West highland white terrie
Fra : knm

Dato : 12-09-03 06:00

Hej NG

Jeg har kikket lidt med på sidelinien et stykket tid, men nu har jeg et
spørgsmål

JEg har i øjeblikket et pappilion hund, men har totalt forelsket mig i en
west highlang white terrie.

Kan disse hunde enes med 2 små børn, (4 år og 7 mdr)

Er det kun muligt at købe dem i kenler, jeg synes nemlig det er lidge lovlig
meget at give 8-9000 kr for en hund der kun skal være famillie hund, altså
hverken avl eller udstilling...

Jeg håber der sidder nogle med svar...

På forhånd tak for hjælpen.

Karina

Fra : Robert Andersen

Dato : 12-09-03 08:32

> Er det kun muligt at købe dem i kenler, jeg synes nemlig det er lidge
lovlig
> meget at give 8-9000 kr for en hund der kun skal være famillie hund, altså
> hverken avl eller udstilling...

Der findes på sjælland to forskellige kenneler der ca. hver eller hver anden
måned kører til Tjekkiet, og henter en ordentlig bilfuld hvalpe, deriblandt
også Westier.
De sælger dem gennem den blå avis, for ca. 3500 stykket.
MEN du kan ikke se deres forældre, og derved danne dig et indtryk af
temperement, væremåde mm, ej heller har du den store garanti for hvor ægte
de er, sidst og ikke mindst, hvordan har de haft det i deres første levetid
?
Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en dansk privat oprætter, der findes
nogle der ikke er nød til at leve af det og derfor sælger deres hvalpe noget
billigere end kennelerne.

Ang. børn, så er vores søn på 1½ år og vores Westie på 6 mdr. de bedste
venner, de leger sammen og deler noget af legetøjet, og vores søn fodrer
hunden med sin egen mad engang imellem

/Robert

Fra : k.j.k

Dato : 13-09-03 08:45

"knm" skrev d. 12-09-03 06:00 dette indlæg :
> [...]
lovlig
> meget at give 8-9000 kr for en hund der kun skal være famillie hund,

Grunden til at nogle hunde er meget dyre, er fordi det koster mange
penge at opdrætte et kuld sunde og racerene hunde. Der er et regnestykke
for opdrættere der er meget nemt at forstå 1 hvalp = parringsgebyr 2
hvalp= dyrlægeregning 3 hvalp = stamtavler udstillingsgebyrer 4 hvalp=
foder og annoncer 5 hvalp = fortjeneste. Og hvem siger at hunden får 5
hvalpe. Og dertil kommer at det er et kæmpe arbejde at opdrætte fysisk
og mentalt sunde hvalpe. Og der er ingen opdrættere der kan leve af
det, det er en hobby. En westie koster ca. 1800 kr. om året at få
trimmet, det skal man også have med i sine overvejelser.
Men prøv at kigge på www.hunde-formidling.dk om der skulle være en
westie der søger et nyt hjem.
Hilsen Karin

http://www.kandu.dk/

Fra : Bettina

Dato : 29-09-03 17:42

Hej Karina

Jeg kopiere lige et indlæg herind, som jeg skrev til en anden, men det
er vist også aktuelt for dig.

"Pas på!
Med det mener jeg, at jeg har lært noget af at købe en westie til
4500kr hos Inge rahbek i Haslev.
Dyrlægeregningerne er løbet op på over 5000kr i hvert fald.
3 dage efter vi havde købt vores hund, måtte vi til dyrlægen med
hende, fordi hun havde diarre, med meget blod i, derudover
øjebetændelse, som først er gået væk 8 måneder efter vi fik hende, og
øremidder.
Du kan læse hele min historie hvis du søger herinde på "Inge Rahbek".

Der skal man hvert fald IKKE købe hund.
Jeg har måde kontakt med en hund, der er 3 måneder ældre, som også er
købt samme sted, og min hunds søster, og begge har/har også haft
sundhedsproblemer som er svære at komme af med.

Køb IKKE en westie bare fordi den er billig. Westier er så populære,
at der er nogle opdrættere, der bare opdrætter for at tjene penge, og
uden at tænke på deres helbred.

Så Pas på.

Hilsen Bettina"

Fra : knm

Dato : 29-09-03 21:36

> [...]
>
> Køb IKKE en westie bare fordi den er billig. Westier er så populære,
> at der er nogle opdrættere, der bare opdrætter for at tjene penge, og

Hej Bettina

Tak for svaret. Jeg har indtil videre sat det hele lidt i ro. Vi har, som
jeg før skrev, en papillon som er 7 år gammel, og jeg skal ikke have ny
hund, før den går bort, men jeg synes stadig det er en meget sød og lækker
hund og vil til den tid, kikke mig om, efter et godt sted at købe en...

Karina

Fra : x Vuf x

Dato : 29-09-03 22:42

Mon, 29 Sep 2003 22:36:02 +0200, knm wrote:

> [...]
>hund og vil til den tid, kikke mig om, efter et godt sted at købe en...

Ja undskyld jeg måske spørger dumt, men hvad er der i vejen
med din Papillon, siden du tænker på en anden race?

--
Mvh Sonja P. http://www.sonpet.dk sonpet@***pc.dk fjern de 3 *
-