Allergi tests
Fra : Padmé Amidala

Dato : 13-09-03 08:50

Jeg er i den uheldige situation at jeg er plaget af allergi eksem, som
lægerne indtil videre ikke har kunne behandle.
Jeg går endnu en gang til udredning hos en hudlæge, og har fået ham overtalt
til at lave en fødevaretest på mig, da det er der jeg tror problemet ligger
begravet.

Hvilke test kan jeg ellers bede ham om at lave?

Han er selv kommet op med den inkorrekte priktest og eksemprøverne på
ryggen...som selvfølgelig skal prøves endnu en gang...
Jeg har gennem 1½ måned gået til zoneterapi for det samme, og det gik rigtig
godt, men nu er der kommet tilbagefald igen..og jeg kan ikke holde det ud!!!
Det klør så ekstremt, at jeg er ved at blive sindsyg...

Er der nogen af jer, der har været i samme båd og kan vise mig vejen ud af
dette kløende helvede.
Hvad har I prøvet? Hvad hjalp?

VH Padmé

Fra : kai-Ove

Dato : 13-09-03 17:41

Hej Padmé
Du kan lige prøve og ringe til mig.

Kai
20931593

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-09-03 21:59

> Er der nogen af jer, der har været i samme båd og kan vise mig vejen ud af
> dette kløende helvede.
> Hvad har I prøvet? Hvad hjalp?

Fedt - altså at spise det. Startede med tidselolie, og spiser i dag en del
animalsk fedt. Det holder det væk. Altså ikke noget med fedtfattig kost,
eller at nøjes med vegetabilsk fedt.

Mvh Maria

Fra : Miss T

Dato : 07-10-03 23:39

"Padmé Amidala" wrote

> Er der nogen af jer, der har været i samme båd og kan vise mig vejen ud af
> dette kløende helvede.
> Hvad har I prøvet? Hvad hjalp?

Jeg er i samme båd. Jeg har nu haft den ukendte sygdom i snart 4 år og jeg
ved stadig ikke hvad det er. Mit klør også af H til og jo mere jeg klør jo
mere sårligende eksem får jeg. Jeg har prøvet en hel del cremer,
solbehandling, piller osv. og intet har hjulpet.
Jeg er nu igang med en behandling med et nyt middel der hedder protopic så
nu må vi se om det virker.
Mit råd til dig er at blive henvist til et hospital med en hudafdeling
(marselisborg i Århus eller Bispebjerg i KBH) de ved sq mere om det end
hudlæger gør!!

Held og lykke
/Miss T

Fra : Padmé Amidala

Dato : 08-10-03 06:41

"Miss T" <sdf@wer.sdf> wrote in message

> [...]
> Mit råd til dig er at blive henvist til et hospital med en hudafdeling
> (marselisborg i Århus eller Bispebjerg i KBH) de ved sq mere om det end

For 5-6 år siden gik jeg på OUH (Odense Sygehus) til udredning i et år.
Efter en del test og behandlingsformer blev jeg opgivet. De mente ikke at
kunne hjælpe mig. Og jeg må da ærligt indrømme, at der er sket noget mere
efter jeg kom op til hudlægen contra hudlæge på sygehuset. Men det har på
nuværende tidspunkt været nødvendigt at gå de alternative veje. Jeg har ikke
længere særlig meget tiltro til hudlæger i al almindelighed. Det eneste de
gør er, at skrive hormoncreme ud med rund hånd, og det er jeg ved at være
godt træt af. Jeg har endelig fået ham overtalt til at søge om tilskud til
Protopic, men der er ikke noget nyt i sagen endnu..
Hvor lang tid har du brugt Protopic? Hvordan synes du det virker?

> Held og lykke
> /Miss T

Også held og lykke til dig
VH