Regnbuebroen.
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 11-09-03 10:56

Hejsa!

Jeg har flere gange set Regnbuebroen omtalt herinde, men har egentlig ikke
hæftet mig så meget ved det.

Så her sidder jeg så på mit arbejde, ganske "undercover" , og læser i
NG´en m.m. Jeg sidder også og roder lidt rundt på dk-fritid-dyr-kat, og helt
tilfældigt falder jeg over teksten om Regnbuebroen. Og den bliver jeg
selvfølgelig nødt til at læse. Puha, det skulle jeg aldrig have
gjort.......!!! For pokker da, hvor er den bare rørende! Det var lige så jeg
fik seriøse tårer i øjnene, og blev nødt til lige at gå en lille tur og
samle mig igen .

Nu da jeg er ved at være "samlet" igen, må jeg hellere komme videre med
arbejdet, men jeg var lige nødt til at komme ud med min begejstring.
Fantastisk tekst!!! Den kan uden tvivl bringe lidt trøst, hvis man står i
den frygtelige situation at have mistet et elsket kæledyr. Og hvis der
skulle sidde andre derude, der heller ikke har læst teksten, så er der varme
anbefalinger herfra .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Louise Viborg

Dato : 11-09-03 11:12

Hej Helle!
Ja, det er en smuk tekst Også denne "Message from the
rainbowbridge" http://www.shunozahra.dk/dansk/erindring.htm
Jeg kan simpelthen ikke læse dem uden at få store tårer i øjnene, såd
et er meget sjældent jeg gør det

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 11-09-03 11:39

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rainbowbridge" http://www.shunozahra.dk/dansk/erindring.htm
> Jeg kan simpelthen ikke læse dem uden at få store tårer i øjnene, såd

Hej Louise.

Åh jo....den gav den samme reaktion .
Jeg tænkte ellers, at jeg ville vente med at læse den til jeg kommer hjem,
men jeg skulle dog lige smugkigge, og så endte det selvfølgelig med, at jeg
læste det hele.

Tak for kigget! Det var tårevædende....men rart .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 11-09-03 12:43

Hej Helle

Pyyyhhh - sådan en overskrift må du da ikke bare smide i hovedet på os ..
Jeg blev helt nervøs over hvad der var sket ..

Nå - men du har ret - verset om Regnbuebroen ( og Message from the Rainbow
Bridge ) er noget af det smukkeste - og resultatet er sikkert hver gang !!

Hilse Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 11-09-03 12:55

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> skrev i en meddelelse
> Hej Helle
>
> Pyyyhhh - sådan en overskrift må du da ikke bare smide i hovedet på os ..
> Jeg blev helt nervøs over hvad der var sket ..

Gud nej.....det må I altså undskylde!
Det havde jeg ikke lige tænkt på. Og jeg kan da sagtens se det, når du siger
det. Jeg ville nok også selv have fået bange anelser, hvis jeg havde set den
overskrift.

Det skal ikke ske igen .

Fra : trine

Dato : 11-09-03 23:10

Hvor finder jeg teksten til regnbuebroen, har ledt og ledt og ledt. Jeg
brugte den selv som trøst da jeg mistede min skønne Amanda til en akut
livmoderbetændelse, og kunne godt bruge at have den i putteren eller bare en
web add til at se den på, den trøster og bringer gode minder frem.

Anna

Fra : Ann K

Dato : 11-09-03 23:32

Hej Anna.
Digtet finder du her...

Mvh Ann - der kun har orket at læse Regnbuebroen én gang *snøft*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-09-03 10:55

In article <3f60f2be$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, trine
<privatmails@privat.dk> wrote:

> [...]
> livmoderbetændelse, og kunne godt bruge at have den i putteren eller bare en
> web add til at se den på, den trøster og bringer gode minder frem.

Jeg har lavet en dansk oversættelse som ligger her - sammen med lidt
andet om emnet:

http://siamis.com/Historier/rainbowbridge.html

Og hvis du orker mere har jeg en anden sød (trist!) historie om emnet
her - og nederst et link ud i den store web-verden - hvor man
ligefrem har webringe m.m. med afsæt i Rainbow Bridge historien.

http://siamis.com/Historier/rainbowbridgeret.html

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-09-03 12:37

> Hvor finder jeg teksten til regnbuebroen

Jeg har den også liggende på min side, med musik på.

Med venlig hilsen
Joan Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Hansen

Dato : 11-09-03 23:24

> [...]
> fik seriøse tårer i øjnene, og blev nødt til lige at gå en lille tur og

Hi hi, den reaktion kan jeg godt forholde mig til! Jeg måtte også fælde
en tåre, da jeg første gang læste den på Shuno Zahras hjemmeside - det
er en utrolig smuk og rørende fortælling, og så er den faktisk godt til
børn, skulle jeg hilse og sige!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar