Cybercity news
Fra : Ian

Dato : 12-09-03 09:59

Hejsa!

Er der nogen der har erfaring med news fra Cybercity?

Her tænker jeg på download/upload hastighed, begrænsninger i binære grupper
mm. ?

Kan de anbefales?

Pfh. tak!

Mvh.
Ian

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-09-03 10:04

Ian:

> Er der nogen der har erfaring med news fra Cybercity?
>
> Her tænker jeg på download/upload hastighed, begrænsninger i
> binære grupper mm. ?

Jeg har _præcis_ det samme spørgsmål.

Jeg kommer fra Stofanet/Telia hvor de faktisk kører udmærket.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Fra : Ian

Dato : 12-09-03 10:40

Hej Peter.

> Jeg kommer fra Stofanet/Telia hvor de faktisk kører udmærket.

Tak for dit svar. Desværre bor jeg i et område, hvor Stofanettet ikke er
tilgængeligt.

Mvh.
Ian

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-09-03 14:01

Ian:

> Tak for dit svar. Desværre bor jeg i et område, hvor Stofanettet
> ikke er tilgængeligt.

Jeg skrev det hller ikke for at anbefale Stofanet, som jeg synes er for dyr
ved flatrate, men blot for at give andre noget at sammenligne med.

Fra : Ian Frank

Dato : 13-09-03 08:29

> Jeg skrev det hller ikke for at anbefale Stofanet, som jeg synes er for
dyr
> ved flatrate, men blot for at give andre noget at sammenligne med.

Hej Peter.

Dér var jeg lidt for hurtigt.. Så ikke, at du skrev at du havde det samme
spørgsmål.

Håber du også kan bruge de andres svar til noget - det kunne jeg!

Mvh.
Ian

---

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-09-03 11:02

Ian skrev:

> Er der nogen der har erfaring med news fra Cybercity?
>
> Her tænker jeg på download/upload hastighed, begrænsninger i
> binære grupper mm. ?

Jeg har kørt egen newsserver i snart et år, men før brugte jeg Cyber-
citys server og har ikke noget at udsætte på den. Jeg bruger dog ude-
lukkende textgrupper, så jeg kan ikke udtale mig om hvordan det står
til med de binære grupper.

// Klaus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-09-03 13:20

"Ian" <a@b.cd> skrev :

>Her tænker jeg på download/upload hastighed, begrænsninger i binære grupper
>mm. ?

Filer over 128 KB i binære grupper, undtagen dk.binaer.*, bliver
filtreret fra, hvilket gør at der stort set ikke er nogen
komplette filer.

Sådan var det for et års tid siden og jeg tror ikke det er lavet
om.

Men, hvis du har et modem, så prøv dog at oprette et gratis
abonnement, hente headere fra nogle grupper og se, hvordan det
ser ud.

Det kommer ikke til at koste dig meget, hvis noget, f.eks. tre x
10 minutters opkobling vil koste omkring seks - syv kroner højest
og vil CC opkræve det?
--
Knud

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-09-03 14:01

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> komplette filer.
>
> Sådan var det for et års tid siden og jeg tror ikke det er lavet

Det er det heller ikke, ydermere har CC en dårlig vane (syntes jeg), hvis
der er flere i husstanden der bruger news via Outlook Express bliver man
lukket af fordi man åbner for mange porte, kommentaren i de interne CC
grupper har været, så brug noget ordentligt software til news, ak ja.. tsk
tsk.

Personligt kører jeg nu med Hamster og får mit feed fra både CC, Sunsite og
en tysk server, og iøvrigt er jeg også bruger af kun txt grupper.

Mvh.

Kim

Fra : BorreBoy

Dato : 12-09-03 15:01

"Ian" <a@b.cd> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring med news fra Cybercity?
>
> Her tænker jeg på download/upload hastighed, begrænsninger i binære

Jeg er noget skuffet over download hastigheden (svinger meget). Derudover må
man kun hente 3 tråde ad gangen.
Har dog aldrig oplevet at newsserveren ikke virkede, så jeg vil da godt
anbefale dem alligevel

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Ian Frank

Dato : 13-09-03 08:24

Hejsa!

Mange tak for alle svarene. Jeg tror jeg holder mig til TDC, trods deres
begrænsning på hastigheden i primetime. Jeg har både flere pc'ere der skal
benytte forbindelsen mht. Outlook osv., og skulle også gerne have adgang til
de udenlandske binaries.

Og jeg må erkende, at jeg var tæt på at skifte inden jeg fik jeres råd med
på vejen, da Cybercity's kundeservice og support fortalte, at der ingen
problemer var med flere maskiner på nettet, og at der ikke var nogen som
helst begrænsninger på news, udover at man kun må benytte 3 tråde ad
gangen.. Så endnu engang tak!

Fortsat god dag til alle!

Mvh.
Ian

---

Fra : Rune Manscher

Dato : 13-09-03 09:18

"Ian Frank" <a@b.cd> wrote in message news:3f62c5f8$0$24692

> [...]
som
> helst begrænsninger på news, udover at man kun må benytte 3 tråde ad

Der er da heller ingen problemer med flere maskiner på nettet ?

*Rune

Fra : Ian Frank

Dato : 13-09-03 10:46

> Der er da heller ingen problemer med flere maskiner på nettet ?

Jeg forstod, at når man kørte Outlook Express, at der så opstod problemer..
men hvis det kun er i forhold til news og de 3 tråde, skal jeg måske lige
revurdere igen.. hmmmm...

Nej, jeg synes stadig at det er for ringe, at de skærer alle indlæg på 128
kb af på de udenlandske binaries. Jeg holder mig til TDC, indtil der dukker
noget bedre eller tilsvarende til en billigere pris op.

/Ian

---

Fra : Rune Manscher

Dato : 14-09-03 12:28

> [...]
problemer..
> men hvis det kun er i forhold til news og de 3 tråde, skal jeg måske

Det er kun i forhold til news, at du vil opleve begræsninger.

> [...]
dukker
> noget bedre eller tilsvarende til en billigere pris op.

Det kommer jeg helt an på, hvor meget 'vægt' man lægger på news.
Personligt spiller det en meget lille rolle, og når man ser hvad
Cybercity ellers har at byde på, så skulle der mere end det til at
'afskrække' mig. Men det står dig selvfølgelig frit for ?

*Rune

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-09-03 21:04

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message

> Der er da heller ingen problemer med flere maskiner på nettet ?

Korrekt, ingen problemer med flere maskiner på nettet, men balladen er hvis
disse maskine vil benytte news.cybercity.dk, hvis man bruger OE vil den
åbenbart åbne flere tråde/porte, og hvis man åbner mere end 3, kan jeg læse
her, bliver man udelukket fra serveren i en halv til hel time mener jeg der
er.

Mvh.

Kim

Fra : Ian Frank

Dato : 14-09-03 08:28

> [...]
læse
> her, bliver man udelukket fra serveren i en halv til hel time mener jeg

Iflg. deres support bliver man banned i 2 timer, hvis man åbner mere end 3
tråde.. bare til info.

Mvh.
Ian

---