Java (Sun) og Microsoft Virtual machine.
Fra : Bo Andersen

Dato : 11-09-03 09:55

Ved ikke om det er OT, men here goes.

Mit såkaldte homebanking, fungerer "kun"med
Microsoft Java virtual machine.
Efter at være gået fra w2k til wXP, er denne Java-del væk
Jeg har installeret, Java fra Suns hjemmeside.
Men homebanking fungerer ikke med Sun Java, iflg. Homebank support.
Kan man ikke installere "Microsoft virtual machine" på XP ?
Jeg synes ikke at kunne finde den på Mickeysofts hjemmeside.

På Forhånd tak.
Bo Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-03 10:21

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man ikke installere "Microsoft virtual machine" på XP ?
> Jeg synes ikke at kunne finde den på Mickeysofts hjemmeside.

Hej Bo,

Mon ikke at din computer benytter Suns java? Tjek dette ved at gå ind i
"Kontrolpanel" og vælg "Java Plug-in"
Kig her i fanebladet "Browser" hvor man kan markere om (Sun) Java Plug-in
skal bruges som standard Java runtime for din browser. Fjern eventuelle
flubeben, og din browser skulle nu gerne benytte Microsofts Java runtime.
Denne løsning har hjulpet mig, og jeg er kunde hos en af sparekasserne der
kører på SDCs homebankingløsning.

Mvh
Jesper

Fra : Tobias Michaelsen

Dato : 11-09-03 19:22

Jesper Korsholm Brogaard wrote:

> [...]
> Denne løsning har hjulpet mig, og jeg er kunde hos en af sparekasserne der

Problemet er vist nærmere at der ikke er installeret MS JVM på Bo's
computer, da den er fjernet fra alle nuværende og fremtidige MS
produkter (jvf. en retsag med Sun). Og det betydder også at den heller
ikke er tilgængelig på MS' hjemmeside.

Den logiske konsekvens er jo selvfølgelig at kræve at bankerne får
opdateret deres system, da det er uacceptabelt at basere det på et
usupporteret produkt, som ikke er officielt tilgængelig.(*)

Det er dog muligt som nødløsning end til da, at finde en kopi rundt
omkring på nettet - kan desvære ikke lige huske hvor.

---
(*) Der ud over er der selvfølgelig det galt at MS' JVM ikke er
kompatibel med 'ægte' Java, og når banken baserer sig på dette produkt
afskriver de alle brugere af andre systemer, som f.eks. Mac mv., samt
folk der ikke benytter Internet Explorer. - Så kunne de jo lige så godt
have lavet et Windows program :-/

Fra : Bo Andersen

Dato : 12-09-03 07:32

> Den logiske konsekvens er jo selvfølgelig at kræve at bankerne får
> opdateret deres system, da det er uacceptabelt at basere det på et
> usupporteret produkt, som ikke er officielt tilgængelig.(*)

Helt enig, og banken (En Sparekasse, som har købt homebanking
systemet hos SDC-Udvikling) Er vel klar over problemet, og arbejder
på en løsning.

> Det er dog muligt som nødløsning end til da, at finde en kopi rundt
> omkring på nettet - kan desvære ikke lige huske hvor.

Banken ringede mig op, og bad mig installere en gammel version.
Som nu virker.

> [...]
> afskriver de alle brugere af andre systemer, som f.eks. Mac mv., samt
> folk der ikke benytter Internet Explorer. - Så kunne de jo lige så godt

Helt enig igen, med man ser det jo gang på gang, at folk sover i timen.
Se nu bare Phillips, der ikke troede på DVD !
Så nu belemres vi med deres format også.
Kunderne (os) hænger så på aben.
Tak for hjælpen til alle.

mvh.
Bo Andersen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 12-09-03 09:01

> Helt enig igen, med man ser det jo gang på gang, at folk sover i timen.
> Se nu bare Phillips, der ikke troede på DVD !

De har nu også været i den anden grøft. Philips lancerede 2000-systemet i
stedet for vhs. Langt bedre lyd, bedre billede og længere bånd. Der var bare
ingen der turde støtte op om det, så det døede også ud. Og nu har vi så
hængt på vhs i uhjælpeligt lang tid.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Michael Banzon

Dato : 12-09-03 17:51

"Trygleren [9000]" (My homeboy niggah!) <HesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk>
skrev...
> [...]
bare
> ingen der turde støtte op om det, så det døede også ud. Og nu har vi så

[OT]
Eller Nintendo der troede at specielt designede IC-kredse ville være
billigere
end hurtigt producerede plastikskiver

Eller hvis nu at det var at der var nogen - ikke nogen specielt - der troede
at noget ville være smart - og det så ikke var det alligevel - men at
frisøren
var meget sød - men at det var lidt belastende - men at det så ikke gjorde

meget - men måske stadig var MEGA belastende!!! =) Just a thought!!
*LOL*

Vi begår allesammen fejl - nogle større end andre men jeg synes altså
heller ikke at DVD'ere er SÅ fantastiske... ... bruger dog _aldrig_ noget
andet...

.... ... ... hmm... ... nøj hvor vi hygger os... =)
[/OT]

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Michael Banzon

Dato : 12-09-03 17:52

"Michael Banzon" <anyone@anywhere.anyhow> var en spasser, og skrev i OE...
> bla bla bla

Sorry! Linierne kiksedel lidt...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Michael Banzon

Dato : 12-09-03 18:42

"Michael Banzon" <anyone@anywhere.anyhow> skrev...
> Sorry! Linierne kiksedel lidt...

Ja - og stave ka' ha' sgu' heller ik' fin' u' af!!!

Fårg mahn!

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 12-09-03 19:18

> Sorry! Linierne kiksedel lidt...

Nu bruger du ordet 'lidt'... =)

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 11-09-03 19:11

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Kan man ikke installere "Microsoft virtual machine" på XP ?
> Jeg synes ikke at kunne finde den på Mickeysofts hjemmeside.

Man kan ikke længere downloade Microsofts VM fra deres hjemmeside. Nu
skriver du ikke hvilken bank du har, men Nordeas onlineinvestering fungere
også kun med Microsofts VM (deres netbank kan dog fint bruge Suns VM), så de
stiller den tilrådighed for deres kunder:
http://www.nordea.dk/netbank/download/msjavx86.exe

/Anders

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 12-09-03 06:15

> Kan man ikke installere "Microsoft virtual machine" på XP ?

Jo, sagtens.

http://www.hesteskelet.dk/filer/windowsxp.php