2 hunde og 1 baby??
Fra : René Kofoed

Dato : 11-09-03 21:37

Hej NG.
Jeg (vi) står den ovenud lykkelige situation, at vi inden for den næste uge,
bliver forældre.
Jeg har, som tidligere omtalt, 2 hunde.
Den ene, Lab.blanding, tæve på 5 år. Morsyg som bare pokker.
Den anden, schæferhan på 14 mdr.Endnu mere morsyg.
Vi vil gerne tage vores forholdsregler, og give både hunde og barn, de
bedste muligheder for, at få så meget glæde ud af hinanden, som muligt.

Hvordan præsenterer vi dem (hunde og baby), bedst for hinanden??
Planen er, at de nedpakkede stofbleer bruges 1 dag på sygehuset, hvor efter
manden, tager den med hjem til hundene, så de kan vænne sig til babyduften!!
Godt eller skidt??

Når vi så endelig kommer hjem, er planen, at manden venter, udenfor den
indhegnede baghave, med babyen, og jeg går ind og siger "Hej" til vovserne,
inden de ser babyen første gang. Godt eller skidt??

Hundene skal så have lov til, at hilse den lille ny, velkommen. De er begge
meget glade for naboens søn, som er kommet jævnligt på besøg, siden han var
ca. 4 mdr. De er begge utroligt glade for ham. - Og MEGET forsigtige ved
ham.

Der vil ikke blive lavet om på noget som helst i forhold, til hvordan vi har
hunde. Altså, 1 hund i sengen(efterhånden meget sjældent, da "mor" har købet
den bedste hundekurv, som er det foretrukne sovested), den anden sover hvor
han lyster.
De må ikke komme i møblerne, udover sengen i gæsteværelset/hundeværelset.
Ellers er de en del af familien, og er hvor vi er.

Når barnet er stort nok, til at selv komme rundt, vil der blive lukket til
baggangen hvor tæven spiser. Hanhunden spiser altid ude, da han ellers ikke
får sin mad (og pga allergi).
Angående legetøj, ja, så er jeg af den mening, at hvis barnet må tage
hundenes, så må de også tage barnets.
Jeg håber, at I kan komme med nogle forslag til mig, da jeg er lidt usikker
på, om jeg griber det rigtigt an.
MVH Susanne.
(ps. vi har ingen probs med hvem der bestemmer : Det er MIG!!!)

Fra : Mari

Dato : 12-09-03 00:09

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
> Angående legetøj, ja, så er jeg af den mening, at hvis barnet må tage
> hundenes, så må de også tage barnets.

Det er nok det, jeg ville fraråde..........
Hunden kan tåle barnets bakterier - men barnet kan ikke
tåle hundens - ingen ved jo hvor snuden var umiddeelbart
før den tager fat i legetøjet - vel.
Men vi ved at f.eks. jordbakterier er nogle af vores mest
giftige.

Og ellers ville jeg lade hunde og baby mødes på neutral grund - ligesom
jeg
gør, når jeg introducerer ny hvalp i min flok. Så lad far gå ud på
lufteområde
med baby - og mor henter hunde og mødes med far - hvorefter alle går
hjem.

/Mari

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-03 07:34

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message
> [...]
efter
> manden, tager den med hjem til hundene, så de kan vænne sig til

Godt.

> [...]

var
> ca. 4 mdr. De er begge utroligt glade for ham. - Og MEGET forsigtige ved

Lyder lovende.

> [...]
> De må ikke komme i møblerne, udover sengen i gæsteværelset/hundeværelset.
> Ellers er de en del af familien, og er hvor vi er.

Det er også som vi har det, dog er vores hund ALDRIG i sengen.

> [...]
ikke
> får sin mad (og pga allergi).
> Angående legetøj, ja, så er jeg af den mening, at hvis barnet må tage

Det er også sådan det er hos os.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-09-03 07:44

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
> Angående legetøj, ja, så er jeg af den mening, at hvis barnet må tage
> hundenes, så må de også tage barnets.

Hej Susanne

Det hele lydder fint. Jeg har bragt 3 børn til verden hvor de med det samme
skulle indgå i det sociale og det er gået rigtig godt. Det med legetøjet
ville jeg dog ikke gøre! Der er forskel i rang på barnet og hundene! Barnet
står højere, men omvendt vil jeg mene at i bare skal lære jeres barn at
holde sig fra hundenes legetøj med mindre barnet vil lege med hundene! Vores
har aldrig haft problemer med den regel! De har fra de var helt små kunnet
lege med hundene og også vidst når de to' noget af deres legetøj, så kom
hundene altså blæsende og ville lege med. Du skulle se specielt min
yngste...! 1 år gammel og hun stormede rundt og tumlede med hundene!

Held og lykke... og held og lykke med fødslen!

Rinnie
-Der lige har fået en nevø!
....så nu har jeg en af hver! Jubiiiii....!

Fra : René Kofoed

Dato : 12-09-03 08:19

> [...]
> på, om jeg griber det rigtigt an.
> MVH Susanne.
> (ps. vi har ingen probs med hvem der bestemmer : Det er MIG!!!)

Hej NG:
Tak for hjælpen og rådene.
Det med legetøjet er taget til efterretning.
MVH Susanne.

Fra : Lou

Dato : 12-09-03 23:09

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message news:<9re8b.70705$Kb2.3258266@news010.worldonline.dk>...
> usikker
> >

> Hej NG:
> Tak for hjælpen og rådene.
> Det med legetøjet er taget til efterretning.
> MVH Susanne.

Hej Susanne

Jeg ville nok anbefale dig at invitere din spormakker på kaffe og
flødekager, i nærmeste fremtid....for at der ingen forandring er
der!!mht hundene

mvh
He He - du ved hvem
Louise

Fra : René Kofoed

Dato : 13-09-03 20:05

> [...]
>
> Jeg ville nok anbefale dig at invitere din spormakker på kaffe og
> flødekager, i nærmeste fremtid....for at der ingen forandring er

Hej Ven.
Kaffen er OK, men kagerne, er et overstået kapitel, ligesom, den
forhåbentlig SNART overståede, graviditet.
-Og, ja, jeg ved helt bestemt, hvem!!
MVH Susanne.

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 13-09-03 09:44

> [...]
efter
> manden, tager den med hjem til hundene, så de kan vænne sig til

<>Meningsløst .. giv hundenene lov til at lugte til den lille nye når I
kommer hjem med ham hende.. det med bleerne har jeg i al fald aldrig brugt
... men hundene har fået lov til straks jeg kom hjem med ungen at snuse til
den lille nye der lå i liften

> [...]
vovserne,
> inden de ser babyen første gang. Godt eller skidt??

<> jeg forstår godt at du vil hilse på vovserne når du kommer hjem, men
kunne du så ikke bare lade din mand bære liften ind hvorfor det med at de
skal mødes med den lille udenfor?? ... de to gange jeg er kommet hjem med
nyfødte er jeg gået ind i huset .. har sagt sit til hundene .. stillet
liften og så hilst på hundene .. og vi har så sammen beundret den lille nye
og hundene har snuset til liften der stod på sofaen .. tror ikke man skal
gøre det hele alt for kunstigt ..

> Angående legetøj, ja, så er jeg af den mening, at hvis barnet må tage
> hundenes, så må de også tage barnets.

<> fornuftigt synspunkt ... men generelt jeg ville nok indtil barnet blev
over 5-6 års lære barnet kun at røre ved hundenes legetøj når du/I giver lov
.... og at barnet så bruger legetøjet til at lege med hunden ... .. ikke på
grund af bakterier .. man skal have 7 pund skidt om året .. men på den måde
lære barnet naturlig respekt for hunden hvilket jeg synes er en betingelse
og noget der skal indlæres så tidligt som muligt .. og indlæringen kan
begyndes meget hurtigt .. allerede mens barnet er i kravlealderen skal
han/hun lære at når hunden ligger i sin kurv, under bordet osv ja så skal
hunden have fred .. det samme gælder i hundens spisesituationer .. da skal
ungen holde sig fra hunden ...
hejhils fra Ami

Fra : Kurt Becher

Dato : 16-09-03 03:36

KLIP
> [...]
> hunden ligger i sin kurv, under bordet osv ja så skal hunden have
> fred .. det samme gælder i hundens spisesituationer .. da skal ungen

Hejsa

Du kan ikke lære et barn i kravlealderen at holde snitterne fra hundens
legetøj!

For mig er der kun EN regel når det gælder små børn og hunde: overvåget
samværd! Børn taler et forfærdeligt hundesprog. De er lige i øjenhøjde og de
går altid lige på og hårdt, især når de finder ud af, at det pisser
forældrene af!!!

Jeg antager en pragmatisk holdning: Vil jeg kunne tilgive mig selv hvis en
af mine hunde bed min søn? NEJ! Hvordan kan jeg være 100 % sikker? Det kan
jeg aldrig være, men jeg kan være i nærheden og afværge de værste
konfrontationer. Så går det også udemærket, skulle jeg hilse og sige.

Nu ved jeg godt at der er ca. en million eksempler på at hunde og børn har
det fint sammen. Det har mine pragteksemplarer også, men det er ikke
harddiske vi har med at gøre og så er vi tilbage ved spørgsmålene ovenfor...

Og jo... vi HAR lært "ae, ae" og "kæle, kæle", men den funger bare ikke når
man er 2 år og far er uden for synsvidde. Så'en er det bare! Men hvis man
har lyst at gamble, så for min skyld ingen alarm. Lad nu bare være med at
aflive hunden med det samme! I løbet af 4-6 år får man jo opbygget tilliden
til den igen! Hvis altså det ikke går galt i mellemtiden...

MVH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-09-03 01:15

Hej Rene

Jeg tror jeg ville lade hundene hilse på barnet, det med bleen tror jeg
ikke jeg er så vild med. Det er barnet de skal vænne sig til, ikke
bleen.... Men det er ikke noget jeg har erfaring med, mine hunde har
indtil nu, ikke haft speciel interesse i så små børn, altså som børn, men de
har pr instinkt vidst, at det var noget der skulle passes på.

M.V.H......Benny..