Flytning - hvordan?
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 11-09-03 06:40

Hej

Jeg er i den situation at jeg skal flytte fra 2. sal og to kilometer hen
i et hus.
Hvordan?
Det drejer sig om et 200 l akvarie.
Indhold:
30 kg bundlag tre rødder. 4 Rødstubede cichlider, 3 sugemaller, 7 Norsk
Flagtetra samt 4 Asiatiske Algeædere.

Jeg er indstillet på at tømme akvariet samt indrette på ny med planter.
Men hvordan med fiskene? Jeg beregner 4-5 timer til tømning, flytning
samt påfylde vand og nye planter. Hvor kan fiskene være imens?

mevh

Leif

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-09-03 09:02

Leif Hesselberg (leifberg@post8.tele.dk) skrev følgende:
> [...]
> planter. Men hvordan med fiskene? Jeg beregner 4-5 timer til tømning,
> flytning samt påfylde vand og nye planter. Hvor kan fiskene være

En spand..... Evt. en køletaske, så den holder lidt på varmen

- Martin

Fra : Dennis Andersen

Dato : 11-09-03 17:29

Hej Leif

Jeg har før læst i en ng om en som skulle flytte sit akvarie, det råd han
fik var at hælde alt vand og fisk i plastdunke, derved har du så alt efter
dunkens størrelse også plads til fisk, samt vand de er vandt til. Når du så
har sat akvariet op igen, så har du også alt det org. vand med dig, så du
ikke skal tilkøre akvariet igen.

Som sagt bare hvad jeg har læst, men håber det lyder fornuftigt.

Dennis Andersen

Fra : Aardvark

Dato : 11-09-03 21:25

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote in news:3f600ac6$0$13174
> [...]

> Men hvordan med fiskene? Jeg beregner 4-5 timer til tømning, flytning
> samt påfylde vand og nye planter. Hvor kan fiskene være imens?

Hej Leif

Nemt faktisk :

I dag kan man købe meget store plastic kasser med låg næsten alle
steder.
Køb sådan én.
Giv dem varmelegme og luft imens du tømmer og flytter selve akvariet.
Når du er parat til at flytte fiskene, så op med varmelegme og luft, og
på med låget og flyt dem til det ny.
Evt. få fat i flere kasser/spande til evt. brugt vand at toppe akvariet
op med det nye sted.

God flytning.

/Aard