MySql - problem med configuration
Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 11-09-03 12:25

Hej Gruppe

Jeg har netop installeret Mandrake 9.1 og vil nu til at lege lidt med
Mysql. Jeg får beskeden error cant connect to local MySQL server through
socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Hvad er galt ? til info har jeg installeret mysql via Mandrake's
"pakketing"

mvh og tak

Jan Riis Sørensen
janriis@tdcadsl.dk

Fra : Brian Ipsen

Dato : 11-09-03 12:35

"Jan Riis Sørensen" <janriis@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)
>
> Hvad er galt ? til info har jeg installeret mysql via Mandrake's

Har du husket at starte MySQL daemonen ??

/Brian

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-09-03 12:36

"Jan Riis Sørensen" <janriis@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)
>
> Hvad er galt ? til info har jeg installeret mysql via Mandrake's

Er MySQL startet? Er stien til socket'en konfigureret korrekt og
lytter den på den socket? Hvad siger MySQL's logfiler evt.?

/Rasmus

He has his own opinions
- just like the others.
- Burnin' Red Ivanhoe

Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 11-09-03 16:01

Den Thu, 11 Sep 2003 13:36:26 +0200. skrev Rasmus Bøg Hansen:

> Er MySQL startet? Er stien til socket'en konfigureret korrekt og
> lytter den på den socket? Hvad siger MySQL's logfiler evt.?
Tak, der var problemet, nu kan jeg starte mysql, men nu er problemet med
adgang til databaserne. Jeg har tilsyneladende ikke adgang til mysql
databasen....nogen ide ?

pft. Jan

Fra : Grinz

Dato : 12-09-03 10:21

Ikke for at lyde nedgørende, men prøv at læse INSTALL.HTML filen som følger
med!!

Der står en masse gode ting i.