Mystisk problem med = og <>
Fra : Lars Ridder

Dato : 12-09-03 16:25

Jeg er ved at rive håret ud over det her!

Se på de to nedenstående eksempler:

<%
If rs("medlemsnr") <> "" Then
Response.Write "Email: <input type='text' size=24 name='email'"
Response.Write " value='" & rs("email") & "'><br>"
End If
%>

Og

<%
[...]

I det første eksempel skrives input med navnet email kun, hvis der står
noget i medlemsnr-feltet.
I det andet kun, hvis der IKKE står noget.

Burde være meget simpelt.

Imidlertid virker det andet eksempel ikke...
Der skrives ikke noget uanset, hvad der står i medlemsnr-feltet.

Det første virker fint.
Og jeg forstår ikke en lyd.
Kan nogen give en forklaring?
Det er selvsagt det andet eksempel, jeg har brug for...

Mvh,
Lars Ridder

Fra : Dcasso

Dato : 12-09-03 16:32

> [...]
> Response.Write "Email: <input type='text' size=24 name='email'"
> Response.Write " value='" & rs("email") & "'><br>"

Sådan som det læses er jo at hvis rs("medlemsnr") er er lig med et
tomt felt (Som ikke er null), så skrives det ud.

Jeg plejer som regetl at bruge length-funktionen i stedet.

len(rs("medlemsnr")) > 0, på denne måde får jeg jo vist indholdet hvis
der står noget.

Hjælper dette, eller noget du gerne vil have uddybet

mvh
Dennis

Fra : Lars Ridder

Dato : 12-09-03 16:49

Dcasso wrote:

> [...]
>
> Jeg plejer som regetl at bruge length-funktionen i stedet.
>
> len(rs("medlemsnr")) > 0, på denne måde får jeg jo vist indholdet hvis

Tak for svaret.
Problemet består desværre, da dit eksempel svarer til mit første eksempel.
Og hvis jeg ændrer > til =, virker det stadig ikke.
Mvh,
Lars

Fra : Dcasso

Dato : 12-09-03 16:59

> [...]
>Problemet består desværre, da dit eksempel svarer til mit første eksempel.
>Og hvis jeg ændrer > til =, virker det stadig ikke.

Men da dit eksempel to jo tester efter om det er en string på 0
karakterer, så kan jeg ikke se, hvordan du skal kunne få det til at
fungere :)

Hva skal det bruges til, for den statement som der står nu, tror jeg
umiddelbart ikke du vil kunne få til at fungere selvom du ændrer i
den.

mvh
Dennis

Fra : Lars Ridder

Dato : 12-09-03 17:25

> [...]
>
> Hva skal det bruges til, for den statement som der står nu, tror jeg
> umiddelbart ikke du vil kunne få til at fungere selvom du ændrer i

Jeg skal blot have den til at skrive input-formfeltet, hvis rs("medlemsnr")
er tomt,
men ikke, hvis der står noget.
Jeg kan ikke forstå, det ikke virker med =, når det virker med <>.

I dit eksempel:
len(rs("medlemsnr")) > 0
virker det ligesom mit første eksempel. (Den skriver, hvis rs("medlemsnr")
ikke er tomt)

Hvis jeg ændrer > til >= virker det stadig som mit første eksempel.
Hvilket jeg undrer mig over, da den så burde skrive uanset, hvad der står i
rs("medlemsnr").

Hvis jeg ændrer > til =, (som er det jeg skal bruge) virker det ikke.

Mvh,
Lars

Fra : Dcasso

Dato : 12-09-03 17:50

>Jeg skal blot have den til at skrive input-formfeltet, hvis rs("medlemsnr")
>er tomt,
>men ikke, hvis der står noget.
>Jeg kan ikke forstå, det ikke virker med =, når det virker med <>.

Er du sikker på det ikke er en null værdi du skal teste efter, mener
det er if isnull(rs("medlemsnr")) then ....

mvh
Dennis

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-09-03 17:30

Lars Ridder skrev:

> If rs("medlemsnr") <> "" Then

> If rs("medlemsnr") = "" Then

> I det første eksempel skrives input med navnet email kun, hvis
> der står noget i medlemsnr-feltet.

Jep.

> I det andet kun, hvis der IKKE står noget.

Nej - kun hvis der står værdien "" (den tomme streng). Når der ikke
står noget er værdien Null.

Prøv med følgende variant:

IF (rs("medlemsnr") & "") = "" Then
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-09-03 17:37

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> IF (rs("medlemsnr") & "") = "" Then

<Lidt pernitten>

Len giver bedre performance
IF Len(rs("medlemsnr") & "") = 0 Then

</Lidt pernitten>

Peter Lykkegaard

Fra : Lars Ridder

Dato : 12-09-03 17:43

Peter Lykkegaard wrote:
> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]

Åhh, Jeg takker!
I er nogle frelsende engle!

Mvh,
Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-09-03 19:07

Peter Lykkegaard skrev:

> <Lidt pernitten>

Alt forladt.

> Len giver bedre performance
> IF Len(rs("medlemsnr") & "") = 0 Then

Tak for info. Kan du forklare hvorfor?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-09-03 19:54

> Alt forladt.

> Tak for info. Kan du forklare hvorfor?

Ikke på stående fod - det er noget med huskeren
Men svjh så er det fordi VB allokerer plads to strengvariabler og
sammenligner strengene

I virkeligheden er det kun af interesse i highperformance apps, og trælse
løkker, men der er jo det med gode vaner

mvh/Peter Lykkegaard