Smoothwall, 170 brugere, 2 forbindelser
Fra : Martin Orvad

Dato : 12-09-03 22:49

Hej

Jeg er blevet anbefalet at stille følgende spørgsmål til jer UNIX-folk:

Inden jeg kaster mig ud i en installation af Smoothwall, ønsker jeg at
vide følgende:

Vi har et kollegienetværk på ca. 170 brugere.
Vi har to internetforbindelser hos tdc (2 * 2048/512)
Vi har et styk computer med 3 netkort.

Hvordan fordeler Smoothwall de to internetforbindelser mellem brugerne?
Er der en form for load balancing indbygget i Smoothwall, og endnu
vigtigere: Duer det?
Hvis ikke der er indbygget en form for load balancing, hvordan er det så
mest hensigtsmæssigt at sætte Smoothwall op?
Er det muligt at sætte Smoothwall op til at køre proxy?

For jer der allerede kører Smoothwall: Hvor mange brugere administrerer
jeres Smoothwall-box? Er 170 brugere for mange for Smoothwall/Kan den
klare dette antal?

Jeg har downet manualerne, og har kigget dem igennem. Har læst om
ovenstående, men søger nogle praktiske erfaringer eller forslag/svar.

På forhånd tusind tak

Martin Orvad