E-mail med 6210 + Palm V
Fra : Morten Andersen

Dato : 08-04-01 13:38

Hej

Da jeg har en 3Com PalmV, håndholdt computer og regner med at købe en Nokia
6210 vil jeg gerne vide om det er muligt for mig at hente E-mail med disse
to, sammen. Jeg har e-mailkontoer hos Cybercity og 12move, og da jeg kun er
hjemme i weekenden, så er jeg meget interesseret i at kunne læse og sende
mails mens jeg er på farten. Jeg er ikke interesseret i at "surfe" med
telefonen, da jeg har adgang til internet hver dag, bare ikke til personlige
mailkontos.

Det var meningen at jeg ville have Telmore abonnement til den nye telefon,
men har jeg forstået det korrekt, at jeg ikke længere kan bruge det til at
hente og sende E-mail? Hvis ja, hvad skal jeg så vælge (Jeg har TDC nu og
synes at det er ALT for dyrt!) jeg har overvejet Sonofon's variant kraftigt,
da mit forbrug varierer meget.

På forhånd tak

Morten Andersen

Fra : Jan B. Hedemann

Dato : 08-04-01 22:11

Hej Morten,

Jeg har selv en Palm V som jeg bruger til at hente mine mails fra Get2net
vha. en mobiltelefon med infrarød port / indbygget modem.

Det er intet problem at gøre det med din 6210. Du har vist nok ret i at
Telmore ikke længere kan håndtere dette. Jeg har gjort det med både Mobilix
og Sonofon (så sent som i går vha. min Nokia 8210).

Måden det fungerer på er at du henter et add-on program til din Palm som kan
håndtere dette. Der findes en hav af forskellige programmer - nogle gratis
andre koster et eller andet. Du kan finde disse programmer på www.cnet.com
under Palm downloads eller www.zdnet.com ligeledes under Palm downloads.
Mange af disse programmer vil fungere på den måde at du sætter dine
præferencer op (servernavne mv.) også kan du vælge og sende eller hente
mails på disse konti. Mailen vil med disse gratis programmer lægge sig i
palm's indbyggede mailprogram. Herfra kan du så læse dem.

Jeg anbefaler dig at skifte til et Sonofon abb. Tele DK har jo i mange år
været meget ubehagelige overfor deres kunder idet de havde monopol. Så støt
ikke dem !

Køb roligt din 6210 og god fornøjelse.

Jan