Hund og kat
Fra : dpl

Dato : 12-09-03 09:13

Hejsa!
En skribent her i gruppen atter engang har udstillet sin enorme
uvidenhed om både hunde, katte og omgang med andre mennesker.

Myten at hunde og katte skulle være naturlige fjender vil jeg hermed
gerne gøre mit for at afsløre. Vores to hunde fik vi da de var
henholdsvis 11 uger og 4 år gamle, og ingen af dem havde oplevet katte
før de flyttede hertil.

Hvis I tør, ligger der her billeder fra de forgangne år, over hvor
forfærdeligt det kan gå, når man døgnet rundt har hund og kat sammen.
Tænk sig, man skulle næsten tro de kunne lide hinanden!
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3202

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 09:36

Som min oldefar altid sagde: "At du tør!"
Det sidste billede hvor Skt. Bernhard hundens pote ligger på katten
synes jeg godt nok er skræmmende!!!
Jeg har også en kat som er farezonen! Det ser ud som om hun eeeelsker
Baluka, men hunde og katte kan jo ikke lide hinanden. Det tror jeg
bare ikke Chérie har læst (se i bunden af siden, ellers er der alt for
mange katte til denne gruppe):
http://www.shunozahra.dk/dansk/galleri.htm

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 09:43

Skal se om jeg kan fange et billede af Baluka og vores kanin på et
tidspunkt For det vil da være det mest naturlige for en jagthund,
at nedlægge en kanin Nææh nej, ikke her. Baluka synes han er søøød
og han skal vaskes

Fra : Mic

Dato : 12-09-03 09:45

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> Som min oldefar altid sagde: "At du tør!"
> Det sidste billede hvor Skt. Bernhard hundens pote ligger på katten
> synes jeg godt nok er skræmmende!!!

skræmmende!!! den Skt. Bernhard ligger jo og sover med åbne øjne

Michael

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 09:48

Det er fordi han ligger på vagt efter alle de dejlige katte som smager
så godt

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 10:58

On Fri, 12 Sep 2003 10:13:08 +0200, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>forfærdeligt det kan gå, når man døgnet rundt har hund og kat sammen.
>Tænk sig, man skulle næsten tro de kunne lide hinanden!

,,,,,Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre at have hund og kat
sammen ! Men _generelt_ kan de ikke lide hinanden da de har
forskelligt kropssprog ! Det ved alle da. Og læg nu mærke til at jeg
hele tiden har skrevet generelt ! der findes tilfælde hvor det kan
lade sig gøre det ved jeg godt !

Jeg kender da også folk der har både hund og kat ! men de kan sku ikke
tilade sig at blive skuffede over hvis hunden en dag napper katten ,
for katte har meget svage knogler og knækker meget nemt, så det er
lidt hasarspil at have de to sammen, men det må folk jo selv om ! Men
at bebrejde hunden noget er da dybt uretfærdigt.

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Fra : Pwh

Dato : 12-09-03 11:20

Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]
> forskelligt kropssprog ! Det ved alle da. Og læg nu mærke til at jeg
> hele tiden har skrevet generelt ! der findes tilfælde hvor det kan

Det lyder jo til her i NG at det mere er normalen at katte og hunde
kommer fint ud af det sammen. Det modbeviser jo dit argument en smule.
Det kan vist et større problem at få katte til at enes indbyrdes end det
er at få katte og hunde til at kunne sammen.
Min egen kat har da heller ikke nogen probs med rævene i kvarteret,
jeg har flere gange set at de har siddet 2 meter fra hinanden ude i haven.

> [...]
> lidt hasarspil at have de to sammen, men det må folk jo selv om ! Men
> at bebrejde hunden noget er da dybt uretfærdigt.

Hvis Tyson med vilje skadede min kat ville han ikke få lov til at bo her mere.
Hvad der kan ske ved et uheld er jo en helt anden snak, men faktisk tror
jeg mere at det er Tyson der er i risikerer at få nogen på lampen af katten.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 12:43

On Fri, 12 Sep 2003 12:20:03 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>jeg mere at det er Tyson der er i risikerer at få nogen på lampen af katten.

,,,,tjae nu kender jeg jo ikke Tyson men hvis en kat kan tæve ham så
lever han da ikke op til sit navn men ja vi er forskellige og jeg
forstår bare ikke at nogen kan vælge en kat frem for en hund, men det
er jo hvad man prioterer højest, og det skal jeg ikke blande mig i ,
men jeg siger bare at jeg ikke forstår det .

Fra : Pwh

Dato : 12-09-03 13:37

> ,,,,tjae nu kender jeg jo ikke Tyson men hvis en kat kan tæve ham så
> lever han da ikke op til sit navn

Katten kan nok heller ikke ligefrem tæve Tyson ;) jeg skrev jo også
at Tyson kunne risikerer at få et par på lampen, men i en ren slåskamp
ville katten nok kun holde 2 sekunder ;(

> [...]
> er jo hvad man prioterer højest, og det skal jeg ikke blande mig i ,
> men jeg siger bare at jeg ikke forstår det .

Jeg vælger heller ikke kat frem for hund, men de skal bo her begge to
og katten boede her altså først og det må Tyson respekterer.
Men de samme forhold gælder da for katten, hvis den tyranniserede
Tyson så måtte den da også flytte. De skal værer her begge to og må indrette
sig efter hvordan jeg vil have det, dvs fred og fordragelighed.

/Jens

Fra : Pia J

Dato : 12-09-03 11:27

> ,,,,,Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre at have hund og kat
> sammen ! Men _generelt_ kan de ikke lide hinanden da de har
> forskelligt kropssprog !

Så burde hunde virkelig ikke bryde sig om mennesker, for vi har da det mest
klodsede kropssprog i forhold til både hunde og katte.

Hvis de kan vænne sig til os, kan de nok også vænne sig til hinanden.

Jeg troede min rottweilerblanding ville fare i flæsket på vores katte, da vi
flyttede på landet sidste år, da var han 1½ år og havde aldrig mødt en kat
undtagen et par stykker han havde løbet efter ude i skoven.

Tværtimod kan kattene kravle rundt på ham. Han lærte meget hurtigt, at de
var fredet.

Begge hunde er i øvrigt også udmærkede venner med en hest jeg har passet.

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 12:21

On Fri, 12 Sep 2003 11:57:39 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

> [...]
>lidt hasarspil at have de to sammen, men det må folk jo selv om ! Men
>at bebrejde hunden noget er da dybt uretfærdigt.

FOR FANDEN DA OGSÅ! Er der noget folk IKKE skal, så er det at sige jeg
ikke behandler mine dyr ordentligt!! SÅ tænder jeg fandme af, og jeg
har satme fået nok af dig og dit svinen til!
Jeg er sgu ikke skuffet over Baluka. Det skrev jeg også i det første
indlæg hvis du ellers kan læse! Han gjorde det jo ikke for at være
ond. Det er hans INSTINKT! Jeg bebrejder ham intet! Men hvad fanden
tager han skade af at komme på "ferie" hos mine sivgerforældre?! Ikke
en skid!
Hvis det var omvendt og jeg havde 5 hunde + 4 hvalpe og en kat, så
ville det sgu da havde været katten der var kommet på "ferie"!
For FANDEN da også jeg er træt af dig og dine spydigheder og det tror
jeg vi er mange der er herinde efterhånden!

Fra : dpl

Dato : 12-09-03 12:33

Louise Viborg wrote:

> FOR FANDEN DA OGSÅ!

Hej Louise!
Så kan jeg se at Pubse-drengen desværre også har irriteret dig nok til
at svare ham på det eneste sprog han forstår. Men altså, du skal ikke
forvente han hverken forstår eller tager din kommentar til efterretning.

I stedet vil jeg foreslå dig at gøre som jeg og andre, oprette et
Bull-shit filter der automatisk sorterer hans indlæg fra, så du ikke
behøver bekymre dig mere om ham. Verden vil altid avle nye idioter, og
der er ingen grund til at bruge tid på dem der er uden for pædagogisk
rækkevidde.

Så fluks i et filter med ham, og så bruge tiden på bedre ting!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 12:37

Hej Dorte!
Hvordan gør man det? Det synes jeg lyder som en rigtig god ide

Fra : dpl

Dato : 12-09-03 13:05

Louise Viborg wrote:
> Hej Dorte!
> Hvordan gør man det? Det synes jeg lyder som en rigtig god ide

Det kommer lidt an på hvilket program du bruger til at læse
nyhedsgrupper? Typisk er der en funktion der hedder kill-filter, eller
bare filter, hvor man kan indtaste f.eks. navnet på den afsender man
ikke gider se indlæg fra.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 13:45

Hej Dorte!
SÅ! Nu hører jeg aldrig mere fra ham Det var da dejligt Så kan
vi have nogle hyggelige debatter igen
Iøvrigt nogle søde hunde og aktte du har. De ser ud til at hygge sig
godt sammen Den med de lange ører ser godt nok kær ud. Kan ikke
lige huske hvad det er for en

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 14:40

On Fri, 12 Sep 2003 14:45:25 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrotd:

> [...]
>Iøvrigt nogle søde hunde og aktte du har. De ser ud til at hygge sig
>godt sammen Den med de lange ører ser godt nok kær ud. Kan ikke

,,,,,,,,LOL ja så kan i rigtig hyggesludre om alt det i er enige om,
for man må jo ikke være uenige fy fy puha så har kattefolkene også
en lille intern katte-NG herinde i hunde-NG,,,,,,, LOL

Fra : Pwh

Dato : 12-09-03 15:37

Louise Viborg wrote:
> [...]
> Iøvrigt nogle søde hunde og aktte du har. De ser ud til at hygge sig
> godt sammen Den med de lange ører ser godt nok kær ud. Kan ikke

Problemet for dig er bare at der er mange andre (mig selv incl)
der quoter fra ham, så man kan sige at du stadig vil få hans
indlæg ind af bagdøren.
Jeg synes nu heller ikke selv at Punish har gjort sig fortjent til at
komme i et killfilter, han udtrykte sig måske lidt klodset
men til hans forsvar skal siges at hans mening desværre ret udbredt.

/Jens

Fra : dpl

Dato : 12-09-03 19:58

Louise Viborg wrote:
> [...]
> Iøvrigt nogle søde hunde og aktte du har. De ser ud til at hygge sig
> godt sammen Den med de lange ører ser godt nok kær ud. Kan ikke

Jep, og tænk ikke mindst på al den tid og båndbredde du sparer ved ikke
at skulle downloade alt det ævl!

Vores dyr har det heldigvis rigtigt godt sammen. Specielt var vi jo lidt
spændte på ham Arthur, som vi fik fra et internat 4 år gammel. Han er en
engelsk basset, og altså en drivende jagthund. Ikke just den oplagte
katte-ven forstås. Men det gik over al forventning, han faldt til næsten
øjeblikkeligt, og har aldrig set kattene som andet end bløde venner man
kan putte med i sofaen.

Dine katte er altså også vildt skønne, og hvis jeg havde penge til
overs, ville jeg klart overveje at anskaffe sådan en størrelse. Vores
egen skovkat Sidse, som er med på "pote-billedet", mistede vi desværre i
foråret, og savner hende stadig tit. Hun var Nansens specielle ven, og
de to sov altid sammen.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 20:55

>Jep, og tænk ikke mindst på al den tid og båndbredde du sparer ved ikke
>at skulle downloade alt det ævl!

,,,,,,,,nå og hvad kalder du så det der er skrevet nedenunder ?
sukkersødt pladderævl om pussenussekatte

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 12:54

> [...]

>rækkevidde.
>
>Så fluks i et filter med ham, og så bruge tiden på bedre ting!

,,,ja det er klart hver gang man får lidt modgang og folk ikke lige
snakker en efter munden så smækker man bare døren så man ikke kan se
dem men problemet er så bare at tilsidst er man helt alene sammen
med dem der i forvejen mener det samme som en selv, og hvor sjovt er
det så ? Der var måske nogen der skulle prøve at styre deres
temperment istedet for og lade være med at hidse sig op hver gang de
bliver gået det mindste imod

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-09-03 13:29

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det så ? Der var måske nogen der skulle prøve at styre deres
> temperment istedet for og lade være med at hidse sig op hver gang de

Punish, du har til tider nogen rigtig gode synspunkter og jeg må ta' hatten
af for at du i mange tilfælde virkelig er velinformeret omkring de ting du
udtaler dig om, men sådan er det bare overhovedet ikke altid med dig...

Punish for p***** da... Du må da for f***** kunne se helheden... Der er
mange her inde der kan være uenige på en sober måde, alle her inde (stort
set) accepterer forskelligheder, men du skal straks blive nedladende,
angribe, synke dybt, whatever når noget ikke passer ind i din måde at gøre
tingene på.

Punish, er det så svært at forstå at folk bliver trætte af din fremtoning og
ikke dine holdninger. Hvis nu du fremlagde dine holdninger på en pæn måde og
accepterede at folk ikke er som dig, så ville de (og du) nok blive taget
helt anderledes! En god måde at gi' kritik på er at starte med at sige noget
positivt og efterfølgende det negative. På den måde fanger du folks
opmærksomhed positivt, du viser at de altså kan finde ud af det de gør, men
de skal lige...

Der er igennem det sidste lange stykke tid flere der på mere eller mindre
pæne måder har prøvet at forklare dig at du er en p*** in the a** at
diskutere med fordi du bliver så agrassiv eller nedladende eller klart giver
udtryk for at andres holdninger er tåbelige... Punish, hvis du har så mange
agrassioner, så skulle du måske overveje noget terapi af en art!

Punish, behold dine holdninger og standpunkter, men kommuniker' på en mere
behagelig måde, så bliver du nok overrasket over hvor få der svarer negativt
på dine indlæg!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 14:40

> [...]
>udtryk for at andres holdninger er tåbelige... Punish, hvis du har så mange
>agrassioner, så skulle du måske overveje noget terapi af en art!

,,,hvis alle der ikke bryder sig om katte skulle i terapi, tror du så
ikke at psykologerne kom på overarbejde ? vi er forskellige og det
må vi leve med, i kan ikke være så sarte at i ikke kan tåle at høre
nogen sige at de ikke kan lide katte , og hvis i vil være så sarte så
er det jo hvad det er jeg kan altså ikke være positiv overfor
katte når jeg ikke kan lide dem, det må du kunne se at er svært

Fra : Pia J

Dato : 12-09-03 14:47

> [...]
> er det jo hvad det er jeg kan altså ikke være positiv overfor
> katte når jeg ikke kan lide dem, det må du kunne se at er svært

Men du må gerne være sart, når vi andre siger, vi ikke kan lide kamphunde?

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 15:21

On Fri, 12 Sep 2003 15:46:52 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrotd:

>Men du må gerne være sart, når vi andre siger, vi ikke kan lide kamphunde?
>
>:Pia

,,,næe det må i da selv om hvis i ikke kan ! bare i ikke kommer med
latterlige argumenter for at de er farligere end andre hunde osv . så
er jeg egentlig ligeglad med om i kan lide kamphunde !

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-09-03 16:11

Punish skrev
<bare i ikke kommer med latterlige argumenter >

Oki...........læst og forstået, den eneste her der må
komme med latterlige uvidende argumenter er dig.

Du må virkelig være guf for en hjernevrider.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 18:40

On Fri, 12 Sep 2003 17:11:26 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som1@mail.dk> wrotd:

> [...]
>komme med latterlige uvidende argumenter er dig.
>
>Du må virkelig være guf for en hjernevrider.

,,,,,,,,,flot måske er det ikke overgangsalderen der trykker i dit
tilfælde, nok snarre puberteten

jeg siger at jeg ikke kan lide katte ! og så siger jeg at jer er
ligeglad med at du ikke kan lide kamphunde ! bare du ikke siger at de
er farligere end andre hunde osv "kan det være så svært at fatte, ?
jeg er ligeglad med om du kan lide min hund ! og jeg vil have lov til
ikke at kunne lide din kat ! er det meget indviklet ? snak lige om guf
for en hjernevrider

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 12-09-03 22:29

Hej Punish

Jeg har et argument, (og et lille sidespor til denne bortløbne
debat)jeg ved mange andre trænere deler, om kamphunde og det er at de
tænder langt hurtigere end andre hunderacer og derved udgør de en
større fare for andre hunde, og derfor er de fleste træningspladser
lukkede for de racer - det er en kendsgerning, og måske derfor de har
så skidt et ry, eller kunne det have noget at gøre med ejerne igen

Smil og hilsener fra

Jeannette Svensson/..asko

P.S. husk at tale pænt til andre når de taler pænt til dig
Og prøv at undgå at nedgøre andre fordi de ikke deler dine meninger,
vi har alle lov at have vore meninger og udtrykke dem, men man bliver
bedre modtaget når man holder sig til området og IKKE angriber med
personlige angreb, da man jo ikke har personligt kendskab til de
personer bag tasterne, vel...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 22:56

On 12 Sep 2003 14:28:38 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrotd:

> [...]
>lukkede for de racer - det er en kendsgerning, og måske derfor de har
>så skidt et ry, eller kunne det have noget at gøre med ejerne igen

,ja jeg ved at nogle hundeskoler udelukker dem, men de hundeskoler
hvor trænerne virkelig er dygtige lukker dem skam ind !

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 14-09-03 19:43

Hej igen

Ja, indtil de oplever at deres andre kursister bliver bange for de
hunderacers adfærd og må vælge mellem kursisterne..og det falder
sjældent ud til kamphundenes fordel, kan jeg så oplyse..

Men hvorfor er det mon så at de betragtes farligere end andre racer,
det var vist ? fra start...det var det med at de jo tænder hurtigere
end andre racer og at end ikke ejerne formår at styre dem..

Jeg kender til yderst erfarne DKK konsulenter som betragtes som yderst
kompetente trænere, som af den årsag ikke ønsker den slags hunde på
deres træningspladser - af hensyn til andre hundes sikkerhed

Mange hilsener og smil fra

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-09-03 14:58

> [...]
> er det jo hvad det er jeg kan altså ikke være positiv overfor
> katte når jeg ikke kan lide dem, det må du kunne se at er svært

Ja undskyld mig, men nu er du jo dum at høre på... Jeg ved ikke om du
bevidst misforstår mit indlæg eller om du bare ikke forstår hvad der står!
*nakkeklask*

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 15:22

On Fri, 12 Sep 2003 15:57:52 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> wrotd:

> [...]
>
>Ja undskyld mig, men nu er du jo dum at høre på... Jeg ved ikke om du
>bevidst misforstår mit indlæg eller om du bare ikke forstår hvad der står!

,,,,tjae jeg ved ikke hvem der er dum at høre på ? og husk nu at
snakke pænt når jeg snakker pænt til dig ikk ! hvis der er noget du
tror jeg har misforstået så må du jo forklare dig bedre istedet for at
bare sige at jeg er dum .

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 12:47

On Fri, 12 Sep 2003 13:20:41 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrotd:

> [...]
>For FANDEN da også jeg er træt af dig og dine spydigheder og det tror
>jeg vi er mange der er herinde efterhånden!

,,,,LOL,,,,LOL ,,,går du helt amok nu ? tror du ikke at i kattefolk
hidser jer lidt for hurtigt op ?

jeg sagde bare at jeg ikke kan forstå at man kan vælge katte frem for
hunde det var alt jeg tror at i kattefolk har sådan et mystisk
temperment ligesom kattene har

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 13:33

HVAD??? JEG KAN IKKE HØRE HVAD DU SIGER PUPSE!!

Fra : dpl

Dato : 12-09-03 13:52

Louise Viborg wrote:
> HVAD??? JEG KAN IKKE HØRE HVAD DU SIGER PUPSE!!

Hihihi... skal det forstås som om du har fået dit kill-filter til at
virke? *grin*

Vent bare, ng-erne bliver langt sjovere at bruge når man kan sortere
bestemte personer fra. Og sjovt nok er det altid de folk der har de
mindst interessante ting at sige, der mener de bør sende flest indlæg!

Kan selv huske "gamle dage", hvor man åbnede hunde-ng, og så at
halvdelen af alle indlæg var fra Pubse-drengen. Det er jo sådan noget
der kan få en til at droppe nyhedsgrupper, og derved gå glip af en masse
andre gode og interessante indlæg.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 14:07

Hej Dorte!
Yepz
Det kunne blive enormt ensomt for Pupse når der lige pludselig ikke er
nogen der tager sig af hans spydigheder fordi alle har filtreret ham
fra *G*
Men nu gider jeg ikke tænke mere på ham. Han er ikke det værd

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 14:41

> [...]

>halvdelen af alle indlæg var fra Pubse-drengen. Det er jo sådan noget
>der kan få en til at droppe nyhedsgrupper, og derved gå glip af en masse

,ja en masse gode indlæg fra alle dem der er enige med en selv i at
klikkere kattekillinger og shapingterapi og ulvebøger altså bare er
superskønt

Fra : Kurt Becher

Dato : 14-09-03 23:27

KLIP
> klikkere kattekillinger og shapingterapi og ulvebøger altså bare er
KLIP

Det hedder altså bare "shaping"...

MVH

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-09-03 09:21

On Mon, 15 Sep 2003 00:27:06 +0200, "Kurt Becher"
<kurtbecher@pedal.dk> wrotd:

>KLIP
>KLIP
>
>Det hedder altså bare "shaping"...
>
>MVH

,,,,,ok men det lyder da lidt okult aligevel syntes jeg

Fra : Kurt Becher

Dato : 15-09-03 21:43

> [...]
> If you do not talk to them you will not know them, and what you do
> not know you will fear. What one fears, one destroys

Nææhhh...

Du skal bare finde din gamle Gyldendals Røde "Engelsk-Dansk"-ordbog frem.

Så giver det ligefrem mening!

MVH

Fra : Kim Svensson

Dato : 13-09-03 06:55

> [...]
> bestemte personer fra. Og sjovt nok er det altid de folk der har de
> mindst interessante ting at sige, der mener de bør sende flest indlæg!

Ja sikke dejligt tomt der så blev herinde ... Så kunne vi jo rigtig få talt
om hunde og ikke alt det kvinde fnider.
Noget jeg ikke forstår er :

Hvorfor hidser I jer sådan op hele tiden ??? Man skal jo ikke have samme
mening alle sammen.
Læs dog hvad der skrives. Glem alt om sproget. Forstå meningen i det
skrevne.
Hilsen Kim
Lad os få en Ng for brugshunde :))

Fra : Pwh

Dato : 13-09-03 09:34

Kim Svensson wrote:

> [...]
> Noget jeg ikke forstår er :
>
> Hvorfor hidser I jer sådan op hele tiden ??? Man skal jo ikke have

Det er også ud over min fatteevne at nogen gider at hidse sig sådan op.

> Læs dog hvad der skrives. Glem alt om sproget. Forstå meningen i det
> skrevne.

Ikke enig, det hører med til almendelig høflighed at man henvender sig
til hinanden i et ordentligt sprog.

> Lad os få en Ng for brugshunde :))

Du kan jo bare oprette en.

/Jens

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 13-09-03 18:46

Hejsa gruppe,

"Kim Svensson" <raptorz32@hotmail.com> wrote in message news:<ojy8b.4$ch7.1@news.get2net.dk>...
> [...]
> mening alle sammen.
> Læs dog hvad der skrives. Glem alt om sproget. Forstå meningen i det

Enig. Det er frygteligt som folk hidser sig op. Til Louise, hvis du
forventer at dine indlæg bliver taget seriøst, hvilket jeg da har en
forestilling om at du gerne vil have, så synes jeg du skulle ta' og
bevæge dig op fra børnehaveniveau ved at lade være med at skrive
sætninger som "HVAD JEG KAN IKKE HØRE HVAD DU SIGER PUPSE". I øvrigt,
hvis dig og Dorthe er så enige om hvem I synes er dumme i denne gruppe
og hvem der ikke er, kunne I så ikke maile til hinanden privat, og
lade være med at bruge hundeng'en til det?

Mvh

Mette, som mener alle har ret til at ytre deres egen mening, og som er
træt af alle de meningsløse indlæg om hvem der skal i kill filter.

Fra : Luna dc

Dato : 13-09-03 19:31

"Mette N. Sørensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse >
> [...]
>
> Mette, som mener alle har ret til at ytre deres egen mening, og som er
> træt af alle de meningsløse indlæg om hvem der skal i kill filter.

Hej Mette
Du mener jo ikke det du skriver, De to personer du omtaler skriver jo netop
deres mening, de har ovenikøbet deres navn med, det er da mere end man kan
sige om den, ( tror jeg ) meget unge mand som kalder sig Punish.
Så ja alle har da lov at skrive deres mening.

Bodil
Som faktisk er træt af den meningsløse provokation fra en af debatørende.
(Ja Ja jeg ved godt jeg er dum og ikke forstår en skid søde ven)

Fra : Raptor36

Dato : 13-09-03 22:11

jeg vil give Mette ret, hvis man er så træt af en person her i ng. så
ignorer denne, istedet for at bruge så meget tid på at diskutere hvorvidt
vedkomne er dum og skal i killfilter eller lign.

lad os få noget saglig hundesnak istedet.

og så synes jeg iøvrigt at der flere personer her i ng. der måske liiige
skulle læse deres indlæg igennem en gang til. for Punish er ikke den eneste
der bruger en lidt "provokerende/arrogant" tone

Brian C.

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 14-09-03 17:39

"Luna dc" <leifcla@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<bjvnoi$9mf$1@sunsite.dk>...
> Du mener jo ikke det du skriver.

Hej Bodil,
jo det gør jeg skam, men jeg kan da godt uddybe det yderligere.
Dette er en hundenyhedsgruppe, hvor alle - efter min mening- har ret
til at skrive deres mening om emnet. I dette tilfælde "hund og kat".
Men jeg synes vi kommer temmelig langt væk fra emnet, når folk skriver
en masse indlæg om hvem de er utilfredse med, og hvilke holdninger de
ikke kan lide. Det er dét jeg er imod. Jeg synes faktisk ikke det er
videre behageligt, at folk i den grad ændrer en hundenyhedsgruppe til
en personlig hetz mod Punish. Det står jo enhver frit for at mene hvad
man vil om andre folks indlæg, men det hører ingen steder hjemme at
blive ved gentagne gange at håne andre med nedladende indlæg, fordi
de/Punish har en anden mening.

De to personer du omtaler skriver jo netop
> deres mening, de har ovenikøbet deres navn med, det er da mere end man kan
> sige om den, ( tror jeg ) meget unge mand som kalder sig Punish.

Jeg er ærlig talt fuldstændig ligeglad at Punish har valgt at være
anonym og jeg går ikke og gætter på folks alder. Det synes jeg ikke
har noget med sagen at gøre. Mener du da at man ikke har ret til at
skrive sin mening -om emnet hund og kat- hvis man ikke er ret gammel?

Mvh

Mette, som håber at det er tydeligt nu, at jeg mener, at alle har ret
til at skrive hvad de vil om hund og kat, men de mange indlæg med
personlige holdninger til Punish enten skal mailes til hinanden privat
eller til mudderkastgruppen. Derfor over and out herfra, og lad os i
stedet for få en debat om det nyhedsgruppen er skabt til.

Fra : Pwh

Dato : 14-09-03 19:12

Mette N. Sørensen wrote:

> [...]
> eller til mudderkastgruppen. Derfor over and out herfra, og lad os i
> stedet for få en debat om det nyhedsgruppen er skabt til.

Kloge ord.

/Jens

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 14-09-03 22:51

> [...]
> eller til mudderkastgruppen. Derfor over and out herfra, og lad os i
> stedet for få en debat om det nyhedsgruppen er skabt til.

Spot on Mette, meget kloge ord. Kan ikke være mere enig.

Mvh
Søren B Rasmussen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 14:41

On Fri, 12 Sep 2003 14:32:31 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrotd:

>HVAD??? JEG KAN IKKE HØRE HVAD DU SIGER PUPSE!!

LOL,,,,,,,,,,,nu må jeg holde fast i bordet for ikke at falde ned af
grin her

Fra : Pwh

Dato : 12-09-03 13:43

> ,,,,LOL,,,,LOL ,,,går du helt amok nu ? tror du ikke at i kattefolk
> hidser jer lidt for hurtigt op ?

Jeg holder lige meget af katte som af hunde, hvad hører jeg så til,
kattefolket eller hundefolket eller noget helt tredje.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 14:41

On Fri, 12 Sep 2003 14:43:05 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrotd:

>Jeg holder lige meget af katte som af hunde, hvad hører jeg så til,
>kattefolket eller hundefolket eller noget helt tredje.
>
>/Jens

,,du er klart et hundemenneske ! for du hidser dig ikke sådan op hver
andet øjeblik har jeg lagt mærke til

Fra : Pwh

Dato : 12-09-03 15:48

> [...]
> <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrotd:

> ,,du er klart et hundemenneske ! for du hidser dig ikke sådan op hver

Thanx, der skal nu også mere end en smule uenighed til at bringe
mit p.. i kog. I virkeligheden er du garateret en rigtig 'skabskatteelsker'
der er medlem af kattens værn og støtter Ingers kattehjem med frivilligt arbejde ;)
Spring nu bare ud Punish, du er blandt venner og ligesindede

Men på en måde har du ret, hvis jeg gør det op i timer jeg bruger på henholdsvis
kat og hund er det klart Tyson der kommer ind på en førsteplads.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 18:46

On Fri, 12 Sep 2003 16:47:46 +0200, "Pwh"
> [...]

>Men på en måde har du ret, hvis jeg gør det op i timer jeg bruger på henholdsvis
>kat og hund er det klart Tyson der kommer ind på en førsteplads.

,,,ja jeg tror sagtens at man kan sige at der er en forskel i sind og
temperment hos katte og hundemennesker, de _rigtige_ hundemennesker er
mere afslappede og tager tingene mere roligt, det er så bare min
mening

Pssssst har du opskrifter på kradsebræder der er nemme at bygge ?

Fra : Pwh

Dato : 12-09-03 18:58

> [...]
> mening
>

> Pssssst har du opskrifter på kradsebræder der er nemme at bygge ?

Næ, min kat bruger træerne ude i haven så den slags har jeg aldrig lavet.

/Jens

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-09-03 19:01

¨Du hører til de personlighedsspaltede, hihi

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pwh

Dato : 12-09-03 19:26

Nina El Falaki wrote:
> ¨Du hører til de personlighedsspaltede, hihi

Sjovt du siger det, det har jeg tit skændtes med mig selv om

/Jens

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-09-03 18:52

> ,,,,,Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre at have hund og kat
> sammen ! Men _generelt_ kan de ikke lide hinanden da de har
> forskelligt kropssprog ! Det ved alle da.

Det er nu ikke så forskelligt endda, og de lærer hurtigt hinandens sprog at
kende. Især er katte gode til at lære "fremmedsprog"

> [...]
> for katte har meget svage knogler og knækker meget nemt, så det er
> lidt hasarspil at have de to sammen, men det må folk jo selv om !

Også i dette tilfælde skal man kunne stole på hunden. Helst uden man behøver
at lære den det.

Nina, der har haft hund som killingepasser, morkat havde nemlig mere tillid
til ham som babysitter end til mig

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Raptor36

Dato : 12-09-03 20:46

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> kende. Især er katte gode til at lære "fremmedsprog"

---snip---

siger du hermed at hunde er uintelligente

som min ser ud engang i mellem kunne man godt formode det

Brian C.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-09-03 22:54

Nej ikke uintelligente, men sprogligt og hukommelsesmæssigt er katte hunden
overlegen

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-09-03 23:01

On Fri, 12 Sep 2003 23:53:49 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

>Nej ikke uintelligente, men sprogligt og hukommelsesmæssigt er katte hunden
>overlegen

,,,,katten er ikke hunden overlegen på nogen som helst måde ! jeg
kunne give masser af eksempler men gidder ikke for så er der nok bare
nogen der hidser sig op igen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-09-03 23:29

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse news:pcg4mvs4dduhrh781eqpqbc19ffd7msf87@4ax.com...
> [...]
>

> ,,,,katten er ikke hunden overlegen på nogen som helst måde ! jeg
> kunne give masser af eksempler men gidder ikke for så er der nok bare

Nu er du jo ikke just kendt for at holde dig tilbage,
så jeg synes da, du skulle komme frem med de eksempler, du har!
Man kan så undre sig over, hvor du har dem fra,når du utallige gange har fortalt,
at du ikke bryder dig om katte og ikke vil beskæftige dig med dem!

Så kom nu, frem med de beviser, som du jo har utallige af.
Del dog din viden med os andre, overbevis os om,
at der er hold i dine påstande!

Men mon ikke du bare kører frem med den sædvanlige remse
"I er så væmmelige allesammen og taler ned til mig og jeg kan ikke lide katte,
derfor er de dumme, for når jeg ikke kan lide dem, så er de ikke klogere end hunde
og så er jeg ligeglad med om det er videnskabeligt bevist, det tror jeg ikke på alligevel!"

Jeg venter spændt på dine guldkorn -
overrask os alle med veldokumenterede fakta - så vinder du måske en lille smule respekt!

Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 08:12

On Sat, 13 Sep 2003 00:28:59 +0200, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>
>Jeg venter spændt på dine guldkorn -
>overrask os alle med veldokumenterede fakta - så vinder du måske en lille smule respekt!

,,,,,Og vil du så påstå at du ikke allerede har hidset dig op ?
prøv lige at læs dit eget indlæg igen, og spørg så lige om det ikke er
provokerene og umodent skrevet ? Så hvis du vil have noget svar fra
mig må du prøve at tale pænt ! Det hele ville være nemmere hvis jer
kattefolk kunne lade være med at hidse jer op over det mindste .

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-09-03 08:33

> [...]
> mig må du prøve at tale pænt ! Det hele ville være nemmere hvis jer
> kattefolk kunne lade være med at hidse jer op over det mindste .

Jeg stillede dig såmænd bare et simpelt spørgsmål, men som forventet gider du ikke svare!
Og hvorfor er det nu lige, at alle skal tale pænt til dig, synes du selv, du taler pænt til andre??
Altså, indtil du kommer med dine beviser, så vil jeg tro på de videnskabelige undersøgelser, der siger, at katte
på en del områder er hunden overlegen!

Dermed siger jeg ikke, at hunde er dumme, for det mener jeg ikke og på flere områder er de da skrappere end katte!
Bare fordi jeg foretrækker katte frem for hunde, så lukker jeg altså ikke øjnene for kendsgerninger - og det burde du heller ikke!

Eva

Fra : Pwh

Dato : 13-09-03 09:36

> [...]
>

> ,,,,katten er ikke hunden overlegen på nogen som helst måde ! jeg
> kunne give masser af eksempler men gidder ikke for så er der nok bare

Det passer ikke, min kat er meget bedre til at klatre i træer end hunde ;)

/Jens

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-09-03 17:19

Hej Bjarke

Nu tager du fejl, ved laboratorieforsøg har man bevist, at katte husker selv
komplicerede "tankegange" meget bedre end hunde, ja selv bedre end
resusaber.

Mine katte har altid været meget hurtigere til at lære hundesprog end
hundene har været til at lære kattesprog.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pwh

Dato : 14-09-03 19:14

Nina El Falaki wrote:

> Mine katte har altid været meget hurtigere til at lære hundesprog end
> hundene har været til at lære kattesprog.

Vi andre kan så håbe på at du hurtigt lærer at quote korrekt ;)

/Jens

Fra : Raptor

Dato : 14-09-03 21:25

> [...]
>
> Mine katte har altid været meget hurtigere til at lære hundesprog end
> hundene har været til at lære kattesprog.

det må lyde sjovt

Brian

Fra : Pwh

Dato : 15-09-03 18:38

Raptor wrote:
> "Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse

> det må lyde sjovt
>
> Brian

LOL jeg vil straks lærer min fede kat at sige VUF

/Jens

Fra : Raptor

Dato : 15-09-03 19:48

> LOL jeg vil straks lærer min fede kat at sige VUF
>
> /Jens

Min hund hund siger noget der minder om miauv, godt med en noget udpræget
"hundsk" accent

Brian

Fra : Pwh

Dato : 15-09-03 20:57

Raptor wrote:

> Min hund hund siger noget der minder om miauv, godt med en noget
> udpræget "hundsk" accent
>
> Brian

Det kan jo værer at han er blevet krydset med en kat i tidernes morgen ;)
Tyson har faktisk prøvet på at kravle på naboens underlige hundeglade kat,
det så ret komisk ud men hvis man ikke er så nøjeregnene får man
jo også mere på den du... ;)

/Jens

Fra : Raptor

Dato : 15-09-03 21:17

">
> [...]
> Tyson har faktisk prøvet på at kravle på naboens underlige hundeglade kat,
> det så ret komisk ud men hvis man ikke er så nøjeregnene får man

ka da godt være du har ret, han er meget adræt af sådan en stor hund at være

han er også meget glad for katte, og deres mad, og nej han spiser ikke
katte))

og dog... For han er faktisk bange for små gnavere
specielt rotter, ikke fordi han har oplevet noget ubehageligt med disse

Brian

Fra : Battlefield´s

Dato : 13-09-03 11:32

> Nej ikke uintelligente, men sprogligt og hukommelsesmæssigt er katte
hunden
> overlegen

Hej Nina
Deri er jeg ikke enig. Jeg har 10 siamesere, der jo normalt bliver betragtet
som meget intelligente, men med hensyn til hukommelse, mener jeg nu vore
Labradors til hver en tid er kattene overlegne. På prøver skal hundene huske
og fastholde en markering i lang tid, selvom andre hunde arbejder i samme
område. En god Retriever kan huske op til 5-6 markeringer. Og dette er ikke
noget tillært, faktisk kan forkert træning ødelægge denne medfødte evne.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-09-03 13:32

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3f62f2e3$0$17079$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> [...]
> noget tillært, faktisk kan forkert træning ødelægge denne medfødte evne.

Hej Vibeke

Jeg stiller ikke dette spørgsmål for at være provokerende på nogen måde.
Men hvordan kan du vide, at kattene ikke ville kunne huske ligeså mange,
eller måske flere markeringer,som hundene?

Jeg har engang læst, at man testede katte og hunde i en labyrint, hvor der lå foder for enden.
Det viste sig, at kattene kunne huske vejen flere måneder efter - hvor hundene havde glemt den!
Det er ikke et forsøg på at forherlige katte på hundes bekostning, for efter min mening har begge
dyrearter deres kvaliteter- på nogle områder er katte bedst og på andre er
hundene overlegne - f.eks. hvad angår lugtesans!

mvh Eva

Fra : Battlefield´s

Dato : 13-09-03 15:16

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

<Men hvordan kan du vide, at kattene ikke ville kunne huske ligeså mange,
<eller måske flere markeringer,som hundene?

Hej Eva
Jo, det kan jeg faktisk godt sige. Siamesere er ret gode til at apportere,
så det leger vi ofte med dem, men huske mere end en enkelt har jeg aldrig
oplevet at de kan.

[...]

Ganske rigtigt, men jeg tror nu også det kommer lidt an på racen, f.eks. har
Mynder ikke så god lugtesans som en Blodhund, derimod er deres syn meget
bedre end de fleste andre racers.
Måske har kattene også sådanne forskelle, nok ikke helt så udpræget da ingen
af dem jo er avlet henimod et bestemt brugsformål.

Hilsen Vibeke

---

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-09-03 16:56

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3f632768$0$7255$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> så det leger vi ofte med dem, men huske mere end en enkelt har jeg aldrig

Hej Vibeke

Tak for svaret - du har erfaring med både hunde og katte, så selvfølgelig godtager jeg det!

> [...]

> Måske har kattene også sådanne forskelle, nok ikke helt så udpræget da ingen
> af dem jo er avlet henimod et bestemt brugsformål.

Jeg ved ikke, om det var specielle racer, der deltog i det forsøg, jeg omtalte!

Men i følge eksperter er der jo stor forskel på hundes intilligens - og det er der da sikkert også på kattes!

mvh Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 17:12

On Sat, 13 Sep 2003 17:55:37 +0200, "Eva Schmidt"
> [...]

>Men i følge eksperter er der jo stor forskel på hundes intilligens - og det er der da sikkert også på kattes!

,,Ja hvad ved du så lige om forsøget andet end at det er noget du har
hørt i billedbladet engang at katte er kloge ? og det er ikke nemt
at diskutere intelligens hverken hos hunde katte eller mennesker, for
der er mange forskellige former for intelligens, men set ud fra et
menneskesyn er hunden langt højere respekteret og langt mere
intelligen end kattene.

Det er muligt at nogle syntes at katte er utroligt søde, og dem om
det, men der er jo også nogle der er vilde med rotter og slanger, det
må man helt selv om, men fordi man er glad for sin slange eller kat så
er det altså ikke ensbetydende med at den er skide klog vel

Hunde bliver brugt som

: narkohunde, jagthunde, vagthunde, sporhunde, redningshunde, terapihunde, førehunde, politihunde, osv osv

Hvad kan man bruge en kat til ?? andet end at den kan rende rundt og
ridse fremmede menneskers biler , og pine og plage mus tage
fugle,pisse så det stinker af H til, og ellers være til gene for alt
andet end den selv og dens ejer som syntes at den er så nusersød, når
den kommer hjem fra sin hærgen af andre folks biler osv Hvad er det så
lige at den kan bruges til ? en der ikke kan bruges til noget , er det
en man kalder intelligen ?

Hvorfor tror du at det er lovligt at køre en kat over med bilen, men
_ulovligt_ at køre en hund over ?

Og prøv nu at lade være med at hidse jer for meget op jer
katteelskere, der skal jo være plads til os alle ikke ! også os som
ikke kan fordrage katte og ser dem som skadedyr, der alle burde holdes
indedøre eller kun befinde sig ude på landet .

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-09-03 17:28

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse > If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
> If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
> What one fears, one destroys
>
> CHIEF DAN GEORGE

Punish, jeg gider faktisk ikke kommentere dit indlæg, for det beviser bare endnu engang, hvilket ynkeligt og føleseskoldt individ, du er!

Men kunne du ikke godt få en eller anden til at oversætte de linier, af chief Dan George, som du så ivrigt anvender!
De står nemlig direkte i modsætning til alt det, du står for!
Jeg tror, høvdingen ville være mere end ked af, at hans kloge ord bliver brugt af en, der ikke evner at holde af og sætte sig i andres sted!

Eva

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-09-03 17:44

Eva skrev
<Jeg tror, høvdingen ville være mere end ked af, at hans kloge ord bliver
brugt af en, der ikke evner at holde af og sætte sig i andres sted!>

Ja den stakkels mand, der sort og hvid, sur og sød,
lille og stor, tør og våd, Punish og Dan George, trist
af et fint menneskes kloge ord bliver "misbrugt" af en
der står for det diamentralt modsatte.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 18:55

On Sat, 13 Sep 2003 18:43:37 +0200, "Marianne Hellemose"
> [...]

>lille og stor, tør og våd, Punish og Dan George, trist
>af et fint menneskes kloge ord bliver "misbrugt" af en

,jaja jeg havde nu heller ikke regnet med at i ville kunne klare at
høre mit svar om kattene de bliver ikke brugt til noget som helst
og er ikke hundene overlegne på nogen måde , og det er sådan set ikke
for at genere nogen at jeg siger det, men sådan er det nu bare, vi er
mange der anser dem som skadedyr. Og hvis i vil gøre noget ved det så
kan i jo starte med at lade være med at lade dem avle i ny og næ og
bare lade dem rende rundt overalt i byerne, så kunne det være at folk
ville få et lidt bedre indtryk af kattene, i laver intet om ved at
svine mig til.

Og på høvdingens tid tror jeg ikke at det væltede rundt med katte der
pissede overalt og ridsede deres totempæle vel så hans vise ord
har aldrig været meningen at blive brugt om den overbefolkning af
katte der findes den dag i dag ! Alting var anderledes dengang, så jeg
mener at det er direkte misbrug at prøve at anvende hans vise ord om
dagens katte.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-09-03 19:55

Punish skrev
<Alting var anderledes dengang>

*GG* Dengang..........Chief Dan George døde i
1981 ikke 1881

udrag fra en af hans bøger:
"I lived in brotherhood of all beings"

"When I pray, I pray for all living things.
When I thank, I thank for everything."

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-09-03 20:39

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3f636811$0$32449$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> www.hellemose.dk
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Vi må nok konstantere, at det ikke kun er katte, Punish ikke ved noget om! *GG*

Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 20:55

On Sat, 13 Sep 2003 21:39:13 +0200, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrotd:

>Vi må nok konstantere, at det ikke kun er katte, Punish ikke ved noget om! *GG*
>
>Eva

,,jeg ved skam masser om katte, men i kan jo ikke tåle at høre det
Katte er beregnet til at have på en gård hvor de gør nytte ved at
fange mus. Og de er ikke beregnet til at folk i lejligheder kan have
lidt selskab når de har lyst, og så ellers resten af tiden bare lukke
katten ud til gene for alle andre.

Jeg vil faktisk mene at det er synd for en kat at have den i en
lejlighed, men det er samtidig uansvarligt at lukke den ud når man bor
midt i Kbh eller andre store byer, så derfor mener jeg ikke at katte
har noget at gøre i store byer, men hører til på landet hvor de kan
have et godt liv, og samtidig være til nytte, for landmanden, eller
hvem der nu bor derude.

Der er alt for mange forkælede pigebørn der anskaffer sig katte fordi
de er åh så søde som killinger, og så lader de dem bare rende rundt og
kneppe til højre og venstre og så er det at de er blevet til et
skadedyr, og det er faktisk synd for kattene , for de ville jo ikke
genere nogen hvis de boede de rigtige steder.

Fra : Pwh

Dato : 13-09-03 21:37

> [...]
> har noget at gøre i store byer, men hører til på landet hvor de kan
> have et godt liv, og samtidig være til nytte, for landmanden, eller

Jeg er faktisk enig med dig et stykke hen af vejen, jeg mener også at det er
synd for en kat at blive spærret inde i en lejlighed eller et bur.
Og render den frit en trafikeret sted er der en stor chanche for at den
bliver dræbt i trafikken. Katte vil absolut trives bedst ude på landet.

> [...]
> skadedyr, og det er faktisk synd for kattene , for de ville jo ikke
> genere nogen hvis de boede de rigtige steder.

Man må så håbe at de fleste katteejere er så ansvarlige at kastrerer
deres kat, det har jeg selv fået gjort (altså katten, ikke mig)
Jeg fik forøvrigt selv min egen kat som 1/2 år gammel fra en ung pige
der pludselig syntes at han ikke var så killingenuttet mere.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 14-09-03 09:56

On Sat, 13 Sep 2003 21:54:54 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

> [...]
>har noget at gøre i store byer, men hører til på landet hvor de kan
>have et godt liv, og samtidig være til nytte, for landmanden, eller

Vi kan da godt være enige et stykke ad vejen, men hvordan adskiller
det sig fra en hund?
Er det ikke synd at have en hund i en lille lejlighed eller at lukke
den ud, så den selv kan løbe rundt på gader og stræder?
Og hvad kan hunden så bruges til i byen?

> [...]
>skadedyr, og det er faktisk synd for kattene , for de ville jo ikke
>genere nogen hvis de boede de rigtige steder.

Hunde er altså også noget så nuttede som hvalpe, men når de så bliver
nogle store skrumler, så gider folk dem ikke mere. Bare tag en tur
rundt på internaterne, så vil du se hvad jeg mener. Der er også alt
for mange mennesker der anskaffer sig en hund, som de slet ikke kan
styre, men som de benytter som potensforlænger. Jeg kan ikke se, at
det gør forskellen så stor mellem hunde- og kattehold.
Een fordel kan jeg sog se ved at have kat fremfor hund. Hvis du er på
arbejde i 8-10 timer så kan katten besørge på sin bakke, mens hunden
er nødt til at gøre det på gulvet, hvis ikke den kan holde sig. Jeg
ved at nogle mennesker har trænet små hunde til at benytte en
kattebakke, men det hører vist til sjældenhederne.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-09-03 11:21

On Sun, 14 Sep 2003 10:55:42 +0200, Leyna <webmaster@big-girls.dk>
wrotd:

> [...]
>den ud, så den selv kan løbe rundt på gader og stræder?
>Og hvad kan hunden så bruges til i byen?

,hunden er jo langt mere social og sætter stor pris på gåture i snor
og ture i en park hvor den kan lege, selvfølgelig lukker man den ikke
bare ud ! det er vist kun folk med katte der gør den slags.

> [...]
>styre, men som de benytter som potensforlænger. Jeg kan ikke se, at
>det gør forskellen så stor mellem hunde- og kattehold.

,,,jo for hundene bliver trods alt ikke bare lukket ude og glemt når
folk ikke gidder at have dme mere, de bliver ligesom nød til at
forholde sig til det på en anden måde, katteejerne siger bare katten
stak af ? og det var så det.

> [...]
>ved at nogle mennesker har trænet små hunde til at benytte en
>kattebakke, men det hører vist til sjældenhederne.

,,,,jammen hvis man er på arbejde i 10timer så burde man måske ikke
have hund , så det kan ikke sammenlignes mener jeg ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-03 13:47

> [...]
> og ture i en park hvor den kan lege, selvfølgelig lukker man den ikke
> bare ud ! det er vist kun folk med katte der gør den slags.

Det er nu ikke helt rigtigt. Jeg har mødt flere hunde, som var ude, at lufte
sig selv på egen hånd.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-09-03 14:01

On Sun, 14 Sep 2003 14:47:05 +0200, "Buffy" <tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrotd:

>Det er nu ikke helt rigtigt. Jeg har mødt flere hunde, som var ude, at lufte
>sig selv på egen hånd.
>

>Mvh. www.tjekmig.dk

,,,,ja men vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er særlig
normalt, ligesom det er meget normalt at kattene bare render rundt
alle steder.

Fra : Pwh

Dato : 14-09-03 19:22

> ,,,,jammen hvis man er på arbejde i 10timer så burde man måske ikke
> have hund , så det kan ikke sammenlignes mener jeg ikke.

Jeg går da på arbejde 10-11 timer om dagen 3 dage om ugen og har så weekend,
og det fungerer Tyson da fint med. Han har så også en hundelem ud til 150kvm forhave
så han kan komme af med det han evnt skal af med.
Indtil han var ca 10mdr tog jeg hjem midt på dagen og var sammen med ham 1 time.
Men nu klarer han fint at værer alene 11 1/2 time når jeg er på arbejde,
han har så fordelen af at jeg i 4 dage har rigtig god tid til ham.

/Jens

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-09-03 17:49

> On Sat, 13 Sep 2003 21:39:13 +0200, >
> ,,jeg ved skam masser om katte,

Jamen hvorfor giver du så ikke udtryk for det?

> men i kan jo ikke tåle at høre det

Ok jo, hvis det du skrev var udtryk vor viden.

> Katte er beregnet til at have på en gård hvor de gør nytte ved at
> fange mus.

Katte er beregnet til at leve i naturen (ikke på en gård) i subtroperne, og
ja deres naturlige føde er små gnavere.

> Og de er ikke beregnet til at folk i lejligheder kan have
> lidt selskab når de har lyst, og så ellers resten af tiden bare lukke
> katten ud til gene for alle andre.

Jeg lukker aldrig mine katte ud, kun på den indhegnede altan. Katte er
heldigvis de fødte livsnydere, så bare man sørger for mad, vand og at de får
afløb for instinkterne, så nyder de livet

> [...]
> skadedyr, og det er faktisk synd for kattene , for de ville jo ikke
> genere nogen hvis de boede de rigtige steder.

Rigtigt fordi katte ikke behøver at koste noget anskaffer alt for mange dem
pr. impuls, og ikke kun forkælede pigebørn, også familier gør det, bare tænk
på de forladte sommerhuskatte. Det du beskriver er et typiskt uansvarligt
kattehold.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-09-03 21:55

Eva skrev
<Vi må nok konstantere, at det ikke kun er katte, Punish ikke ved noget om!
*GG*>

Yeps..............jeg har strømper med højere IQ

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 20:44

On Sat, 13 Sep 2003 20:54:52 +0200, "Marianne Hellemose"
> [...]

>udrag fra en af hans bøger:
>"I lived in brotherhood of all beings"
>
>"When I pray, I pray for all living things.

,,Nå jaja men hvem siger at der ikke også har været en Chief Dan
George der levede i 1881 og hvis 1981-Chief Dan George boede et
sted hvor der er lige så mange katte som der er i København, tvivler
jeg på at han har bedt for dem, efter at de har ridset hans bil og
pisset overalt i hans have

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-09-03 21:31

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse news:ljs6mv02bnrqpjejhvgd2omg9215j43j61@4ax.com...
> [...]
> sted hvor der er lige så mange katte som der er i København, tvivler
> jeg på at han har bedt for dem, efter at de har ridset hans bil og

Øh, Punish, hvad gør din hund, når den skal af med en tår???
Har du en spand med, den tisser i, eller???
Jeg har set hanhunde, der pisser op ad alting, og det synes jeg da ikke er særlig lækkert!

Nå, jeg troede ikke, det skulle ske, men jeg vil faktisk give dig ret i noget!!!!!!

Katte skal ikke rende rundt og genere deres omgivelser!

Men, det er altså ikke synd at have kat i en lejlighed, de trives ganske udmærket!
Det udsagn tyder nu på, at du ikke ved så meget om katte, som du tror.
Og før du ryger i luften igen, så er det ikke ondt ment - jeg sætter mig da heller ikke ind i ting, der ikke har min iinteresse!

Katte på landet har det faktisk ikke altid for godt - de får i mange tilfælde lov at yngle uhæmmet, får ikke ordentligt foder og bliver ikke behandlet, hvis de bliver syge!

Så skrev du i øvrigt på et tidspunkt, at folk, der holder katte, gør det fordi de ikke gider have en hund, der skal gås tur med i alt slags vejr!

Og ved du hvad, det har du faktisk også til dels ret i for mit vedkommende!
Men er det ikke bedre, at jeg erkender, at jeg ikke har lyst til at opfylde de krav, en hund stiller, end at have en hund, der kommer på gaden 5 minutter 3 gange om
dagen?

At jeg så også har katte, fordi jeg foretrækker dem, fremfor hunde, er en anden sag!

Der er dyr, der passer til forskellige mennesker og man må acceptere, at vi ikke alle har samme smag!

Men jeg tror nu stadig, at indianerhøvdingen mente ALLE dyr - uanset hvornår han levede !!
Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-09-03 21:43

>Øh, Punish, hvad gør din hund, når den skal af med en tår???
>Har du en spand med, den tisser i, eller???
>Jeg har set hanhunde, der pisser op ad alting, og det synes jeg da ikke er særlig lækkert!

,,,,,,det stinker da ikke som kattepis !

> [...]
>
>Katte på landet har det faktisk ikke altid for godt - de får i mange tilfælde lov at yngle uhæmmet, får ikke ordentligt foder og bliver ikke behandlet, hvis de bliver syge!

,,,,,,,,,,men de lever da som det rovdyr det nu engang er ! og får et
liv uden at blive kørt over hvert andet øjeblik og lærer at klare sig
selv osv

> [...]
>Men er det ikke bedre, at jeg erkender, at jeg ikke har lyst til at opfylde de krav, en hund stiller, end at have en hund, der kommer på gaden 5 minutter 3 gange om

,,,jo sådan kan man også se på det

>At jeg så også har katte, fordi jeg foretrækker dem, fremfor hunde, er en anden sag!
>
>Der er dyr, der passer til forskellige mennesker og man må acceptere, at vi ikke alle har samme smag!

,,,,,,,,,,jammen det aksepterer jeg da også men de burde bare være på
landet efter min mening stadig hvis du selv var en kat hvad ville
du så vælge at være i en lejlighed eller at være på landet hvor du kan
alt ?

>Men jeg tror nu stadig, at indianerhøvdingen mente ALLE dyr - uanset hvornår han levede !!
>Eva

,,,,,,,,,,,ja hvis han boede på en gård jeg er ikke sikker på at
han holdt vildt meget af skadedyr, for sådan nogle er der vel i alle
menneskers liv eller hvad ? kender du ikke nogen dyr du ikke bryder
dig om ?

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-09-03 22:09

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse news:kuv6mvsa8am46urk7d63vv13p47v9es4ll@4ax.com...

> ,,,,,,,,,,men de lever da som det rovdyr det nu engang er ! og får et
> liv uden at blive kørt over hvert andet øjeblik og lærer at klare sig
> selv osv

Katte på landet bliver faktisk også kørt over!

Og katte skal ikke "klare sig selv" - de skal være husdyr og passes - akkurat ligesom hunde!

> [...]
> landet efter min mening stadig hvis du selv var en kat hvad ville
> du så vælge at være i en lejlighed eller at være på landet hvor du kan

Ja, det kan jeg jo ikke svare på, da jeg ikke er en kat!

Jeg kan bare konstatere, at mine 3 lejlighedskatte trives ganske fint!

Har du så tænkt på, at hunde måske også ville trives bedre på landet end i storbyen med larm og bilos??

jeg er ikke sikker på at
> han holdt vildt meget af skadedyr, for sådan nogle er der vel i alle
> menneskers liv eller hvad ? kender du ikke nogen dyr du ikke bryder
> dig om ?

Det må du så tro på eller lade være - men nej, der er ingen dyr, jeg kan sige, jeg ligefrem ikke kan fordrage

Selvfølgelig er der nogen, jeg holdder mere af end andre, det er klart - men hade noget dyr, det gør jeg ikke!

Heller ikke edderkopper og slanger, som vel er de dyr, der ellers vækker størst afsky!

Eva

Fra : Leyna

Dato : 14-09-03 10:02

On Sat, 13 Sep 2003 22:30:50 +0200, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Katte på landet har det faktisk ikke altid for godt - de får i mange tilfælde lov at yngle uhæmmet, får ikke ordentligt foder og bliver ikke behandlet, hvis de bliver syge!

Her må jeg så til dels give dig ret, men også lige indsparke at jeg da
bor på landet med to hunde og to katte. Begge katte er neutraliserede,
bliver vaccineret årligt og får kvalitetsfoder hver evigt eneste dag.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-09-03 16:51

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hejsa Leyna

Jeg er ikke i tvivl om, at dine dyr har det som blommen i et æg, så jeg håber da ikke, du føler dig ramt!

Men det er bare forkert at påstå, at fordi katten bor på landet, så er den glad og lykkelig, for sådan er virkeligheden jo desværre ikke!

Har selv kommet meget på en gård, hvor der bestemt ikke blev gjort noget ud af kattene.
De skulle selv fange deres føde, for hvis de blev fodret, så fangede de ikke mus!
Og blev de syge, ja så enten kom de sig eller også døde de..Katte var der jo ikke mangel på, for neutraliserede blev de selvfølgelig heller ikke!

Dette er godtnok nogle år siden, men mon ikke mange gårdkatte stadig lever på samme måde?

Sammenlignet med det, vil jeg til enhver tid påstå, at indekatte i en lejlighed er bedre stillet!

mvh Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-09-03 19:04

On Sun, 14 Sep 2003 17:50:58 +0200, "Eva Schmidt"
> [...]

>Sammenlignet med det, vil jeg til enhver tid påstå, at indekatte i en lejlighed er bedre stillet!

,ja man kan altid finde noget at sammenligne med så det man gør lyder
godt men folk på landet er altså også glade for deres katte og går
til dyrlægen med dem hvis de fejler noget, og jeg tror at de katte der
lever derude har det bedre end dem i lejligheder generelt.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-09-03 19:25

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse > ,ja man kan altid finde noget at sammenligne med så det man gør lyder
> godt men folk på landet er altså også glade for deres katte og går
> til dyrlægen med dem hvis de fejler noget, og jeg tror at de katte der
> lever derude har det bedre end dem i lejligheder generelt.

Jeg har da på intet tidspunkt påstået, at ALLE katte, der lever på landet, ikke har det godt, har jeg???
Da jeg formoder, at du aldrig har haft kat, hverken i lejlighed eller andre steder, så synes jeg ikke, du kan fastslå, at det nærmest er dyrplageri at have katte i lejlighed!
Det er det ikke!!!!
Tror du ikke, at jeg - og andre der har lejlighedskatte, ville kunne mærke og se på vores katte, hvis de havde det dårligt og ikke trivedes?

Nøjagtig ligesom jeg er sikker på, at du ville kunne se og mærke på din hund, hvis den ikke havde det rigtig godt!

Men, hvis det nu er så dårligt at have kat i en lejlighed, hvorfor er det så OK med en hund?

Eva

Fra : Leyna

Dato : 14-09-03 19:46

On Sun, 14 Sep 2003 17:50:58 +0200, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Dette er godtnok nogle år siden, men mon ikke mange gårdkatte stadig lever på samme måde?

Jo desværre.

>Sammenlignet med det, vil jeg til enhver tid påstå, at indekatte i en lejlighed er bedre stillet!

Det er vi fuldstændigt enige om.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : dpl

Dato : 14-09-03 16:49

Marianne Hellemose wrote:

> Punish skrev
> <Alting var anderledes dengang>
>

> *GG* Dengang..........Chief Dan George døde i
> 1981 ikke 1881

HAHAHAHA..... I rest my case!
Dorthe

Fra : Raptor36

Dato : 13-09-03 18:06

> [...]
> må man helt selv om, men fordi man er glad for sin slange eller kat så
> er det altså ikke ensbetydende med at den er skide klog vel

Tjah jeg mener nu at en slange er klog, for når den har spist sover den,
hvis det da ikke lige er parringstid. ;oD
lidt af et drømmeliv....

Brian C.

.....der både er til Hunde og slanger

Fra : Leyna

Dato : 14-09-03 09:24

On Sat, 13 Sep 2003 18:12:29 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<Nobody@home.com> wrote:

>,,Ja hvad ved du så lige om forsøget andet end at det er noget du har
>hørt i billedbladet engang at katte er kloge ?

Jeg synes at det er i orden at du ikke kan li' katte, men at mene at
katte-ejeres erfaringer udelukkende kommer fra den kulørte presse er
vist lidt hen i vejret...
Jeg kan heller ikke li' Bill Gates, men jeg _kan_ altså med nogen
rimelighed påstå at manden er dum!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-09-03 09:40

<Nobody@home.com> wrote:

>Hunde bliver brugt som
>
>: narkohunde, jagthunde, vagthunde, sporhunde, redningshunde, terapihunde, førehunde, politihunde, osv osv

Der findes rent faktisk også narko-katte, men det passer vel ikke lige
ind i DIN sammenhæng her, vel?

> [...]
>andet end den selv og dens ejer som syntes at den er så nusersød, når
>den kommer hjem fra sin hærgen af andre folks biler osv Hvad er det så

Vores hunde OG katte har altid SAMMEN holdt fremmede dyr væk fra vores
bolig. Fremmede hunde og katte fik aldrig adgang til vores bolig
medmindre VI gav lov, og i dag holder kattene så også mus, rotter og
muldvarpe væk.
Jeg er ked af at sige det, men mine hunde tager altså også fugle og
mus, hvis de kan slippe afsted med det, så dér er der vist ikke den
store forskel.
Og til din orientering, så bor jeg rent faktisk på landet!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-09-03 11:23

On Sun, 14 Sep 2003 10:39:48 +0200, Leyna <webmaster@big-girls.dk>
wrotd:

> [...]
>store forskel.
>Og til din orientering, så bor jeg rent faktisk på landet!

,,,,men det er vel ikke så tidt at hunde får fat i en fugl vel ?
de er nok ikke lige hurtige nok til det har du da en narkokat ?
det har jeg nu aldrig hørt om .

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-09-03 11:48

Punish skrev
<,,,,men det er vel ikke så tidt at hunde får fat i en fugl vel ? de er
nok ikke lige hurtige nok til det har du da en narkokat ? det har
jeg nu aldrig hørt om .>

Der kan vist skrives tykke bøger om det, du ikke har
hørt om, både når det gælder hunde og katte

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-09-03 12:08

On Sun, 14 Sep 2003 12:48:17 +0200, "Marianne Hellemose"
> [...]

>jeg nu aldrig hørt om .>
>
>Der kan vist skrives tykke bøger om det, du ikke har
>hørt om, både når det gælder hunde og katte

,ja sikkert hvis nogen gidder læse tykke bøger om narkokatte

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 14-09-03 23:02

terapihunde, førehunde, politihunde, osv osv

> ,,,,men det er vel ikke så tidt at hunde får fat i en fugl vel ?
> de er nok ikke lige hurtige nok til det har du da en narkokat ?
> det har jeg nu aldrig hørt om .

Min gamle springer morede sig med at fange solsorte unger hvert år *G*

Jeg har virkelig lyst til at skabe mig vildt og voldsomt.

Denne her NG er tilegnet til at man kan skrive om hunde. Ikke at inkarnerede
katteejere skriver i den, om hvor "smarte" deres katte er, og hvor overlegne
de er i forhold til hunde.

Vi skal stadig passe på der ikke kommer adm. på den gruppe, så tager det så
lang tid at få sine indlæg igennem til serveren

Narkokat !!!! *LOL*

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Ann K

Dato : 15-09-03 00:01

Hejsa.
Har hidtil blandet mig udenom denne mere eller mindre meningsløse
diskussion... Men så skrev Søren B Rasmussen:

> [...]
inkarnerede
katteejere skriver i den, om hvor "smarte" deres katte er, og hvor

<> Du har helt ret... men den diskussion startede Punish nu selv i en
anden tråd... ved at udstille sin komplette uvidenhed om det forhold de
fleste hunde og katte faktisk kan få til hinanden! eller blot sin
uvidenhed om katten som dyreart...

Jeg har intet imod at andre mennesker ikke bryder sig om de (kæle)dyr
jeg igennem tiderne har valgt at have i min husstand (min mor _afskyede_
både rotten og axoltlen )... men jeg har _meget_ imod at man, uden
noget egentlig kendskab, farer frem og udtaler sig så kategorisk og
bombastisk som visse har gjort i hele denne debat om katte og hunde!!!
Og jeg bliver faktisk irriteret, når jeg hele tiden skal være vidne til
at selv _meget_ sobre indlæg, skrevet af mennesker, der faktisk _ved_
noget om emnet (hvad enten det er lige dette om hund og kat eller andre
emner), bliver svinet til og latterliggjort

Punish kaster sig altid ud i et lidenskabeligt "forsvar" for
"kamphunderacerne"... når andre gør det samme, blot med katte skal de
nedgøres... hvori ligger forskellen????

Bemærk... det er _ikke_ det at manden ikke kan lide katte, der p** folk
af ( det kan Claus fx heller ikke), men det at han finder det nødvendigt
at blive ved med en diskussion, hvor argumentationen bliver mere og mere
ensformig - og svinsk i sproget

Punish er altid den første til at poste et væld af links, når det gælder
mere eller mindre "videnskabelige" facts om "kamphunde".... når han
tilsvarende får links eller andre informationer ang katte ( og deres
forhold til - eller sammenlignelighed med - hunde) vælger han at meddele
at det ikke interesserer ham :/ Og forstsætter så med sin
argumentationsform der bliver mere og mere provokerende!
Det er sq* (pardon my french) ikke særligt sagligt... og om ikke andet
så må og skal det da medføre en reaktion!!!

Samtidig må andre da kunne forstå (dette gælder mænd og
ikke-katteelskere!) at det er utroligt generende at man (dette gælder
kvinder og katteelskere) konstant får at vide at man enten er:
1 Alt for ung til at udtale sig om noget!
2 Har "det røde" og derfor ikke kan udtale sig om noget
3 Er præmenstruel og derfor ikke kan udtale sig om noget
4 Er i overgangsalderen og derfor ikke kan udtale sig om noget.
5 Er en snob og derfor ikke kan udtale sig om noget.
6 Har læst bøger om ulve og derfor ikke kan udtale sig om noget
7 Har læst bøger om hunde og derfor ikke kan udtale sig om noget
8 Har læst bøger om hundetræning og derfor ikke kan udtale sig om noget
9 Har brugt meget tid på at lære (i praksis) at omgås alle hunde - så
vidt muligt.... og derfor ikke kan udtale sig om noget
10 Ikke ved en hujende fis om "kamphunde"... trods at man enten selv har
hund af disse racer eller har virket som træner for folk med disse
racer... og derfor ikke kan udtale sig om noget
11 og sådan kunne jeg blive ved *suk*

Jeg ved skam godt at bemeldte Punish "kun" siger alle disse ting for at
være morsom... det påstår han ihvert fald selv!.... men jeg har
personligt efterhånden utroligt svært ved at se morskaben!!!

>Vi skal stadig passe på der ikke kommer adm. på den gruppe, så tager
det så
lang tid at få sine indlæg igennem til serveren

<> ville engang imellem ønske at der var en moderator... selv om det
ville "forsinke" debatten ville det også betyde at sagligheden var ok...

>Narkokat !!!! *LOL*

<> Har ikke ligefrem hørt om narkokatte... men katten Rusik har gjort
tjeneste hos de russiske toldmyndigheder...
Linket er til Punish' ( og bla også mit) forhadte Ekstrablad... men jeg
kan desværre ikke finde det oprindelige indlæg og link....

Mvh Ann - og hele Banden... 6 katte og 2 hunde

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-09-03 06:19

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse news:bk2rs3$5uk$1@sunsite.dk...
> [...]
> kan desværre ikke finde det oprindelige indlæg og link....

> Mvh Ann - og hele Banden... 6 katte og 2 hunde

Hej Ann

Normalt plejer jeg at klippe i indlæg, men dit er simpelthen så godt (og rigtigt) skrevet, at det ville være forkert i dette tilfælde!
Du har så evig ret i, hvad du skrev, kan kun give dig 100% ret!
Men fra anden side, skal du såmænd nok få at vide, at du er en hysterisk katteelskende kælling, der hidser dig op *GG*

mvh Eva

Fra : Mic

Dato : 15-09-03 07:17

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in message

> [...]
> kan desværre ikke finde det oprindelige indlæg og link....

> Mvh Ann - og hele Banden... 6 katte og 2 hunde

Nu kræver det jo nok ikke så store dressurkunskaber at få en kat til at
finde en død stinkende fisk LOL

Michael

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 15-09-03 06:20

Hej Kattefolk...

Som tidligere kattemenneske, kan jeg da lige indskyde, at visse katteracer
faktisk er avlet med bestemte forhold. For eksempel er abysinerkatte blevet
avlet til at skulle være jagtkatte, på samme måde som jagthunde, så der
findes faktisk et formål blandt mange kattes udseende..

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Pwh

Dato : 12-09-03 11:12

dpl wrote:
> [...]
> forfærdeligt det kan gå, når man døgnet rundt har hund og kat sammen.
> Tænk sig, man skulle næsten tro de kunne lide hinanden!

Herlige billeder, min favorit er hvor Skt. Bernhard hunden
ligger med poten oven på katten.
Jeg var desværre selv for 10 min siden for 3 sek for langsom
med digitalkameraet, ellers havde jeg fået et dejligt billede hvor
Tyson og missen lå og hyggede sig sammen.

/Jens

Fra : Michael Hjorth

Dato : 13-09-03 23:11

On Fri, 12 Sep 2003 10:13:08 +0200, dpl wrote:

> [...]
> forfærdeligt det kan gå, når man døgnet rundt har hund og kat sammen.
> Tænk sig, man skulle næsten tro de kunne lide hinanden!

Fine billeder

Jeg har også i flere år haft både hund og kat uden problemer. Jeg har for
tiden to ældre kastrerede hankatte på 8 og 11 år samt en Rhodesian
Ridgeback hvalp på 5 måneder. Det er gået rigtigt fint, det største
problem er at hunden har svært ved at forstå at kattene ikke vil lege og at man
ikke må spise kattemaden

Michael.

Fra : Raptor36

Dato : 13-09-03 23:38

"Michael Hjorth" <mhjorth1@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ridgeback hvalp på 5 måneder. Det er gået rigtigt fint, det største
> problem er at hunden har svært ved at forstå at kattene ikke vil lege og

kender det kun alt for godt.

jeg havde kat sammen med min hund, jeg havde to problemer med dette.

1. katten var altid våd i nakken, ikke efter bid el. lign. men fordi
vuffer altid skulle slikke og snaske den i nakken
2. en madskål hvor kattemaden på magisk vis forsvandt, selvom der ikke
var skyggen af en kat i nærheden

jeg tror det værste jeg til dags dato har oplevet mht. min hund Tjavs og kat
Laban
var da katten bare svansede ind foran hunden og stak hovedet ned i Tjavs
madskål. mens han var ved at spise. det gik meget stærkt. dog uden skræmmer
på andet end "stoltheden" hvis en kat har sådan noget.

katten blev simpelthen smidt om på ryggen og holdt nede et kort øjeblik,
ligesom for at fortælle, "der gik du over stregen makker"
ikke noget med at bide til, kun holde. Tjavs kunne så nemt som ingentig have
kækket ryggen på Katten hvis han ville, han er et stort Schæfer X.

Brian C.