Søges : web add
Fra : trine

Dato : 11-09-03 23:07

Er der nogen her som kender web add. på en opdrætter i nærheden af horsens
(dyrlægepar) som krydser langhårsracer? (Maincon og Norsk skovkat)

Fra : Helle

Dato : 12-09-03 17:44

"trine" <privatmails@privat.dk> wrote in message
> Er der nogen her som kender web add. på en opdrætter i nærheden af horsens
> (dyrlægepar) som krydser langhårsracer? (Maincon og Norsk skovkat)

Jeg tror det er www.garfild.dk du søger efter. De krydser i hvertfald disse
racer.

Mvh Helle

Fra : Margot

Dato : 12-09-03 20:29

Hej

Dem købte jeg en blandingskat af for et par år siden. Den havde både lopper,
orm og øremider da jeg fik den. Så god fornøjelse

Hilsen Margot

Fra : Flemming N.

Dato : 12-09-03 21:14

Nu har jeg kun haft misse pigen før og hende var der aldrig nogle
problemer med i den retning, men den lille nye Konk er altså ikke helt
renlig, hvad gør man ved det? nogle gange bruger den kassen, nogle
gange laver den andre steder Den virker ellers sund og rask og
skulle være tjekket i alle kanter før vi fik den. Jeg har prøvet med
et fingeraftryk klorin på kanten af kattebakken, det hjalp også men er
alligevel ikke helt nok. Er det fordi den er flyttet til en meget
større lejlighed end det lille rum hvor den var på kattehjemmet, er
det fordi vi bruger noget andet kattegrus? eller er der en helt anden
grund? den virker ellers meget glad for at værer her, og har både
ville lege stunder og mange hygge stunder hvor den ligger i arm *S*

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Kate

Dato : 14-09-03 08:59

Konkon er ikke så gammel vel? Kun de der 12-14 uger hvis jeg husker
ret?
Mit umiddelbare forslag ville være i en kortere periode at sætte bare
en enkelt bakke mere op et sted tættere på hvor hun oftest opholder
sig. Killinger har jo tit travl med at opdage verden og så tror jeg at
ligesom med børn så glemmer de nogle gange at de skal tisse og får
gjort det "i bukserne".
Og derudover ville jeg nok lie sætte hende derhen efter hun har sovet
og leget meget, for ligesom at minde hende om at bakken er der, ikke
tvinge hende, bare sætte hende derop og lade hende gå hvis hun vil.

Håber du kan bruge mine råd til noget.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Flemming N.

Dato : 14-09-03 09:19

Hej Kate,

Tak for rådene

> [...]
>ret? Mit umiddelbare forslag ville være i en kortere periode at sætte bare
>en enkelt bakke mere op et sted tættere på hvor hun oftest opholder

Det har jeg alerede gjort jeg ved ikke om det kommer til at virke
for hun har flerer gange tisset meget tæt ved bakken. Men i det
mindste er der ingen tvivl om at hun ved hvad bakken bruges til, så
jeg håber at det kommer på et tidspunkt...

>Og derudover ville jeg nok lie sætte hende derhen efter hun har sovet
>og leget meget, for ligesom at minde hende om at bakken er der, ikke
>tvinge hende, bare sætte hende derop og lade hende gå hvis hun vil.

Jeg sætter hende neget tit derop i kæler lidet for hende og lader
hende gå

Mvh,

Flemming

Fra : Kate

Dato : 14-09-03 09:23

Flemming N. <culture@nospam.invalid> wrote in

> Jeg sætter hende neget tit derop i kæler lidet for hende og lader
> hende gå

Jamen, så håber jeg det virker for det er ikke sjovt når de ikke bruger
bakken til dens rette formål.

Jeg havde en kat, som desværre kun blev 8½ år, han tissede i bakken,
men sked konskvent lige ved siden af. Han gik ikke rundt og gjorde
noget andre steder, kun 5 cm fra bakken. Min teori var at min hunkat
nok havde fået gjort ham bange mens han var på bakken som killing. Hun
kunne nemlig ikke udstå ham, og indtil han var omkring 6 mdr. tævede
hun ham når hun så ham. De blev aldrig venner, men udviklede en slags
aftalt våbenhvile.

Fra : Flemming N.

Dato : 14-09-03 10:44

>Jamen, så håber jeg det virker for det er ikke sjovt når de ikke bruger
>bakken til dens rette formål.

Det har du godt nok ret i.

>Jeg havde en kat, som desværre kun blev 8½ år, han tissede i bakken,
>men sked konskvent lige ved siden af. Han gik ikke rundt og gjorde
>noget andre steder, kun 5 cm fra bakken.

konken begyndte med at gører det alle mulige andre steder, men er
efterhånden flyttet næsten helt hen til bakken også ca. 5 cm fra
den. Den har dog både tisset og lavet stort på den, så jeg håber at
det bare er et spørgsmål om tid...

mvh,

Flemming

Fra : Niels Peter

Dato : 14-09-03 11:20

Flemming N. wrote:

> [...]
> grund? den virker ellers meget glad for at værer her, og har både
> ville lege stunder og mange hygge stunder hvor den ligger i arm *S*

Hvor gammel er den lille fyr/dame (kan ikke rigtig regne ud, hvad køn en
konk kan tænkes at have)?
Hvis det er en killing, kan det godt tænkes, at der nogle kan være lidt
for langt til nærmeste tissebakke i et større hus. Deres blærer er små,
og de har stadig ikke helt samme kontrol over dem, som voksne. Så det
kan godt være, du skal prøve at sætte en eller flere ekstra bakker op,
gerne der, hvor uheldene sker.
Du skriver, han/hun "laver" - hvis det betyder, at det primært er
afføring, det drejer sig om, kan det også tænkes, Konken hører til de
katte, der foretrækker at tisse ét sted og lægge afføring et andet.
Også i det tilfælde vil recepten jo så lyde på en bakke mere - så jeg
tror, du skal ud at investere

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Flemming N.

Dato : 14-09-03 12:27

>Hvor gammel er den lille fyr/dame (kan ikke rigtig regne ud, hvad køn en
>konk kan tænkes at have)?

imellem 12-14 uger, det med kønnet er vi heller ikke 100% sikker på
nogen siger en han og nogel siger en hun

>Hvis det er en killing, kan det godt tænkes, at der nogle kan være lidt
>for langt til nærmeste tissebakke i et større hus.

Den laver efterhånden kun lige ved siden af bakken, så jeg tror ikke
at det er problemet længere. Jeg har sat 2 bakker op, en i et rum
imellem køkken og gang, og en på toilettet.

>Du skriver, han/hun "laver" - hvis det betyder, at det primært er
>afføring, det drejer sig om, kan det også tænkes, Konken hører til de
>katte, der foretrækker at tisse ét sted og lægge afføring et andet.

Det har værer begge dele, nogen gange laver den i kassen, nogen gange
andre steder, for tiden alt sammen inden for de samme ca. 40-50 cm...

Jeg har snakket med dem ude på kattehjemmet, og de bruger ligesom os
kattegrus af moler...

Mvh,

Flemming

Fra : Niels Peter

Dato : 14-09-03 14:01

Flemming N. wrote:

> [...]
> andre steder, for tiden alt sammen inden for de samme ca. 40-50 cm...
>
> Jeg har snakket med dem ude på kattehjemmet, og de bruger ligesom os

Prøv at køre lidt adfærdstræning på den.
Hver gang I ser den bare opholde sig på bakken, skamroser I den og
stikker den evt. en godbid.
Hvis I griber den i at gøre noget udenfor (allerbedst hvis den bare ser
ud til at skulle til det) siger I "Neeej" i et mildt bebrejdende
tonefald, tager den og sætter den ind i kassen. Straks den er derinde,
"switcher" I straks over til at rose igen, osv.
Det kræver lidt tålmodighed, men hvis man gør det konsekvent, vil
budskabet før eller siden "fise ind".

Niels Peter
www.bluewhite.dk
"Cats Are People, Too!"

Fra : Flemming N.

Dato : 14-09-03 20:00

>Prøv at køre lidt adfærdstræning på den.
>Hver gang I ser den bare opholde sig på bakken, skamroser I den og
>stikker den evt. en godbid.

problemet er bare at man jo ikke sidder ved dens bakke hele tiden og
derfor ofte ikke ser når den er i nærheden af den men ellers er
det en udmærket metode....

>Det kræver lidt tålmodighed, men hvis man gør det konsekvent, vil
>budskabet før eller siden "fise ind".

Det håber jeg da det gør og i det mindste er det vist gået lidt
bedre i dag efter hvad vi kan se har den nemmelig tisset tre
gange, de 2 af dem på bakken og den ene gang ved siden af, altså et
stort fremskridt i forhold til de andre dage...

mvh,

Flemming

Fra : T*

Dato : 16-09-03 09:12

Ok, lyder ikke godt, det er nu ikke mig som skal have kat - min mor som er
blevet frygtligt ensom efter først kattens død og så min fars vil igen have
fire ben en snude og varm pels til at hygge med. Da hendes elskede MissC var
en krydsning af NFO og MCO ønsker hun igen kat af den blanding og vi fik så
snuset op at der var et par som bevidst avlede på tværs af racerne. - men
hvis det er sådan at killingerne ikke er helt tiptop (har været inde om
deres hjemmeside hvor de angiver loppe og ormefrie killinger) så¨ved jeg nu
ikke helt. Men under alle omstændigheder besøger vi dem og ser hvordan der
er og hvordan killingernes udseenden og temprament er.

Tak for oplysningen.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 16-09-03 09:30

Hejsa,

> [...]

> ikke helt. Men under alle omstændigheder besøger vi dem og ser hvordan der
> er og hvordan killingernes udseenden og temprament er.

Ellers ved jeg da at vi er flere der har begge racer - jeg har f.eks. lige
nu skovkattekillinger der er bl.a. er opdraget af deres MCO-"tante" *grin*,
dvs. de ligner skovmisser men opfører sig på visse områder MEGET som
coon'er! Pjaske med vand - jatak....stikke poterne i ALTING - jatak...
klatre overalt - jatak

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Kate

Dato : 17-09-03 22:22

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> wrote in

> stikke poterne i ALTING - jatak...

Ikke at jeg tror der er Coon i Mowsen, men det er da en meget god
beskrivelse af hans lyster Det er så ikke altid resultatet falder i
herrens smag, så vader man da bre rundt med våde poter og sætter spor
overalt