fed skrift efter <br><br>
Fra : mette

Dato : 13-09-03 10:41

Hej NG

er det muligt, at man efter 2 * linjeskift (<br><br>), får den næste
tekstlinje til at blive skrevet med fed endtil det næste linjeskift f.eks
Jeg har tænkt på replace, men jeg har et problem med at få at få sat </b>
ind på rette sted.

Håber der er en som har en god ide.

Mvh

Mette

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-09-03 15:55

mette skrev:

> [...]
> næste tekstlinje til at blive skrevet med fed endtil det næste
> Jeg har tænkt på replace, men jeg har et problem med at få at

Hvis du brugte <p> i stedet for kunne det klares med css. Du kan
med margin-bottom bestemme hvor langt der skal være til næste
element begynder - og du kan benytte pseudoklassen :first-line til
at sætte style specifikt for den første linje i p.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : mette

Dato : 14-09-03 07:07

Hej

> [...]
> element begynder - og du kan benytte pseudoklassen :first-line til
> at sætte style specifikt for den første linje i p.

Tak for svaret, men hvor kan jeg læse lidt om det??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-09-03 10:08

mette skrev:

> Tak for svaret, men hvor kan jeg læse lidt om det??

Generel introduktion til css: <http://html.dk/tutorials/css>

Definition af :first-line:
<http://www.w3.org/TR/CSS21/selector.html#first-line-pseudo>

Du kan se et eksempel på det (jeg tror) du efterlyser her:
<http://damu.dk/jc/usenet/firstline.shtml>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : mette