Ny harddisk????
Fra : lallefucker

Dato : 08-04-01 11:53

Jeg står og skal til at købe mig en harddisk i morgen, men jeg ved ikke
hvilken en. Jeg vil vildt gerne have en 60GB, men jeg syntes de er lidt for
dyre. Jeg vil give omkring 2000,-

Er der nogen der har et godt råd?????

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 08-04-01 11:59

"lallefucker" <lallefucker@duertilgrin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> hvilken en. Jeg vil vildt gerne have en 60GB, men jeg syntes de er

Så køb en der er mindre!

Mogens

Fra : lallefucker

Dato : 08-04-01 12:13

Tak for svaret men det var ikke lige sådan et svar jeg gik efter!!!

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-04-01 12:20

Hej

Prøv at kikke på EDB Priser
http://www.edbpriser.dk/

DiamondMax 60 61,4GB 2048KB / 9ms / 5400rpm / IDE66 / 3 Years 1.965 kr.

Den er da under de 2000,00 kr
Vil du have 7200 rmp må du jo betale for det

mvh
Kurt

Fra : lallefucker

Dato : 08-04-01 12:24

Takker.

Så tror jeg at jeg snupper:
Fireball Plus AS 60GB 2MB / 8.5ms / 7200rpm / IDE100 / 5 Years
1.995 kr.

Fra : peet_dk

Dato : 08-04-01 12:40

skal det være en master disk eller "bare" lager plads. Hvis det bare skal
være lager plads behøver den jo ikke være vild hurtig

--
peet_dk was here.....
ICQ# 71309759 www.icq.com

Fra : lallefucker

Dato : 08-04-01 12:50

Jeg havde tænkt mig at den skulle bruges til ftp. Jeg får snart en gammel
computer som jeg vil sætte op som ftp-server!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-04-01 12:52

Det ligner et meget godt køb!

Har du set http://www.tomshardware.com/storage/01q1/010312/index.html

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Martin Lind Mortense~

Dato : 08-04-01 14:00

Hej

Jeg har lige købt en Quantum Fireball Plus AS 40 GB, og kan kun anbefale
den...
Jeg har normalt altid været til IBM-harddiske, men en gang imellem må man jo
flytte sine holdninger lidt...
Og jeg er bestemt ikke ked af det i det her tilfælde, den har en dejlig lav
access-tid, og så er den rimelig lydløs.
Og faktisk også temmelig billig...
Men hvis du kun skal bruge den til FTP kan du nok godt få en 5400 rpm der er
billigere...
Jeg bruger den selv til Windoze 2000...

VH.

Lind

Fra : lallefucker

Dato : 08-04-01 14:13

Tak for dit feedback.

Jeg tror jeg snupper en Quantum Fireball Plus AS 60 GB. Det med de 5400rpm
vil jeg ikke have. Det kan jo være den på et tidspunk skal bruges til noget
andet!!!

Fra : Martin Lind Mortense~

Dato : 08-04-01 17:02

Ingen årsag : - )

Jeg kom egentlig lige til at tænke på, at de nye Maxtor og Fujitsu diske
vistnok er hurtigere til at overføre data, og det er vel det at du skal
bruge den til...
Der er en god test på tomshardware, som en anden i tråden også har refereret
til...
Quantum'en er nok bedre til at være "Windows-harddisk"
Men du kan jo lige prøve at læse testen, hvis du gider...

Hvis du har købt Quamtum'en, så sker der nok heller ikke noget ved det : - )

VH.

Lind

Fra : lallefucker

Dato : 08-04-01 17:38

Jeg har læst den test på TomsHG, men de 2 andre harddiske, var de ikke på ca
40GB?. Jeg har snakket med en af mine venner og han siger at hvis man skulle
op på 60 GB i hhv. Maxtor og Fujitsu (Hvilket ikke vil være muligt for
Fujitsu) så er det nogenlunde det samme hvad angå overførselshastighed og
varme.

Fra : Martin Lind Mortense~

Dato : 08-04-01 22:09

Jo, du har ret i at det kun var Maxtors 40 GB de testede.
Hvis din ven har ret i det han siger, så vil jeg da også klart købe
Quantum'en, den er jo lidt billigere...
Jeg skal ikke kunne sige om han har ret, jeg er ikke så meget inde i det...

Held og lykke med den !!!

VH.

Lind

Fra : lallefucker

Dato : 09-04-01 15:14

Jeg ville lie sige at jeg har været ude at købe Fireball Plus AS 60GB
2MB / 8.5ms / 7200rpm / IDE100 / 5 Years 1.995 kr.
og jeg takker for den hjælp jeg har fået !!