Vurdering af printer
Fra : MD

Dato : 12-09-03 23:08

Hej NG.

Jeg står og skal købe en printer til et mindre firma.

Jeg har overvejet at købe en HP Officejet psc 750. (1450 kr.)

Den skal kun printe fakturaer. Evt. scanne nogle billeder ind, og kunne
sende fax. Laserprintere er i hvert fald skudt noget over målet.

Er det et ok valg?

http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=C8426A

MVH MD

Fra : LH Søfren

Dato : 12-09-03 23:19

Har en HP 750 og det er en ganske udmærket printer (og scanner), men som
alle blækprintere lidt dyr i forbrugsstoffer. Den kan også bruges som både
sort/hvid- og farvekopimaskine uden at tænde pc'en.
Hvis du vil sende fax uden pc/modem skal du dog vælge en anden model, f.ex.
HP officejet 5110 (1734,- på EDB-priser) -
http://www.hp-expo.com/dk/dan/products/allinone/q1679a.html.
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : MD

Dato : 12-09-03 23:32

> Hvis du vil sende fax uden pc/modem skal du dog vælge en anden model,
f.ex.
> HP officejet 5110 (1734,- på EDB-priser) -
> http://www.hp-expo.com/dk/dan/products/allinone/q1679a.html.

Den har dog et andet problem. Hvis jeg skal scanne noget som ikke er et
stykke papir, så har jeg et problem.

Hvis jeg vil scanne et billede, en sten? eller min pi....! Så skal det
igennem rullerne.....

MVH MD

Fra : Preben Andersen

Dato : 13-09-03 07:43

"MD" <dalmoseJEGHADERSPAM@idraet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den skal kun printe fakturaer. Evt. scanne nogle billeder ind, og kunne
> sende fax. Laserprintere er i hvert fald skudt noget over målet.

Hvorfor er laserprintere skudt over målet? Du får da ikke bedre og mere
økonomiske printere. Du kan få en Brother til ca. 2500,-, og det er da langt
at foretrække frem for en blækprinter, som er meget dyr når der skal skiftes
blækpatroner.
Du kan så supplere med en billig scanner, som kan fås for under kr. 800,-.

mvh
Preben

Fra : MD

Dato : 13-09-03 14:37

> Hvorfor er laserprintere skudt over målet? >

Fordi at den også skal bruges privat, til billeder af deres 1-årige barn,
festsange i farver, og hvad man ellers bruger den til.

Samtidig må den ikke koste noget (de vil faktisk helst have penge for at
købe den...)

Er det 2500,- for en farve-laserprinter?
Og så skal der lige en fax og en scanner oveni...

MD

Fra : Preben Andersen

Dato : 13-09-03 16:22

"MD" <dalmose"fjerndette"@idraet.dk> wrote in message

> [...]
> købe den...)
>
> Er det 2500,- for en farve-laserprinter?
> Og så skal der lige en fax og en scanner oveni...

Da jeg så ordet faktura, troede jeg, det skulle være til seriøst brug i en
virksomhed, så derfor anbefalede jeg en laserprinter, som ikke er farve til
den pris.
Måske er det så bedre med en kombimaskine, men her må en anden træde til,
jeg kender dem ikke.

mvh
Preben

Fra : Esben

Dato : 13-09-03 18:49

> [...]
>
> Den skal kun printe fakturaer. Evt. scanne nogle billeder ind, og kunne
> sende fax. Laserprintere er i hvert fald skudt noget over målet.

Psc 750 er gammel og udgået af produktion. Den har heller ikke fax. Jeg vil
foreslå HP Officejet 2210, 6110 eller 7110 i stedet.

--
Esben

Fra : Ove Kristensen

Dato : 13-09-03 20:25

"MD" <dalmoseJEGHADERSPAM@idraet.dk> skrev i en meddelelse

[klip]
> sende fax. Laserprintere er i hvert fald skudt noget over målet.
>
> Er det et ok valg?

Hej !
Jeg ville ikke bruge en blækprinter til at printe fakturaer ud med - prøv
engang at fugte din finger engang og gnid en gang på det udskrevne, så
tværer blækket ud

Du kan få en sort/hvid laserprinter for et par tusinde, og det funker.

Med venlig hilsen og god weekend
fra
OveK.