Command vs. OpenRecordset
Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 10:00

>Jimmy wrote:

> Btw så har fundet ud af der er betydelig performance forskelle om du
bruger
> Command objectet sammen med persistent kontra den flittigt brugte
> Openrecordset

>Hvis du vil diskutere det nærmere så skal vi nok over i en af
>programmeringsgrupperne

Meget interessant

Det er jo aldrig fedt at indrømme at man ikke aner hvad man laver, men når
jeg accesser DB så gør jeg det på følgende måde:

SqlText = "Select bla bla bla"
set rs = LinkDB.Execute(SqlText)

Jeg formoder at dette er OpenRecordset metoden der menes???

Men hvordan gør jeg det på den anden måde, og hvor stor performance forskel
taler vi om?

Meget interessant... :)

--

Jimmy

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-09-03 11:19

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message

> Det er jo aldrig fedt at indrømme at man ikke aner hvad man laver, men når
> jeg accesser DB så gør jeg det på følgende måde:

Det er da netop cool at indrømme at man er på tynd is
Det er een af måderne at komme videre på

> SqlText = "Select bla bla bla"
> set rs = LinkDB.Execute(SqlText)
>
> Jeg formoder at dette er OpenRecordset metoden der menes???

Njahh, Connection har to forsk metoder: "Execute" og "OpenRecordset"
Recordset objektet har sin egen der hedder "Open"

Jeg formoder at vi stadig snakker MSSQL?
Start profileren og se hvad der sker

> Men hvordan gør jeg det på den anden måde, og hvor stor performance
forskel
> taler vi om?

http://www.asp-faq.dk/article/?id=102
Igen følg med i profileren, det snakker vist for sig selv

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 12:21

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da netop cool at indrømme at man er på tynd is
> Det er een af måderne at komme videre på

hehe...

> Njahh, Connection har to forsk metoder: "Execute" og "OpenRecordset"
> Recordset objektet har sin egen der hedder "Open"

Set conn_name = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DB_Conn = "Provider=SQLOLEDB.1;PeRsist Security Info=False;Initial
Catalog=DB;Data Source=DATASOURCE;User Id=USERNAME;PASSWORD=PASSWORD;"
LinkDB.Open DB_Conn
SqlText = "Select bla bla bla"
set rs = LinkDB.Execute(SqlText)

Eller blander jeg tingene lidt sammen nu?
Hvad er så hurtigst af OpenRecordset og Execute?

> Jeg formoder at vi stadig snakker MSSQL?
> Start profileren og se hvad der sker

Det gør vi, men profiler, arghhhh. Der er vist noget mere jeg ikke rigtig
kender til. Har du et link der lige forklarer hvordan den virker?

Jimmy

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-09-03 12:40

> [...]
> DB_Conn = "Provider=SQLOLEDB.1;PeRsist Security Info=False;Initial
> Catalog=DB;Data Source=DATASOURCE;User Id=USERNAME;PASSWORD=PASSWORD;"

Her bruger du execute

set rs = LinkDB.OpenRecordset(SqlText ...

Der hører flere parametre til

> Eller blander jeg tingene lidt sammen nu?
> Hvad er så hurtigst af OpenRecordset og Execute?

Spørgsmålet er lige så meget hvad er bedst/relevant at bruge
Profileren giver dig noget af svaret

> Det gør vi, men profiler, arghhhh. Der er vist noget mere jeg ikke rigtig
> kender til. Har du et link der lige forklarer hvordan den virker?

Hehe, hører vist mest til db gruppen
Har du en MSSQL på din egen box?

Start -> Program Files -> SQL server -> Profiler
File -> new -> trace

Hvis det mssql 2k ?
logon
run