Nyt design på hjemmeside
Fra : Angelbo

Dato : 12-09-03 18:28

Hej NG

Jeg har lavet nyt design på min hjemmeside, og opdateret lidt nye billeder.
Kig ind, hvis I har lyst.

http://www.angelbo.net/galleri/

Mvh
Lisbeth

Fra : Andreas C. Rosmon

Dato : 20-09-03 14:28

Du er suverent dygtigst til akvarel og pastel. Prøv, at bruge de teknikker,
som du kender fra akvarellen. Du kan sagtens kombinere akryl og pastel. Prøv
det, du vil kunne få nogle overraskende gode resultater. Du er så god til
det traditionelle landskab, så jeg glæder mig til den dag du stopper noget
andet med ind i billederne, så det ikke KUN er en sød fortælling, men
fantasien også kommer på arbejde. Du har allerede lidt, og det er spændende.
UDFORDRE DIT AKRYL OG OLIEMALERI.

Fra : Angelbo

Dato : 24-09-03 22:40

"Andreas C. Rosmon" <a.c@spam.rosmon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet med ind i billederne, så det ikke KUN er en sød fortælling, men
> fantasien også kommer på arbejde. Du har allerede lidt, og det er

Tak for ordene. Rart at få lidt respons på det, jeg har lavet. Jeg mener
faktisk ikke selv, at jeg er specielt dygtig til akvarel. Jeg har kun lavet
få af dem, og synes, det er utroligt svært at arbejde med. Pastel derimod,
er nok mit foretrukne materiale.

Med hensyn til at stoppe noget andet ind i billederne, så gør jeg det
allerede ind imellem, men på en eller anden måde synes jeg, at utroligt
mange kunstnere maler "ens", netop fordi der absolut skal stoppes noget ind.
Jeg maler det, jeg kan lide at male. Ikke fordi jeg vil sælge det - det
skader selvfølgelig ikke med et salg engang imellem - men fordi jeg nyder at
være "væk" i mine billeder.

Jeg kan godt lide at eksperimentere med forskellige materialer, så hvis du
kan give nogle gode råd om, hvordan jeg kan kombinere pastel og acryl, må du
meget gerne det. Det lyder spændende, men for mig er det svært at se,
hvordan det kan lade sig gøre uden at ødelægge virkningen fra det enkelte
materiale.

På denne adresse kan i øvrigt ses et bredere udvalg af mine
tegninger/malerier:

http://www.tegnebordet.dk/default.asp?vis=thumbs&id=1777

Mvh
Lisbeth

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 27-09-03 16:11

Wed, 24 Sep 2003 23:39:35 +0200, skrev "Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk>
i dk.kultur.billedkunst:

> [...]
>meget gerne det. Det lyder spændende, men for mig er det svært at se,
>hvordan det kan lade sig gøre uden at ødelægge virkningen fra det enkelte

Ja, det lyder ret spændende - det med at blande forskellige materialer
/ teknikker, så jeg håber også at vi måske kunne lokke nogle gode tips
og lidt inspiration ud af Andreas eller andre !?? Jeg har aldrig selv
været "modig" nok til at eksperimentere, men jeg kunne indimellem godt
tænke mig at slippe ud af "pænheden" i mine egne billeder og
eksperimentere med såvel motiv som materialer. Også for at give
billederne et mere personligt præg og udvikle min egen stil.
Det er ikke fordi jeg forlanger en færdig "brugsanvisning" på, hvordan
jeg skal gøre, men jeg kunne måske godt bruge nogle stikord og et puf
i en anden retning.....
Et udvalg af mine "sofastykker" kan ses på
http://home.tiscali.dk/cgsorens/galleri/galleri.htm - så kan I få en
idé om, hvad mit udgangspunkt er

--
mvh Gitte Sørensen

Nyt forum for gigt-ramte og deres pårørende:
http://forum.gobs.dk