Børnehave Glostrup
Fra : Søren

Dato : 12-09-03 13:13

Jeg søger oplysninger om "min" gamle børnehave, hvor jeg gik omkring
1970. Den ligger i Glostrup, men jeg kan ikke huske hvor i Glostrup. Jeg
vil gerne høre, om der er nogen i NG, som ved hvor den lå og om
bygningen stadig eksistere. Jeg har beskrevet den på

http://home19.inet.tele.dk/sorenh/bhave.htm

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig.

/Søren

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 14-09-03 09:15

"Søren" <sorenh@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gerne høre, om der er nogen i NG, som ved hvor den lå og om
> bygningen stadig eksistere. Jeg har beskrevet den på

Kære Søren.
Jeg antog, at der kun har været 1 brandstation i Glostrup, så den fandt jeg
via krak. Jeg tror - ud fra dit kort - at din børnehave kan have ligge på
Kildevej eller måske sandsynligere på Asylvej.
Så vidt jeg kan se, er der ikke nogen børneinstitution på nogen af de to
veje - men du kan jo tage et kig forbi og se, om det ser bekendt ud, hvis du
kommer på de kanter.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Poul Petersen

Dato : 14-09-03 14:09

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> "Søren" <sorenh@gmx.net> skrev i en meddelelse

" I gamle dage " lå der en brandstation for enden af Skolevej, så det er nok
den du leder efter? - for at få navnet på den vil jeg foreslå du ringer til
Glostrup Historiske Arkiv, hvor man sikkert meget gerne vil hjælpe dig.
De har åbent mandag - torsdag mell. kl. 13 - 17 Telefon: 43 43 58 38
Venlig hilsen
Poul Petersen.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-09-03 15:45

MsgID: <news:3f61b83c$0$97194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>
Søren <sorenh@gmx.net> skrev:

> Jeg søger oplysninger om "min" gamle børnehave,

Med teorien om kun een brandstation kan der kun være tale om "Glostrup
Asylforening" med vuggestue, Børnehave of fritidshjem på Asylvej 3. Der
findes (iflg. KRAKs gaderegister 1966) ikke andre institutioner i nærheden
af brandstationen.
--
Poul Erik Jensen - jep@genealog.dk
www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk

Fra : Poul Petersen

Dato : 18-09-03 20:38

> [...]
> bygningen stadig eksistere. Jeg har beskrevet den på
>
> http://home19.inet.tele.dk/sorenh/bhave.htm
>
> Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig.

Søren !
Har du fået opklaret navn og beliggenhed på børnehaven??????????????
Mvh. Poul Petersen.

Fra : Søren

Dato : 20-09-03 10:15

Poul Petersen wrote:

> Søren !
> Har du fået opklaret navn og beliggenhed på børnehaven??????????????
> Mvh. Poul Petersen.

Jeg har med tak læst jeres indlæg og har fundet ud af hvor det kunne
være, at børnehaven lå. Det bliver først til oktober, jeg kommer til
Sjælland, hvis jeg får tid til at komme forbi, ellers vil jeg kontakte
det lokalhistoriske arkiv, der blev givet adresse til.

mvh
Søren