Er det rigtigt hvad de siger om Iams osv?
Fra : Flemming N.

Dato : 10-09-03 22:36

se her:

http://www.peta.org/feat/iams/fifi.html

jeg har ellers altid troet at Iams var et af de bedste hunde og
kattemads firmaer...

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 11-09-03 08:59

<klip>
> http://www.peta.org/feat/iams/fifi.html
> jeg har ellers altid troet at Iams var et af de bedste hunde og
> kattemads firmaer...
> Flemming
</klip

Hej Flemming

Det er sikkert rigtigt nok, så vidt jeg ved, tester alle
dyrefoderproducenter deres produkter af på dyr.
Ligesom medicinal, kosmetik og andre brancher gør det...Man kan så
diskuterer under hvilke forhold dyrene "opbevares" ...men lur mig, det
hele drejer sig om at tjene flest mulig penge

Jeg er medlem af diverse dyreværnsforeninger, f.eks. Forsøgsdyrenes
Værn, Alle dyrs ret, WSPA, Kattens Værn, Dyrenes beskyttelse, Dyrenes
Venner m.fl. - og ved at der foregår grusomheder overfor dyr på alle
niveauer.

Så at foderproducenter også benytter sig af dyr til test...kan ikke
forbavse mig, kun få mig til at begynde at lave mit eget kattemad (tak
til Pernille for opskriften i en anden tråd)

Har ellers lige købt 3 kg Iams, som Mulle er totalt pjattet med :(

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk

Fra : Jytte

Dato : 11-09-03 09:24

..

> [...]
> til Pernille for opskriften i en anden tråd)
>
> Har ellers lige købt 3 kg Iams, som Mulle er totalt pjattet med :(

Jeg vil bare lige fortælle at Henne Pet Food får deres foder testet hos
private. Både vores hunde og katte har prøvespist foderet derfra.

Hilsen
Jytte

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 13-09-03 17:59

> Jeg vil bare lige fortælle at Henne Pet Food får deres foder testet hos
> private. Både vores hunde og katte har prøvespist foderet derfra.
>
> Hilsen
> Jytte

Hej Jytte :)
Tak for tippet, det vil jeg lige se lidt mere på :)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-09-03 10:26

In article <3f602b28372b4@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Miver og Mulle's mor
Heidi <zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

> Det er sikkert rigtigt nok, så vidt jeg ved, tester alle
> dyrefoderproducenter deres produkter af på dyr.

Til gengæld så jeg for nylig en reportage lavet af danske kattefolk der
havde besøgt Royal Canins "forsøgsdyr". Og de var _meget_ positivt
overraskede. De hunde og katte havde det som blommen i et æg, og når de
havde færdiggjort deres "tjeneste" for RC blev de ikke aflivet, de blev
pensionerede . Katte og hunde blev nusset og kælet (kunne chekkes på
deres adfærd) og havde store udendørs arealer med græs og planter.
Rart at vide, at når de nu selvfølgelig tester deres produkter - det
vidste man jo godt - at de så i det mindste gør det på en ordentlig
måde

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 13-09-03 18:03

> [...]
> måde
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Ja, det er måske også for galt at jeg skar alle over med en kam, sorry!
Jeg anfægter ikke at man tester, men som andre har skrevet, så er det
metoderne jeg kan være i tvivl om. At man, som du skriver, tager sig af
dyrene både før, under og efter en test, burde være selvfølgeligt!

Har, nu jeg tænker mig om faktisk hørt dèt før om Royal Canin,
så...måske skulle vi nedsætte en lille gruppe, der vil undersøge
forholdene hos de forskellige producenter...?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-09-03 18:29

In article <3f634dd1840ef@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Miver og Mulle's mor
> [...]

> Ja, det er måske også for galt at jeg skar alle over med en kam, sorry!
> Jeg anfægter ikke at man tester, men som andre har skrevet, så er det

Jeg opfattede det heller ikke spor sådan
Det var bare ment som lidt forbrugeroplysning, nu vi havde emnet oppe
Jeg spidser nemlig ører når jeg hører om nogen der gør det
ordentligt - og prøver at huske navnet til senere brug.
Osse på andre områder for resten - kosmetikfirmaer, der bruger
laboratorie dyrket "ægte" menneskehud og æg til deres tests, f.eks,
istedet for diverse levende dyr..

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-03 12:46

Miver og Mulle's mor Heidi wrote:
> Så at foderproducenter også benytter sig af dyr til test...kan ikke
> forbavse mig, kun få mig til at begynde at lave mit eget kattemad (tak
> til Pernille for opskriften i en anden tråd)

Æhm ... undskyld jeg spørger.. men hvad/hvem skulle de ellers teste
på/med ?

Det er vel bedre end at de sender u-testede produkter ud på markedet
?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Flemming N.

Dato : 11-09-03 13:02

On 11 Sep 2003 11:45:48 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Æhm ... undskyld jeg spørger.. men hvad/hvem skulle de ellers teste
>på/med ?
>
>Det er vel bedre end at de sender u-testede produkter ud på markedet
>?

Jeg tror ikke så meget at det er det man tester sine produkter men
måden man gør det på, og måden man holder testdyrene på...

Flemming

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-03 13:33

Flemming N wrote:
> Jeg tror ikke så meget at det er det man tester sine produkter men
> måden man gør det på, og måden man holder testdyrene på...

Oh, jeg havde så ikke lige kigget på url'en ...

// Hans, der fodrer Bissemisserne med Hill's ..
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Kate

Dato : 13-09-03 09:07

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in

> Oh, jeg havde så ikke lige kigget på url'en ...

Jeg læste også kun et eller to afsnit, så havde jeg fået nok.

Tænkte egentligt, ved man noget om Hill's måde at teste på?

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Kate

Dato : 13-09-03 09:06

> Æhm ... undskyld jeg spørger.. men hvad/hvem skulle de ellers teste
> på/med ?
>
> Det er vel bedre end at de sender u-testede produkter ud på markedet

Det er ikke et problem, for mig at der testes. Jeg har et problem med
metoderne.
Selvfølgelig vil vi ha' det bedste til vores kræ, men dem som er brugt
som prøveklude til det mad mine kræ skal spise, bør da ha' det godt.