magneter
Fra : Christian Petersen

Dato : 12-09-03 10:30

Hej,
Nogen der ved hvor man køber stangmagneter, gerne med plastikovertræk?

Jeg skal også bruge nogle carbonplader, f.eks. 2.5cm x 5cm x 0.3cm, eller i
den størrelsesorden - hvor finder man sådan nogle?

--
mvh,
Christian

Fra : Bent Fleron

Dato : 12-09-03 12:32

Christian Petersen wrote:
> [...]
>
> Jeg skal også bruge nogle carbonplader, f.eks. 2.5cm x 5cm x 0.3cm,
> eller i den størrelsesorden - hvor finder man sådan nogle?

Hvad med en skibsprovianterings-halløj ? de har de underligste ting, -
eller ved hvor det kan skaffes.
--
Med venlig hilsen Bent fleron

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-09-03 15:25

Christian Petersen wrote:
> Hej,
> Nogen der ved hvor man køber stangmagneter, gerne med
> plastikovertræk?

Det afhænger lidt af styrken/anvendelsen.
Mange hobbyforretninger sælger magneter i metermål beregnet til
ophængning (badges, huskeklemmer m.v.).

Ved kraftigere stangmagneter tror jeg et værktøjsmagasin vil være
et godt bud.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Carsten Holck

Dato : 12-09-03 22:58

Christian Petersen wrote:
> Hej,
> Nogen der ved hvor man køber stangmagneter, gerne med plastikovertræk?
RS components f.ex søg på neodymium (eclipse)
/carsten

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 14-09-03 13:47

Christian Petersen wrote:

> Nogen der ved hvor man køber stangmagneter, gerne med plastikovertræk?
>
> Jeg skal også bruge nogle carbonplader, f.eks. 2.5cm x 5cm x 0.3cm, eller i
> den størrelsesorden - hvor finder man sådan nogle?

Udstyr af den slags der bruges i skolefysik, kan købes hos sflab.dk.
Her kan man fx klikke sig frem til

http://sflab.dk/Indhold_samlet/FAG_undersider/katalog/FAELLES/Kapitler/FYSIK/fyskap_7.pdf

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)