[mssql] fejl i stored procedure til implem~
Fra : Thomas D

Dato : 11-09-03 12:31

Hej,

Har lavet en Store Procedure som ser således ud:

--

EXEC('
SELECT * FROM (

--

Den tager imod følgende parametre:

@SelectList varchar(128) = '*',
@FromTableList varchar(128) = 'ContentHistory',
@OrderBy VarChar(64) = 'id',
@OrderAD VarChar(4) = 'ASC',
@X int = 0,
@Y int = 10

Når jeg kører den i SQL Query Analyzer giver den følgende output:
--
Server: Msg 170, Level 15, State 1, Line 5
Line 5: Incorrect syntax near '('.

Jeg har så prøvet at fjerne de paranteser, da jeg ikke var klar over om det
var nødvendige.
Altså koden:
--
EXEC('
SELECT * FROM (

Så giver den outputtet:
--
Server: Msg 156, Level 15, State 1, Line 6
Incorrect syntax near the keyword 'FROM'.
Stored Procedure: db.dbo.Get_Pages
Return Code = 0
--

Hvad er det der er galt?

Jeg har brugt idéen fra
http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#select-limit-offset-mssql

Håber I kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-09-03 12:53

Thomas D skrev:

> SELECT TOP '+@x+'+'+@y+' '+@SelectList+'

Problemet ligger i linjen herover. Efter variabelerstatninger giver
den fx

   SELECT TOP 10 + 20 *

- og den kan MSSQL ikke fortolke. Parenteser hjælper ikke - du skal
regne værdien af 10 + 20 ud først.

Hvis du laver noget i retning af:

DECLARE @z int

SELECT @z = @x + @y

SELECT TOP '+@z+' '+@SelectList+'

- vil det måske virke. Jeg undrer mig lidt over at du ikke har fået
typekonverteringsfejl, men jeg kan have overset noget. Under alle
omstændigheder er det trivielt at lave typecast hvis det er
nødvendigt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT