Hjælp jeg er ny!!
Fra : Martin Korsgaard

Dato : 12-09-03 20:21

Hej Gruppe!

Jeg har besluttet mig for at lære noget c++.

Jeg er stødt på et problem.

Jeg kan ikke finde ud af at kompilere. Jeg har fået fat i et kompiler
program, men når jeg kører det vil den ikke lave en .exe fil. HJÆLP!!

MVH
Michael
www.storkie.dk

Fra : Socketd

Dato : 12-09-03 20:55

On Fri, 12 Sep 2003 21:20:43 +0200
"Martin Korsgaard" <martin-k@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jeg har besluttet mig for at lære noget c++.

Klogt nok.

> Jeg er stødt på et problem.

Ja det kan jo ske.

> Jeg kan ikke finde ud af at kompilere. Jeg har fået fat i et kompiler
> program, men når jeg kører det vil den ikke lave en .exe fil. HJÆLP!!

"Ja hej du taler med Martin, hvorfor vil min bil ikke starte?". Sagt på
en anden måde: Vi skal vide hvilket operativ system du bruger, hvilken
kompiler du bruger og hvordan dit program ser ud.

mvh
socketd

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-03 21:06

Martin Korsgaard skrev:

>Jeg kan ikke finde ud af at kompilere. Jeg har fået fat i et kompiler
>program, men når jeg kører det vil den ikke lave en .exe fil. HJÆLP!!

Vi kan ikke hjælpe. Du har slet ikke givet os de oplysninger vi
skal bruge for at lokalisere problemet.

--
Bertel

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-09-03 22:54

Martin Korsgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg kan ikke finde ud af at kompilere. Jeg har fået fat i et kompiler
> program, men når jeg kører det vil den ikke lave en .exe fil. HJÆLP!!

Hvis din kompiler hedder gcc:
gcc hello.cpp -o hello.exe

Hvis den hedder bcc32:
bcc32 hello.cpp

Hvis den hedder cl
cl hello.cpp

Hvis den hedder noget andet er du nok nødt til at fortælle os
hvad den hedder.

/b