Opskrift på sveskemos
Fra : Vibeke & Michael

Dato : 11-09-03 12:09

Hej NG.

Min lille datter har til tider problemer med hård mave men vi ved at
sveskemos med jævne mellemrum løser problemet.

Vi har hidtil købt sveskemos fra Nestle, men de har lavet deres produkt om
så nu vil hun absolut ikke have det længere.

Er der nogle af jer der har en god opskrift på sveskemos?

På forhånd tak.

Hilsen

Michael

Fra : Rikke Mors

Dato : 11-09-03 14:20

Vibeke & Michael wrote:
> [...]
> så nu vil hun absolut ikke have det længere.
>
> Er der nogle af jer der har en god opskrift på sveskemos?

Vi brugte også i en lang periode sveskemos til vores søn. Vi syntes at
det i de små glas fra Nestlé og andre var alt for dyrt, så vi begyndte
istedet at købe pakker med færdiglavet sveskegrød - står sammen med
frugtkonserves i supermarkedet. Sådan en pakke grød blev blendet og så
var der mos til lang tid for under det halve beløb.

Rikke Mors

Fra : Linda

Dato : 11-09-03 16:05

"Vibeke & Michael" <mogv@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så nu vil hun absolut ikke have det længere.
>
> Er der nogle af jer der har en god opskrift på sveskemos?

Jeg har lavet svedskemos i store mængder med succes. Du køber bare nogle
stenfri svedsker, koger dem med en sjat vand i en gryde indtil de virker
møre, så i blenderen og mosen er klar. Du kan fryse det ned i portioner der
passer jer, jeg gjorde ofte det at jeg frøs det ned i isterningebakker, min
søn fik for år tilbage altid sådan en svedskeisklump i havregrøden, så
behøver du iøvrigt ikke søde havregrøden.

Linda

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 12-09-03 18:57

"Linda" <LindaXX@XXFraenkel.dk> wrote in news:bjq2u4$itr$1@sunsite.dk:

> [...]
> isterningebakker, min søn fik for år tilbage altid sådan en
> svedskeisklump i havregrøden, så behøver du iøvrigt ikke søde

Lad sveskerne være dækket af vand og gerne lidt til.

Du kan ikke kode dem for længe (jeg kogte de første i en time og det
virkede fint

Resterne som barnet ikke spiser, er iøvrigt kanongode til deserter og
kager

--ingermarie