ping af udbyder
Fra : Jan

Dato : 13-09-03 09:42

Hej.
Hvordan pinger man sin udbyder for at tjekke ping tiden.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Preben Christensen

Dato : 13-09-03 09:43

Kører du igennem en router???
prøv at ping deres server hvilken udbyder har du???

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-09-03 09:51

>Hvordan pinger man sin udbyder for at tjekke ping tiden.
[...]

Start -> Kør -> "command /k ping ns.get2net.dk" f.eks...

/Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-09-03 09:53

"Jan" <admin@bedst-web.dk> wrote in message
> Hej.
> Hvordan pinger man sin udbyder for at tjekke ping tiden.

Du kan Prøve at pinge deres navneserver, og nogle servere ude på internettet
for at se evt. ping ud i verdenen.. Jeg mener Tele2´s navneservere er
195.82.195.101 og 129.142.7.101

du pinger så ved at åbne en dospromt, i startmenuen under kør, skriver man
command. og så fx "ping 129.142.7.101"

hvis du vil se flere ping end 4, så skriver du "ping 129.142.7.101 -t" og
stop ved CTRL C

Fra : Jan

Dato : 13-09-03 10:26

> [...]
> command. og så fx "ping 129.142.7.101"
>
> hvis du vil se flere ping end 4, så skriver du "ping 129.142.7.101 -t" og

Tak alle sammen jeg ved godt hvordan man pinger, men det var hvad navnet på
ens udbyder var, jeg har testet min linie kører PT dårligt, jeg bruger TELE2
som jeg fik i mandags og der kørte den supert men absolut ikke mere 2mbit
kører PT ikke over 70kb/sec
og 255ms i ping.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Claus O

Dato : 13-09-03 10:50

"Jan" <admin@bedst-web.dk> wrote

> Tak alle sammen jeg ved godt hvordan man pinger, men det var hvad navnet på
> ens udbyder var,

navnet på ens udbyder? Jeg mååå forstå det sådan at det er _Tele2_ siden du er så UTILFREDS ))
Prøv den første router (altså din gateway).......

jeg har testet min linie kører PT dårligt, jeg bruger TELE2
> som jeg fik i mandags og der kørte den supert men absolut ikke mere 2mbit
> kører PT ikke over 70kb/sec
> og 255ms i ping.

Wav du er heldig. 70 kb på en 2mb.
Jeg har været under upload i lange tider på det sidste, på 2mb linie.
Hvordan får vi rodet os ud af dette cirkus vi har rodet os ind i? Fik 18/8 og der lå det rimeligt,
men op til 1/10 hvor alle skal være på må vi vel forvente yderligere nedgang til omkring 30-40kb.
og det bliver ved så standarden for dette DISCOUNT produkt fra DISCOUNT firmaet Tele2.

Fra : S. Andersen

Dato : 13-09-03 10:54

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]
nedgang til omkring 30-40kb.
> og det bliver ved så standarden for dette DISCOUNT produkt fra DISCOUNT

Jeg kan ikke andet end grine min røv i laser !

Folk havde SÅ travlt med at komme væk fra TDC/CyberCity og over på Tele2, de
var sikkre på at nu var lykken gjort. Og WAU, man kunne spare 200-300kr
En del af os havde da lugtet lunten. Herligt at se så mange folk der
"whiner" nu her 2 måneder efter !!

"Hate to say I told you so"

Hyg jer !

Fra : The Tulip

Dato : 13-09-03 11:43

> [...]
> var sikkre på at nu var lykken gjort. Og WAU, man kunne spare 200-300kr
> En del af os havde da lugtet lunten. Herligt at se så mange folk der

Du er da lam .. hvorfor er det så nemt at sige ., "sagde jeg det ikke nok.."
?

jeg har skiftet fra TDC til Tele2 .. 512/128 hos dem begge ., både min
upload og min Download er steget 10% ping tiderne er det samme ., jeg sparer
100 Kr pr måned .. Linjen kørte første gang ., jeg fik mit udstyr til tiden
...Support har altid kunne hjælpe mig med mine spørgsmål .. jeg har fået 5
Postkasser ( mod 1 med 5 adresser hos TDC ).. mere plads til hjemmeside ..
Gratis fast IP ..

Der er selvfølgelig nogle minusser ., blandt andet ventetiden .. på de 3
måneder .. men det er jo slut nu .. så er der deres dårlige dækning på News
servere .. dem må jeg jo leve med ..men der var TDC jo heller ikke for
flinke .mht lukning af mange grupper .. og så ventetiden på deres support i
prime time ., men mon ikke det bliver bedre nu når alle har fået deres linje
til at køre .. og NEJ ., hvis man ringer på det rigtige nummer til
Tele2Support .,så koster det ikke noget ..

Hvis Tele2Adsl har fået over 20000 kunder ., inden for de sidste 3 måneder
.., så synes jeg det er ret pænt at der ikke er flere der brokker sig .. om
så der var 200 der havde problemer ., så ville det jo ikke være mere end 1 %

Nogen spørgsmål ??

~~Frank .,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Fra : Claus O

Dato : 13-09-03 12:05

"The Tulip" <dont.reply@email.dk> wrote

> [...]
> 100 Kr pr måned .. Linjen kørte første gang ., jeg fik mit udstyr til tiden

Gud kan de stadig klare 512 konstant.
Det holder vist ikke længe. Snart er hovedparten af
"de over 20.000 nye kunder" på og så skal du se løjer......
ps: her er download lige nu 426 kbps (opload over 500 kbps) mod ftptest1.tele.dk,
det er da fornemt på en 2mb/512. Tele2 er et DISCOUNT firma.

Fra : Jan

Dato : 13-09-03 18:19

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ftptest1.tele.dk,
> det er da fornemt på en 2mb/512. Tele2 er et DISCOUNT firma.

Herfra får de lige en chance supporteren fejlmelte linien de mener det er på
centralen den er gal han sagde at jeg skulle vente og se inden for en uge
ellers skulle jeg ringe igen og hænge i røret i time.
Chancen herfra strækker sig max 14dage -3 uger så skal skidtet fungerer
ellers er jeg den som finder min gamle udbyder igen.
Tja de kr.500.00 de evt vil opkræve.................... det må blive et
opgør mellem TELE2 og min advokat.

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-09-03 12:13

"The Tulip" <dont.reply@email.dk> wrote in message

>og så ventetiden på deres support i
> prime time ., men mon ikke det bliver bedre nu når alle har fået deres
linje
> til at køre ..

Ha, i primetime??

Jeg ringede akurart da de åbnede i formiddags klokken 10:00 kiggede på det
radiostyrede ur, og ringede op 30 sekunder før åbningstid og kom igennem..
Men alligevel måtte jeg vente 45 minutter.. og så kom jeg igennem til en der
ikke vidste en skid.

> og NEJ ., hvis man ringer på det rigtige nummer til
> Tele2Support .,så koster det ikke noget ..

Hvad er det for et rigtige nummer?? Alle steder står der 77301321

Fra : Th0m@s

Dato : 13-09-03 18:44

Well prøv på 8090 0909. Det er IKKE det rigtige nummer - men normalt stiller
de dig om uden større vrøvl. Men gider man det (inkl. at sidde i kø (vel at
mærke en MEGET kortere kø - men stadig)) for at spare måske 100 (som er lidt
højt sat - men bestemt ikke deres maks) minutters minuttakst (100 minutter
af omkring 20 øre (afhænig af din udbyder (og nej det BEHØVER ikke være
tele2 - du kunne jo have noget 10xx). Det bliver til omkring 20 kr. - Tjaeh,
måske gør man).