Foran stillet nul
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 11-09-03 16:00

Hej Gruppe!!

Jeg minuser en fra en fra et felt på denne måde:

UPDATE `nrtabel` SET `nr` = nr-1

Jeg vil gerne have et tallet er med foran stillet nul (0).
Altså: 01, 02, 03, 04 osv.

Hvordan gør man det?

--
MVH
Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-09-03 16:06

Michael Korsgaard skrev:

> Jeg vil gerne have et tallet er med foran stillet nul (0).
> Altså: 01, 02, 03, 04 osv.

I databasen står tallet som databasen nu finder det passende. Du
kan foranstille et nul når du trækker data ud.

> Hvordan gør man det?

Præcis hvordan afhænger af hvilken database det drejer sig om.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 11-09-03 16:14

> I databasen står tallet som databasen nu finder det passende. Du
> kan foranstille et nul når du trækker data ud.

> Præcis hvordan afhænger af hvilken database det drejer sig om.

MYSQL

Fra : Kim Emax

Dato : 15-09-03 23:41

Michael Korsgaard wrote:

> MYSQL

+ .com -> concat er en mulighed at bruge

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-09-03 18:47

> I databasen står tallet som databasen nu finder det passende. Du
> kan foranstille et nul når du trækker data ud.

Det er ikke altid at det er det rette

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-09-03 08:08

Michael Korsgaard wrote:
> Jeg minuser en fra en fra et felt på denne måde:

altså: giver det en værdi der er 1 mindre?

> UPDATE `nrtabel` SET `nr` = nr-1
>
> Jeg vil gerne have et tallet er med foran stillet nul (0).
> Altså: 01, 02, 03, 04 osv.

Du kan ikke få begge dele. Hvis det øverste fortsat skal kunne lade sig
gøre skal felttypen være tal, mens det nederste kun er muligt hvis det
er en streng.

Hvis du imidlertid fortæller os hvad formålet med de to operationer er,
er der en pæn chance for at vi kan fortælle hvad du kan gøre i stedet...

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>