problem med exe fil
Fra : Martin

Dato : 12-09-03 09:55

Problemstilling:

Ved ie6 sp1 på win98 med Norton Internet Security bag tdc standard Linksys
router vil browseren ikke hente .exe filer men henter gerne fx. .zip filer
og andre filendelser.

Er det browseren, firewall´en eller evt. Linksys routeren der ikke tillader
..exe filer i at blive downloadet.

Hilsen Martin

Fra : Martin

Dato : 13-09-03 10:45

En tilføjelse:
Opera på samme pc kan godt downloade exe filer, så problemet må skyldes ie6.

Der er geninstalleret ie6 men uden held.

Nogle bud på en løsning?

Martin

Fra : Jultved

Dato : 13-09-03 19:56

Hej Martin

Jeg tror du finder løsningen på dit problem i IE - Funktioner -
indstillinger - sikkerhed, hvor jeg gætter på at der er sat et flueben udfor
"Tillad ikke at vedhæftede filer der muligvis kan kan indeholde virus, åbnes
eller gemmes".

Hvis du fjerne dette flueben, tror jeg du igen kan hente *.exe-filer.
Tilgængæld er sikkerheden så sat lidt til side.....?

Det er i øvrigt min fornemmelse at dette flueben bliver sat hvis man
opdaterer IE og/eller WIN via MS-winupdate.

Med venlig hilsen
Claus.

Fra : Martin

Dato : 13-09-03 20:07

Hej Claus

De sikkerhedsindstillilnger du nævner findes ikke i IE men i Outlook
Express, hvor jeg ikke har problemer...

Problemet er når jeg skal hente en .exe fil til download via internettet
(ikke mail) hvor Opera-browsern godt kan få fat i exe filen men Explorer
ikke kan, derimod kan den hente alt andet fx. en zip fil.

Martin