Slideshow
Fra : Flemming Nath

Dato : 11-09-03 21:24

Jeg vil prøve at lave et slideshow (v.h.a php, selvfølgelig) på min
hjemmeside.

Skønt jeg har vredet hjernen i flere dage nu, kan jeg ikke få 'hul på
bylden'.

Er der nogen her der kan give mig et spark i den rigtige retning?

Mine billeder ligger i et bibliotek for sig selv, og filnavnene og
tekster til billederne skal hentes fra en mysql-tabel.

Mvh, Flemming Nath

Fra : Jimmy

Dato : 11-09-03 22:04

"Flemming Nath" <nospamto@fpn.dk> wrote in message
> [...]

> Mine billeder ligger i et bibliotek for sig selv, og filnavnene og
> tekster til billederne skal hentes fra en mysql-tabel.

Kig på MySQL's LIMIT.
Kort fortalt LIMIT offset, number of rows

Du poster hver gang siden refreshes dit nuværende offset og lægger een til,
hvorefter næste billede vises.

Mvh
Jimmy

Fra : Flemming Nath

Dato : 12-09-03 01:56

On Thu, 11 Sep 2003 23:03:49 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

>Kig på MySQL's LIMIT.
>Kort fortalt LIMIT offset, number of rows

Tak. Så lærte jeg også noget i dag!

>Du poster hver gang siden refreshes dit nuværende offset og lægger een til,
>hvorefter næste billede vises.

Hvordan poster jeg en variabel til en side der refresher?

Mvh, Flemming Nath

Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 02:36

> Hvordan poster jeg en variabel til en side der refresher?

F.eks. via en QueryString.

$Offset ?>'">

Det er klart, at du skal finde en måde at undersøge på, om brugeren har
modtaget billedet før du refresher.
Ovenstående metode er ikke ideel, men den giver en ide, JavaScript kan også
være en mulighed.

Mvh
Jimmy

Fra : Dan Molberg

Dato : 12-09-03 06:15

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> modtaget billedet før du refresher.
> Ovenstående metode er ikke ideel, men den giver en ide, JavaScript kan

header("Location: $url") ville nok være en bedre løsning.

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 07:09

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> wrote in message

> header("Location: $url") ville nok være en bedre løsning.

Hvorfor?

Mvh
Jimmy

Fra : Dan Molberg

Dato : 12-09-03 08:01

> "Dan Molberg" <beyond@repair.void> wrote in message

> Hvorfor?

Det er det heller ikke, det er mig der sover:)

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)