-09-03 10:55

Efter inst. af XP på en maskine, kan denne nu kun
se de andre, men ikke få adgang. XP siger at den
angivne sti ikke findes eller jeg ikke har rettigheder.
De andre (W98) kan slet ikke se XP maskinen.
Jeg blev spurgt om jeg ville lave en "Opret netværk"
diskette under netconfig i XP, hvilket jeg så sagde
ja til og har efterfølgende kørt denne på 98 maskinerne.
98 maskinerne kan fint se hinanden og udveksle alt
der er delt.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-09-03 11:37

Andersen <andersen@nospam.dk> wrote:
> [...]
> ja til og har efterfølgende kørt denne på 98 maskinerne.
> 98 maskinerne kan fint se hinanden og udveksle alt

Har du højreklikket på den/de delte mappe(r) i xp og sat sharing egenskaberne
som du gerne vil have dem ?

--
Ejvind

Fra : Andersen

Dato : 13-09-03 16:47

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du højreklikket på den/de delte mappe(r) i xp og sat sharing
egenskaberne
> som du gerne vil have dem ?

Det kan du bide dig selv i tungen på jeg har
Jeg har sat masser af netværk op i Win98, men aldrig i XP, så
jeg ved da en smule om opsætning. Bare ikke i XP, så
det var derfor jeg fulgte den guide der er og som foreslog
denne netværks diskette.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-09-03 09:13

Andersen wrote:
> [...]
> jeg ved da en smule om opsætning. Bare ikke i XP, så
> det var derfor jeg fulgte den guide der er og som foreslog

For at 98'erne kan få adgang til XP'en skal userid være kendt af
XP.

D.v.s. at på skal oprette dine userid'er fra 98-maskinerne som
bruger på XP'en - så burde 98'erne kunne komme ind på
XP-maskinen.

Den anden vej er der normalt ingen problemer, så der har jeg ikke
noget forslag.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-09-03 10:50

Jan Vestergaard wrote:
Blah Blah.......

Du skriver ikke meget om din opsætning - det kunne jo være rart
at vide lidt om ?
Jeg er desværre ikke ekspert på netværk - men jeg har da fået en
XP og en 98'er til at fungere her uden problemer.

Så her er lige et par ekstra tips:

Har begge adgang til internettet ?

Hvilke protokoller er installeret ?

Hvis det kun er TCP/IP og adresserne tildeles vha DHCP, så KAN de
være tildelt i forskellige områder, så de ikke kan se hinanden.

Prøv evt. at installere Netbeui til lokalnettet og sør for at
fideling kun er knyttet til Netbeui og ikke til TCP/IP !

I XP ligger Netbeui i et bibliotek på CD'en, hvor den skal
installeres fra.

Er fil og og evt printerdeling installeret på begge PC'er ?

Er de enkelte drev/bibilioteker delt på begge PC'er ?

Det er de forslag, som jeg lige kan komme på ?

Fra : Snavox

Dato : 14-09-03 10:24

Hej.

> Efter inst. af XP på en maskine, kan denne nu kun
> se de andre, men ikke få adgang. XP siger at den
> angivne sti ikke findes eller jeg ikke har rettigheder.
> De andre (W98) kan slet ikke se XP maskinen.

Har du installeret Netbeui på XP-maskinen?

Venlig hilsen

Poul

Fra : Andersen

Dato : 14-09-03 19:42

Så er den ged barberet.
Der er nu hul på størrelse med ozonlaget.

Netbeui install var løsningen (1 af dem)